Olen vaihtanut konehuoneeseen kaikki polttoaineputket ja suodattimen. Nyt täytyy ilmata. Minulla on alipaineilmauskannu,jolla koitin imeä pumpun ja suodattimen välisestä putkesta virran ollessa päällä. Ensin tuli hyvin polttoainetta, sitten ehtyi.Kun panin virran pois ja heti takasin päälle, innostui polttoainetta taas tulemaan hetken kunnes ehtyi taas kun oli jonkin aikaa imenyt.Mitä teen,että saan ilmattua järjestelmän oikein?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
a6 2,5 v6 polttoaine järjestelmän ilmaus
Collapse
X
-
Vanhat dieselmiehet tapasivat väänellä auki kaikki suihkuputket suuttimilta ja sitten pyörittävät startilla moottoria kunnes jokaisesta liitoksesta tulee dieseliä. Pitää muistaa kuitenkin ettei startilla saa pyörittää minuuuttitolkulla, vaan esim. 10...15 sek jaksoissa ja saman verran taukoa. Kun dieseliä tulee joka liitoksesta kiristetään putket kiinni ja kokeillaan käyntiin.
-
Noh me tehtii tää viimeiks kutakuinkin näin;
Suodattimen kummallekin puolelle letkuihin letkupuristimet, suodatin irti ja uusi paikalleen.
Kaadettiin uusi suodatin täyteen löpöä ja letkut takas kiinni ja puristimet irti. Sen jälkeen
kaadettiin taas suodattimen päältä ainetta, osa meni letkuihin sit tietty. Toki meil ei o enään ihan
vakio suodatin käytössä, mutta noin samalla periaatteella.
Jos suodattimen läpi imee pumpulla tai vastaavalla, niin sit ku suodatin on täysi, niin letkupuristin
paikoilleen ennen suodatinta, ettei aine valu takas tankkiin, kun suodattimen toisesta päästä saa
ilmaa. :)
Olikohan tarpeeksi tässä kaksi senttisessä. :)
edit:
No sit ku tuo on kunnossa ja starttia alkaa miettimään, niin kaikki suuttimet auki, kunnes kaikist
tulee ainetta. Sitten kun jättää kaksi keskimmäistä suutinta auki ja starttia, niin lähtee kyllä
vajoil pytyil rykiin. Noi viimeiset kaksi kiinni ja starttia ja kovaa ajoa. Toimii joka kerta. :)
Comment
-
-Siellä tankissa on se "varastopytty" sisällä josta pumppu imee. Saat imemällä aina sen pytyllisen tavaraa ja sitten tulee ilmaa. Virrat päälle ja sähköpumppu täyttää pytyn uudelleen. Tätä rataa voi jatkaa vaikka tankin tyhjäks asti. Imaise vaan sen verran että alkaa tulla ainetta ja sitten putket kiinni. Sen jälkeen suuttimien junttureita auki ja starttailemaan.
Comment
-
Kyllä sen just ja just kuulee jos on takapenkki irti.
Itse imin auton virrat poispäältä alipainepumpulla löpöä senverran ettei ilmaa enää juuri näkynyt. Sitten nopeasti suodattimen ja pumpun välinen letku kiinni.
Suutinputket tässävaiheessa jo höllättynä emäntä starttaamaan autoa (kaasua ei kannata painaa).
Sitku löpöä turskaa kaikista suutinputkista, niin takimmaiset ja etummaiset putket kiinni ja keskimmäiset jättää höllälle.
Sitten taas starttia (tässävaiheessa pitäs lähtee jo neljällä käymään). Sitten käydessä keskimmäiset kiinni, niin varmasti on kaikki ilmat pois.
Jos ei lähde neljällä, niin voi myös nämä viimeisetkin putket laittaa kiinni ja kokeilla startata, josko sitten lähtis.
Comment
-
-
Herättävä maadoitus puuttuu releeltä. Tulee kait eculta suoraan, jotain tietoa se ei nyt saa perille asti? Tietäispä nyt varmasti milloin se tarkalleen pitäisi pyöriä. Tuosta Valtterin kaaviosta ei löytynyt pumpun kytkentöjä :/
Otsikkoon liittyen sain sen taas käyntiinkin. Hyppysähköllä käyttelin siirtopumppua ja erillisellä sähköpumpulla pumppasin syöttöpumpulle startatessa. Sitkiässä oli tuokin.
Comment
Comment