Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

R5 tdi vireistämis mietteitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • R5 tdi vireistämis mietteitä

    Tässä on tarvetta hommata perheelle tilava ja taloudellinen käyttöpeli, joka saisi olla myös pirteähkö kulkupuoleltaan. Konsernia tietenkin ja tdi moottorinen. Budjettia ei ole älyttömästi, kymppitonnia en ihan halua tähän sijoittaa, mutta selkeästi yli viiden kärsii mennä.

    Itsellä on ollut näitä konsernin tdi kikottimia jokunen kappale enemmän ja vähemmän räplättynä ja muutenkin olen aika tiiviisti seuraillut kotimaan tdi rakentelu piirejä useita vuosia. Mulla on kuitenkin vähemmän kokemusta ja tarkempaa nippelitietoa niistä moottoreista joissa enemmän kuin 4 sylinteriä. Pääasiassa tullut keskityttyä 1,9 puolelle.

    Tässä on nyt yhtenä vaihtoehtona ollut harkinnassa C4 korin farkku 100/a6 2,5tdi(ael) moottorilla ja 6v. manuaalina. Tästä yhdistelmästä kiinnostaisi kuulla kokemuksia, jos joku on näitä enemmän viritellyt tai on virittelemässä. Myös ideoita ja ehdotuksia osapolitiikan ja toteutuksen suhteen otetaan vastaan.

    Foorumiltahan löytyy jokunen topic näitä r5 tdi koskien ja niitä on tullut luettua. Mutta aika pitkiä alkaa viestiketjut olla ja tietoa hajanaisesti, joten tähän voisi kerätä tiiviiseen pakettiin perusjuttuja em. moottorin viritykseen liittyen.

    Voimansiirron kestävyys näissä tuntuu olevan rajoittava tekijä ja siitä olenkin tietoinen. Muutenhan tuosta moottorista tuntuu saavan voimaa vaikka kuinka ja kestävyyskin on ihan kiitettävää. However, jos tähän projektiin nyt ryhdytään, niin kyllä tuota kokeillaan sitten vähän riskirajoilla miten paikat pysyy nipussa. Auto tulee olemaan kyllä käyttöpelinä ja täytyy pysyä ajossa mahdollisimman paljon, eli mitään jatkuvasti levällään olevaa peliä tästä ei ole tulossa. Mutta kun ajo on pääasiassa melko maltillista ja mitään vartti vetoja tällä ei ole tarkoitus ottaa, niin kyllä tässä kärsii aika maxit ottaa pihalle mitä lodjut ym. kestää.

    Tehotavoitetta ei varsinaisesti ole, fiksu käytös ja toimivuus/taloudellisuus täytyy saada järkevään mittakaavaan. Se on lähtökohta. Mutta yli 200hv tuosta pitää saada, siitä lähdetään. Paljonko yli.. niin ne on kaikki sitten kotiapäin jos vaan pysyy nipussa.

    Seuraavia mietelmiä on tähän mennessä tehty;

    Suuttimet: dss ultime 1 tai 2 / bosio race tai powerplus
    Turbo: joku hukkis malli, vnt hommaan tässä ei lähdetä - esim. holset hx/hy sarjalainen 25,35,221? tai garrettin gt25,28?
    Pumppu:?
    Cooler: löytyy iso kiinakenno joka ollut urs keulalla. siitä modaamalla.
    Kytkin/vp: tämä on hieman hämärää vielä mitkä osat käy?
    Dp/putkisto: omavalmiste tarpeen mukaan, katti joutanee mäkeen
    Softa: asia hoidossa, orggis 8 bittisellä mennään
    Kansi: ei aleta vielä tässävaiheessa höyläämään, eikä noille tehoille tarvinnekaan.
    Nokka: R-koneistuksen hiomaa voisi kokeilla kun ei ole kallis ja saisi vetäviä lisää... Onko kukaan vielä kokeillut?


    Mitäs muuta...? Minkälainen on vakiopumppu noissa koneissa ja mihinkä asti piisanee? Liekö tarvetta isontaa nestepäätä max.250hv tehoille? Valonviejältä taitaa noitakin vielä löytyä...

    #2
    Race-suuttimet, putkisto kateilta taakse ja ahtopainetta nostettu potikalla = 183hv / 400Nm Tatechin penkissä mitattuna. Toveri otti samalla paketilla paitsi Ultime 2 suuttimet ja joku lastu 200hv / 500Nm. Pelkällä lastulla lupaavat kuulemma tuon 180hv / vääntöä niin paljon kun 2-massa antaa myöden.

    Voimansiirto noissa minusta ei ole ongelma, poislukien kaksoismassa. Onhan noilla 01e askeilla ajettu aika suhteellisen kiukkuisia bensakippojakin, niin miksei dieseleitä. Vauhtipyöräksi voi laittaa about minkä vaan viispyttyisen kovan vauhtiksen ja siihen liittyvät esim. SRE hilut.

    Olen itse nähnyt lapun eräästä Volvosta jossa sama kone kun näissä varustettuna HE221W ahtimella lukemin 280hv / 590Nm. Muitakin varmaan kannattaa kokeilla, mutta lappuja en ole nähnyt.

    Mr. Valonviejällä ei ole enää 12mm nestepäitä jouten, olen kysynyt. Pumpussa vakiona on 11mm pää, että tuonne 300hv kategoriaan sillä kait pitäisi päästä. Esim.tuolta saa sitten 12mm päätä jos kiinnostaa.

    Nokkahomma itselläkin on ollut mielessä, toisaalta tuossa ei ihan älyttömän loiva nokka taida olla vakionakaan, sillä rajoittajalle asti kiskoo kyllä ihan kiukuttelematta. Omani tosin on vakiosoftalla, joka varmasti alkaa rajoittaa syöttöjä jo aika aikaisessa vaiheessa, joten paremmalla softalla ja isommalla ahtimella kenties siitä nokastakin löytyy pullonkaula. Ja eihän se nokan hiotuttaminen älyttömiä maksa, että mikäli saa sellaisen mikä ei käyttöominaisuuksia paljoa huononna niin siitä vaan.

    Putkistosta nyt ei varmaan paljoa tarvi tarinoida, isompi on parempi.

    Softa-asiasta mulla ei ihan sellaista konkreettista tietoa ole, paljon tuota purkkia on haukuttu mutta kenenkään ns. gurun kanssa en henkkohtaisesti ole asiaa puinut.

    e: niin ja mitä noihin suuttimiin tulee niin en näe mitään järkeä ostaa mitään muita suuttimia kuin isoimmat mitä rahalla helposti saa. Eli ilmeisesti ultime 2 tällä hetkellä.

    Comment


    • #3
      Muunmuassa tuo mainitsemasi volvo vierailee nykyään pajalla laatikon vaihdossa useammin kuin tankilla. Moottori sinänsä tuntuu pelaavan hienosti. Voimaa on, miehekäs äänimaailma ja tuntuu pysyvän nipussakin niiltä osin.

      Tuossahan sinä sen homman jujun itsekin sanoit. Että rivakoissa bensa kipoissa ajettu samoilla rojuilla. Homman ongelma muodostuukin kahdesta eri tekijästä, jotka yhdistettynä tekevät tässä tapauksessa dramaattisen vaikutuksen. Ensinnäkin kun tällaisessa moottorissa on pariton määrä sylintereitä niin se tekee käynnistä väkisinkin epätasaisempaa kuin esim. 1,9 tai v6 tdi moottoreissa. Se kun taasen yhdistetään tämän aikakauden dieseleiden raakaan ominaiskäyntiin ja resonointiin, niin nämä tekevät yhdessä sellaisen rasituksen moottorin perässä olevalle raudalle, että tahtoo vaan antaa joku paikka periksi. Bensa moottorisissa ne sen takia toimii ja kestää, ettei ne joudu moottorin puolesta niin koville. Kestänee varmaankin ottaa myös huippuvääntöä enemmän mitä näissä tdi.

      Softaus hommaa olen vähän puinut eri henkilöiden kanssa ja kyllä se joissain rajoissa onnistuu, vaikka vähän kötönen tuo purkki onkin. Mutta vähän niitä tekijöitä on, monella pajalla eivät näköjään haluaisi sotkeutua tämmöisiin.

      Mitenkäs teillä on noissa kulkineissa, onko kytkin/vp vielä ihan orggis kamaa ja miten toimii tuollaisilla tehoilla/väännöillä?

      Suutinpuolella periaatteessa kannattaisi laittaa kerralla isoa, lisää sitä tahtoo kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin. Mutta raja se on silläkin, jossain vaiheessa iso reikäkoko alkaa haitata muuten vakion moottorin toimintaa. Mutta kyllä nuo race/ultime2 tyyppiset pelannee ihan ok ael moottorissa. Sellaiset kai se olisi sitten laitettava. Mietin vaan että jos noilla pienemmilläkin olisi saanut toteutumaan tydyttävät tehot niin olisi sellaiset laittanut. Tässä kun on sikäli harvinainen projekti tulossa, että ei kärsi alkaa liikaa mopo keulimaan sen v1.0 jälkeenkään, jos meinaa auton ajokunnossa pitää.

      Comment


      • #4
        melkeinpä sanoisin että kannattaa kokeilla tuommoista gt3267w, 1.9 pelaa jo aika mainiost, tosin pikkusen paremminkin olisi voinut herätä. 2.5 herää varmasti todella hyvin ja riittää siihen mihin muutkin rojut mitä järkevästi saa laitettua

        Comment


        • #5
          Olisihan se yksi vaihtoehto tuokin. Mutta ei tarvitsisi päästä edes niinkään koviin tehoihin mitä tuo gt32 piisaa. Vähän pienemmälläkin pärjäisi ja ehken tulisi sitten käyttöaluetta ja heräävyttä vielä paremmin.

          Comment


            #6
            Raceja pienempiä suuttimia taitaa olla turha laittaa, näissä kun on vakiosuutintenkin reikäkoko jo .216mm.

            Mitä noihin moottorin tärinöihin ja värähtelyihin tulee, niin suattaapihan tuo olla tai suattaap olla olemattannii niinkun sanovat. Aski ei muista värähtelyistä paljoa perustele, paitsi vääntövärähtelyistä. Näin maallikkona luulisin että värähtelyn amplitudi voi olla vitosessa jopa pienempi kuin nelosessa, koska sytytysten väli on lyhempi. Kuutosessa on sitten vielä lyhempi. Dampperi on AEL koneessa kuitenkin erilainen kuin AAN. Sen lisäksi että ulkohalkaisija on isompi, niin siellä on välissä kumiakin enemmän.

            E: Lyhyen googletuksen jälkeen syy dampperien erilaisuuteen on selvä: dampperi pitää olla viritetty tietylle kampikoneistolle jotta se toimii oikein. AEL on pidempi isku ja painavammat kilkkeet joten dampperikin pitää siis olla erilainen.

            Joka tapauksessa vakio kaksoismassavauhtiksen saa heittää ensimmäisenä lepikkoon. Alkoi mulla pohjata jo pelkän putkistomuutoksen jälkeen, siitä voinee vetää johtopäätökset. Kytkin sinänsä on pitänyt hyvin vielä tähän asti.
            Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 18.5.2010, 11:11.

            Comment


              #7
              Nyt menee mutulla ja kuulopuheen perusteella, mutta muistelisin levyn olevan sama kuin S2:ssa. Vääntöä pitäisi siis sietää lähemmäs 500 Nm, ainakin bensakoneessa.

              Onhan niitä mukeja pariton määrä bensakoneissakin. Niissä se keskimääräinen huippuvääntö otetaan vasta vähän isommilla kierroksilla, jolloin piikkivääntö ei ole yhtä huima. Eräänlaisesta resonoinnistahan siinä siis on kyse. Kai tuo Mr.Crossfire samasta asiasta puhuu, joskin hienommin sanankääntein.. =)

              Comment


              • #8
                Eipä vaan ole sama levy kun S2:ssa. Käy kyllä S2:sen levy tuon tdi:n lootaan kiinni. Itselle tuli tuo S2:sen levy mutta ei käynyt tuon tdi:n sre asetelman kanssa .

                Comment


                  #9
                  Niin se on ihan se ja sama mikä se vakio levy on, kun vauhtipyörä pohjaa jo reilusti ennenkuin kytkin alkaa luistaa. Virityksiin sitten askin ja asetelman mukaan levyt.

                  E: S2 on myös ollut kahdenlaisella kytkimellä ja vauhtipyörällä varustettuna, 3b kova vauhtis ja jousitettu levy, ABY tuplamassa ja kova levy.

                  Comment


                    #10
                    Oliko se nyt kuitenkin faktaa että tohon voi laittaa vaikka vanhan 200:n 10vt kovan vauhtiksen ja 240mm kytkinpaketin sen mukaan?
                    Niitä olis ehkä tyrkyllä...

                    EDIT: 10vt Vauhtipyörä muuttuu poterosta "suoraksi" ilmeisesti -88 eteenpäin. KG siis vanhaa moottoriperhettä.
                    Viimeksi muokannut tomi schroderus; 20.5.2010, 15:40.

                    Comment


                    • #11
                      No nyt on yksi rinkelibussi lisää. Profiilissa näkyy tiedot uusimmasta tulokkaasta.
                      Eero voi alkaa kaivelemaan suutin taskuja pikkuhiljaa ja etsimään sopivaa nippua valmiiksi ;)

                      Comment


                      • #12
                        Jos jollain löytisi kuvia miten on isompi puhallin asenneltu, ni vois laitella tänne. Oman turbon paikkahan on melkolailla ahdas...

                        Comment


                          #13
                          Tuolta AAT: viritys topicista löytyy kuvia omasta asennuksestani! Kyseessä holsetin he221w asennus vakion kaltaiseen tuubipakosarjaan! http://kuvablogi.com/nayta/2222069/

                          Comment


                          • #14
                            Suuttimet on kustilla repussa ja kovasti polkee tännepäin. Viisi reikäiset 0.260 tulossa...

                            Pumppu tuntui tuossa vuotavan melko reilustikin. Lätäkköä teki alle ja koko konehuone märkänä. Hunosti käynnistyi pitemmän seisomisen jälkeen, kun pumppu vuotanut kuiviin. Ylimmän kannen välistä ruikki. Nyt on tiiviste vaihdettu ja samalla säädetty pahasti myöhäisellään ollut ajoitus kohdalleen. Tuntuisi aamullakin käynnistyvän ihan suosiolla nykyään.

                            Sre asetelmakin löytyi lojumasta ylimääräisenä tuolla kylillä kuljeskellessa. Täytynee käydä lunastamassa itselleen jossainvaiheessa. Aat moottorissa tuntuu olevan myös kiinteää limppua, jonka voisi sovitella kaksoismassan tilalle.

                            Putki hommia tuossa mietiskelin. Hetken oli mielessä, josko olisi urssin vakio röörin sovitellut alle. Mutta taitaa olla kuitenkin niin kaukana bolt on toimenpiteestä, että sama tehdä metri tavarasta omavalmiste.

                            Ahdin juttuja on pohdiskeltu ja tuohonhan tuntuisi olevan hyvinkin helppo ja toimiva ratkaisu tehtävissä. Eikä kustannuksetkaan mitenkään hirvittävät. Pitää sitten kertoa asiasta enemmän, kunhan on ensin käytännössä testattu.

                            Sellainen asia tuli huomattua myös, että tuossa omassa kulkineessa näyttää olevan toteutettu ilmanotto suodatinkotelolle paljon fiksummin, mitä noissa 1,9 koneisissa tottunut näkemään. Suht lyhyt ja jokseenkin sen verran suora reitti, mitä noissa nyt pystyy olemaan. Ja isolla torvella lähtö maskin takaa.

                            Comment


                              #15
                              Itselle pitäisi löytää se AAT:n kiinteäpyörä jostain, aika laiskasti tuntuu olevan tarjolla. Korjaamoillakin on motit ilman pyöriä ja Ebaysta en löytänyt kuin AEL:n pyöriä.

                              Jos joku haluaa luopua niin tarjoa pikaisesti, jää muuten kesälomilla laittamatta.
                              Voin ostaa myös vanhemman 200:n (10vt) pyörän mallia "potero".
                              Saattaisi olla myös painavampi kuin uudemmat pyörät? Sittenpähän tuokin on kokeiltu. Voin samalla ostaa myös uudenkarhean kytkinsetin jos jäänyt hyllyyn.

                              Kuulemma tuon voisi tehdä hitsaamallakin, kestää minkä kestää? :)

                              Comment


                              • #16
                                Sama vika. Loma painaa päälle jo uhkaavasti ja melkein tyhjin käsin tässä vielä ollaan osapolitiikan suhteen. No, muut tarvittavat on kylläkin jo aika hyvin tiedossa, joten kysyy vaan rahaa ja rohkeutta niiden hankinta. Mutta tuo vauhtis dilemma on tosiaan itsellänikin. Saa tarjoilla tännekinpäin, jos niitä nyt alkaa nousemaan kun sieniä sateella.
                                Jaa niin tuo pumppu on vielä kysymysmerkki, ei tainnutkaan asettua se vuoto vielä. Kunhan ei olisi runko halki kokonaan tai jotain muuta yhtä mukavaa. Noo.. tutkitaan kunhan keretään ja sitten näkee miten hutkitaan.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuota mitenkäs nuo vapari 5cyl bensa vauhtikset esim. RT ? Olen käsittänyt että siihen saa 240mm levyä kiinni ja kiekkoja löytyy joka nurkalta?

                                  Comment


                                    #18
                                    Massanvuoksi ajattelin että poteromallinen vauhtis olisi paras.
                                    Tai siis parashan,eli painavimmat on nuo dieselien alkuperäiset.
                                    Voisihan tuon ehkä tekaista 2.4D dieselin pienemmästä mallista...

                                    Comment


                                      #19
                                      Yritän tolla 200:n vauhtiksella(tilattu), kerron kokemuksia sitten heinäkuun lopulla...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nyt on racet kiinni ja vauhtista ketuttaa. Tulihan tuota vetoja lisää ihan mukavasti. Melko varovaista kaasunkäyttöä joutuu vaan harrastamaan. Onkos tuota vp asiaa tarkasteltu volvo puolelta, löytyisikö sieltä ratkaisua? Siis käypäistä kiinteää limppua, mikäli ei satu olemaan noita rinkelikeula versioita tarjolla. Uudemmassa ja tehokkaammassa d5 moottorissa olisi kuulema sellainen kaksoismassa versio joka vakiona kestäisi 600nm kiäntöä. Sopivuus vaan tuskin käy yksiin näihin peleihin. Pitäisi tutkia.

                                        Jaa niin savunmuodostus raceilla ja vakio ahdoilla.. kröhöm.. tuleehan sitä. Ihan riittävästi kotitarpeisiin.

                                        Mitenkäs herr ristitulen tyhjäkäynti noilla isommilla ruutilla, tuliko mitään oireita? Itsellä on tuo tyhjäkäynti melko alhaalle säädetty niin meinaa välillä vähän röhkiä. Pitää nostaa joku 150rpm niin asettunee sillä.

                                        Putken tekoa, kytkin + vp puoli kuntoon seuraavaksi. Sitten jäähyä kehiin ja käyttää ahtia morjestamassa fin-turbon poikia. Sittenhän sitä pitäisikin lähteä bitti nikkarin luona kyläilemään.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kyllä tyhjäkäynti ainakin Ultime 2 suuttimilla muuttui melkoisen karkeaksi. Ajoituksen aikastaminen, IQ:n suurentaminen ja tyhjäkäynnin nosto ylöspäin sen mitä vag com antoi periksi, auttoi edes vähän asiaa. Enää ei koko kori heilu tyhjäkäynnin mukana :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Kiinnostuneena odotellaan millanen paketti tuonne AEL perään menee vakion tilalle.
                                            Kokeilin tuossa Golffia nypätä pihasta irti ja pitoa/tehoa olisi ollut, mutta kytkin alko luistaan heti alkumetreillä.
                                            Tai no se Golffi mihinkään liikkunu. Rummut jumissa ja eturenkaat on kaivanu ittensä melkee pohjata kiinni.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ja tässäpä oivasti piiloutunut savutuksen aiheuttaja: http://www.ox-bros.org/A6/ahtovuoto.jpg
                                              Epäilykset heräsivät, kun kaksoismassa ei enää jyrähdellyt ja taustapeilin maisema näytti olevan useimmiten kovin harmaa. Onneksi oli kerrankin letkun näkyvällä puolella!

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuo letku taitaa haljeta kaikista näistä ennemmin tai myöhemmin... Ainakin omasta ja sedän Audeista on haljennut juuri samasta kohti...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kuten myöskin.. =)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Nyt kun tuohon ahtoletkun vaihtoon joutuu, kävi mielessä samalla katsella välijäähyä "sillä silmällä". Mitäs vaihtoehtoja on, jos aikoo hyödyntää VAG-tarjontaa katsastusmiehen mielenkiinnon välttämiseksi? Toinen orggis sarjaan? Urssin kuuleristakaan ei taida apua olla (löytyisi joutilaana tallilta), lienee pitkälti samanlainen?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Riippuu ihan katsastusmiehestä. Toisessa paikassa(Kuopiossa) kehutaan reilua jäähdytystä isolla keulakuulerilla ja toisesta saa klubitarraa muistuttavan pyöreän punaisen tarran katsastuksen päätteeksi

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Keulakuulerin kanssa voi tulla mahtumisongelmia, jos ei modaa muuten. Toinen orkkis sarjaan on ollut tähän mennessä vastaus, kun on asiasta kysellyt. Toinen vaihtoehto voisi olla vähän isompi (paksumpi?) kenno alkuperäisen tilalle, jos jostain löytyy sopiva, mutta onko se sitten merkittävästi parempi..

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Niin se taitaa viisain olla, että käyttää näytillä sellaisella sedällä joka ei turhan tarkka ole tai sitten jättää tuollaiset muutokset tekemättä kokonaan. Seat sportin jäähy on kyllä teknisesti aika asiallinen kampe ja myöskin ohut, joten mahtuu hyvin keulalle. Lähdöt samassa päässä. Eikä nyt ihan älyttömiä maksakaan. Toki kalliimpi kuin vastaavan kokoluokan kiina kenno. Aika saman tyyppinen on myös perus 150pd vag cooleri.

                                                          Se taas on eri asia miten huomaamattoman näköiseksi saa käpisteltyä itse ahto putket jne. Koska uusiksi menee jokatapauksessa, tuskin käy ihan suoraan mikään jäähy. Mutta itse nuo kennot ei ole kauhean huomiota herättäviä. Vaihtoehtona on tietysti teetättää alan pajalla custom ic ja rötvätä vielä jollain lämpöä johtavalla mustalla maalilla paikat piiloon. Tuo tilaustyönä tehty cooler maksanee ~500e --> Tietenkin jos teetättää oikein hyvälaatuisesta kennosta ihan vaan pikkasen vakiota isomman, mutta aavistuksen paksumman, niin sillä saa jo lajinsa lisää jäähdytystehoa. Maailmassa osataan kyllä tehdä parempaakin kennoa kun noissa kiina pojan tekeleissä, mutta se sitten näkyy lompakossa aika rankasti.

                                                          Sen verran voin vielä heittää päivän ilmaisen vinkin, että jos saa jostakin kähvellettyä tehtaan wrc auton jäähyn niin alakaa teho riittämään melko pienessäkin käikäleessä. Siitähän McGyver henkinen heppu leipoo äkkiä vakiopaikalle menevän tekeleen. Ja myynti ilmoon voi sitten laittaa "perustuu osittain wrc auton tekniikkaan". Eikun kaikki kleptomaanit vaan jyväskylään tien varsille kyttämään ensi kuussa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mulla oli samaisessa letkussa reikä, melkosen mahtavat oli äänet, kun rupesi ahtamaan. Nytten olen ettinnyt josko jostain nurkasta löytyisi sopivaa alumiini putkea tuon tilalle ja sitten silikooni letkuilla kiinni. Alkaa nimittäin olemaan jo ikä ja öljy tehneet tehtävänsä. Ja jossainhan muuten oli että tuon vakio coolerin ilmanvirtausta voisi parantaa, että ilma tulisi pois sisälokasuojasta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X