Alkuperäisen mapin tilalle voi kyllä laittaa noita suoraankin, kunhan se sopii siihen letkuun siten, että painetietokin menee perille asti :) Mutta fiksuin pistää juurikin esim suoraan imusarjaan, saa samalla sen imuilman lämmön sieltä. Sitten kun woimalaitosta tekee, laittaa heti suoraan 4 bar mapin, voi käyttää jo vähän kovempia paineita. Kahesta kilosta vasta ilo alkaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
R5 tdi vireistämis mietteitä
Collapse
X
-
Saa joo, mutta ei sinänsä ole tarvetta lukea yli 2bar ahtoja. Tosin ainahan se tahtoo nälkä kasv...jne.. niin olishan se sitten valmina, kun tulee se päivä jolloin pitää työntää joku hx40 superi sinne. On toki softan tekoa tulossa ja sillä juuri tuota toimivaa ahtojen ohjausta kaipailisin. Nythän mulla tuo vakio mappi lähinnä vaan huilii siellä konehuoneessa. Ahtoihin ei ohjausmielessä puututa muuta kun pelkästään kaasupolkimella vaan pyydetään ja syötöt määrää lopputuloksen. Nykyisellä setupilla nostelee sinne 1.8bar tienoille täyskaasulla. Eli tuon mappi homman ja softan muokkauksella ei sinänsä edes juurikaan nouse max. paineet nykyisestä.
Comment
-
AEL moottorikoodin omaavilla kehonsiirtimillä tullut vietettyä tienpäällä jo yli 300tkm, tähänasti "viritykset" näiden osalta ne normaalit millä kaksoismassaa on jyristelty.
Tässä loppukesästä ostin tekniikanluovuttajaksi yhden lisää, tällä(kin) foorumilla vaikuttavalta henkilöltä.
Penkissä tuli käytyä, tuossa on parista lapusta kuvat.
Penkkilapuista sen verran että ensimmäisessä vedossa oli pyynnit 46mg/1,5bar, toinen 49mg/1,9bar. Vaikutusta asiaan ei tullut, koska ilmamäärä sekä pyydetyt ahdot jäi vajaaksi ilmeisesti tuosta Holsetista johtuen. Osaltaan voi myös vaikuttaa vakio cooleri, vähästä ajasta johtuen en ehtinyt katsoa ahtoilman lämpötilaa.
Nyt tulikin ahtoputkia muuttaessa huomattua että Holsetin laakeri väljänä, yli milli päittäistä, mikä osaltaan saattaa selittää "puuttuvat" voimat. Ahtimella ajettu noin 10tkm, lähinnä työmatkaa. Eli nyt onkin hakusessa tuon HE221W:n tilalle joku ahdin, mutta mikä?
Comment
-
Oli tarkotus tarkastaa turbon kunto tässä lähiviikkoina. Sellanen hybriditurbo kiinnostelisi,joka herää tosiaan alempaa. Jos sökö niin vaihtuuhan se tai menee rakennettavaksi.
Edit: Syyläri ois poissa tieltä, turbon tarkastus edessä seuraavalla tallilla käynnillä.Viimeksi muokannut VWarre-00; 31.12.2015, 11:48.
Comment
-
Vaihdoin tänään omasta autosta pumpun tiivisteet, tämän jälkeen syöttömäärän tarkistus/ säätö kantta naputellen. Mittasin ennen pumpun purkua että syöttömäärä oli luokkaa 9mg/h tyhjäkäynnillä. Eikö näissä kuuluisi olla luokkaa 3mg/h? Heti kun yritti tosta laskea niin rupesi rynkyttää ja tyhjäkäynti seilaamaan. Kuulemman mukaan pitäisi olla 0.240 suuttimet ja harisen softa jos näillä on merkitystä. Sitten toinen kysymys pumpun ajoitusta koskien. Olen vaihtamassa jako+ pumppuhihnaa ja vagcommia ei ole. Bosch esitronic löytyy ja sieltä kohta "perussäätö" siitä näkee ruiskutulsen ennakon, mitä nyt kattelin niin oli 6 astetta eykk. Eli saako sen pumpun säädettyä hihnavaihdon jälkeen tota katsomalla? Ja mikä on hyvä ennakko siinä tapauksessa?
Comment
-
-
Kiitos vastauksista :) säädän siis mittakellolla tohon 0.6 ja katsotaan miten rokkaa. Tosta iq arvosta ei ole kellään tietoa? Voiko olla että isommat suuttiimet vaatii isomman iq että käy normaalisti tyhjäkäyntä?
Comment
-
Nyt on pakko kysästä Tässä tuosta 6vaihteisesta manuaali askista mitä on näitten rivi5 diiseleitten perässä. Eli mitä nuo kyseiset manuaalit kestää viiä tehoa ja vääntöä läpi? Ja tehoa kun kasvatetaan ni tuo kaksoismassa vauhtipyörä alkaa jyrisemään herkästi joten mites tuo laatikko kestää kovalla vauhtiksella ajamista? Lähinnä nuo värinät ja jyrinät mietityttää että hajottaako neherkästi jotain kovalla vauhtiksella?
Comment
-
Mie vaihdoin AAT:n vauhtiksen ja SRE:n asetelman viime kesänä, juristaa voimalinjaa jos kierrokset epähuomiossa vetopäällä menee alle 1,5k, mutta muuten ei mitään ongelmia.
Pääsääntö on ettei vedätetä rattaille/laakereille kuormaa matalilla kierroksilla "polttoaineensäästö" mielessä, :-D
Comment
Comment