Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

R5 tdi vireistämis mietteitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kuinka pitkälle näissä riittää tuo vakio pakoputki? Ite tässä jahkailen putkiston ja suuttimien välillä, että kummat laittaisi seuraavaksi.

    Setuppi tällä hetkellä on bleedi, chippi ja kiinteä vp+kytkin. Mitäs tehoarviota tosta muut heittäisi? Itellä kun ei ole mitään käryä todellisista tehoista. Ahtopaineet kiihytettäessä käväsee 1.4bar, mutta laskee muistaakseni 1.1-1.2bar paikkeille.

    Comment


    • Onko katit suolistettu ?

      Comment


      • Takapöntön vaihto suoraan putkeen auttaa putkistossa jo jonkinverran. Sen jälkeen suuttimien suurennusta. Tuossa näkee vakio kokoonpanoja, ainoastaan suuttimia suurenneltu. Katkoviivalla race suuttimet ja kiinteällä viivalla Ultime II suuttimet.

        Tehot sinulla varmaan jossain 150-160 hepan paikkeilla.

        Comment


        • Ei ole kateille tehty mitään. Melkein voisi tuon putkiston ottaa ensimmäisenä työn alle ja säästää hieman pelimerkkejä noihin Ultime II suuttimiin. Niillä ilmeisesti lähestytään jo 500nm rajaa.

          Täytyy selvitellä täältä Jkl seuduilta putkiston tekijää, jos joku tietää niin saa vinkata. 2.5" putki kateilta taakse yhdellä vaimentimella vois olla hyvä?

          Comment


            Tuolla chipillä ja AEL-kokoisilla suuttimilla antoi etuveto AAT 150 jotain hp ja 460 Nm. Maksimiteho sillä tuli jo 3k rpm kohdalla, eli parikymmentä pollea jäi johonkin.

            Comment


            • Tarkoittanet 360Nm? :) ketjun tokassa postauksessa Terho mainitsee pelkällä lastulla saavan kuulemma 180hp/vääntöä niin että 2-massa antaa myöden.

              E: Näköjään viestissä 175 Dieselman on saanut takapöntön vaihdolla + lastulla 175hp/360Nm.
              Viimeksi muokannut Ukkopaha; 19.8.2015, 22:46.

              Comment


              • Onko nuo Rostenin venttiilijouset ns. "Ainoat oikeat"? Löysin FCP-Engineeringin tekeleet. Nämä on ilmeisesti hieman löysemmät kuin Rostenit, mutta miten pitkälle nämä riittää?
                Viimeksi muokannut Ukkopaha; 3.9.2015, 20:36. Perustelu: Kirotusvihe

                Comment


                • Recomended to use when rpm more when 7600. Huh

                  Comment


                  • Nojoo ainakin lupaavat toimivuutta korkeillakin kierroksilla. Itsellä alkaa olla ilmeisesti venttiilijouset melko finaalissa, kun vetoja ei enään korkeilla kierroksilla ole. Tökkäsin ahtopainemittarin kiinni ja lähdin kokeilemaan kiihdytyksiä 3-vaihteella. Nätisti lähtee ahtamaan ja 3krpm kohdalla paineita on ~1.5bar, mutta 4krpm jälkeen ahdot lähtee tippumaan ja 5krpm ahtoja jäljellä 0.5bar.

                    Jakopääremontti lähestyy keväällä ja voisin kokeilla samaan syssyyn heittää jäykemmät venttiilijouset paikalleen ja mahdollisesti myös jyrkemmän nokan, mikäli sopiva tekijä löytyy. Muistelisin, että minulla on jossakin jemmassa aikalailla täydellinen kansi, josta voisin tuon nokan laittaa koneistettavaksi ja vaihtaa paikalleen, kunhan sopiva tilaisuus tulee.

                    Comment


                    • Ja tietysti kanavien siistiminen samalla kun kansi on tyhjänä pöydällä [emoji6]

                      Comment


                      • Ehkei nyt sentään :) urakka täytyisi saada viikonlopussa suoritettua, koska en voi seisottaa autoa sen pidempään. Meikäläisen kokemuksella jos kantta täytyy lähteä irroittamaan, niin aikaa täytyy varata vähintään viikko.

                        Comment


                        • Ei ne vakiojouset tosiaan ole mitkään kummoiset, mutta eiköhän tuo muutenkin jo ala vakiosoftalla/raudalla jo puutumaan siellä +4krpm kierroksilla. Paljonko on sitten merkitystä jousilla ja paljonko muilla tekijöillä.

                          Nokkakeppejä on tehty sekä nelos- että vitoskoneisiin pääasiassa r-koneistuksella ja yleensä käyttisvermeessä semmonen kevyt vp5 profiili, mikäli ei paljoa halua alapäästä tinkiä. Maksaa 150e.

                          Comment


                            Onko tietoa männän ylityksen mitta-arvoista kansitiivisteen paksuutta ajatellen, ja onko ylityksien hajontaan raja-arvoa.
                            Nyt rakenteilla ael kaksireikäisellä tiivisteellä johon tulee aat,n yksireikäisen tiivisteen "korkuiset" männät.
                            Aat jo hätäpäissään purettu eikä ylitystä mitattu ennen purkamista.

                            Comment


                            • Nokilekat saadaan nyt sitte virallisiksi ei tartte laittomilla ajella [emoji16]

                              Comment


                              • Seinäjoki amk kävin hakemassa tehopaperin https://youtu.be/mblPZ4lCPmY
                                Viimeksi muokannut To87; 23.10.2015, 14:05. Perustelu: Julkiseksi muutettu video

                                Comment


                                  Video is private

                                  Comment


                                    Oikein mielenkiintoista. Sulla siinä pyörät pyörii ja vitonen mouruaa..

                                    Oisko jotain jännitävämpää? Vaikka tuloksia ja millä ne on saatu aikaan? Piikkilukemat on aikalailla yhtä tyhjän kanssa. Lapuista selviää eniten..

                                    Comment


                                    • Tässäpä listaa, kyttilänjalka pakosarja ahdin td06sl2 16g big billetti siipi, kärjet 0.275 hflox, omavalmiste imusarja, ic 560x230 lähdöt samassa päädyssä, 3"rst putki 3 vaimentajalla.
                                      Maf on fyysisesti vain pois ei ohjelmasta vielä. Syöttöä vain evryllä lisää.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Jotain jännää tuossa on, kun vääntöä on vain tuon 300 ja sekin noin ylhäällä. Teholuokka vastaa lastutettua vakio-AEL'ää.

                                        Comment


                                        • Vakio ohjelma ilman maffia ei oletetusti toimi niinku pitää....

                                          Comment


                                            Ahtoja ei oo nostettu niin sen takia antanee noin "vähän". Ahtopotikan kun laittais tai jopa ihan oikean ohjelman jos saisi jostain niin varmaan löytyis tehoja lisää.

                                            Comment


                                            • Yllättävänkin vähän. Eikö suuttimet ruoki tarpeeksi, että nostaisi ahtoja? Kun käytännössä vakiolla jossa race suuttimet, lähtee jo enemmän tehoa ja vääntöä. Paketissa pitäisi olla potentiaalia paljonkin enempään, softausta kunnolla kehiin ja uutta mittausta :)

                                              Eikös maffin pysty ohittaan, antamalla sillä ns kaikki kokoajan? Syöttö määräytyy silloin vain polkimen pyynnin mukaan. Googleen vaan hakua "maf diode mod".
                                              Viimeksi muokannut Razur; 23.10.2015, 15:16.

                                              Comment


                                                Siis lukitsisi sen Maffin varren "täysille" vai miten se tehdään?

                                                Mulla olisi lastu irrallaan, jolla ainakin 400tkm ajetun kytkimen sai jyristämään niin ettei sitä voinut paikalleen jättää. Se tosin ei vaatine kummosta väännön kasvamista. Savuakin tuli riittävästi.

                                                Comment


                                                • Imusarjan revin irti ja laitan sen 3bar map anturin siihen. Niin sitte luvassa olisi ohjelman tekoa. Terho n75 ei käytössä letku menee suoraa nyt kotelosta porttiin mac venttiili ostolistalla. Eikös tämä ecu mene vikatilaan kun maf on vain pois niin pudottaa suojakartalle. Penkkiin menin sen takia että sain paperin muutoskatsastusta varten. Joten älkää ottako niin todesta keskeneräinen vielä.

                                                  Comment


                                                  • Tuo juurikin pitäisi vain kertoa kokoajan mitattua ilmaa "täydet", joten puuttuva ilmamäärä ei rajoita syöttöä. Kaasupolkimen pyynnit ja muut kartat sitten hoitaa ne syötön rajoitukset.

                                                    Comment


                                                    • Diodi hankittu, en löytäny selvyyttä mitkä 2 on oikeat johdot. Voisiko joku selvittää sähkökaaviosta nämä johdot.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • 1 ja 4 menee lämpöanturille, 2 ja 3 väliin diodi.
                                                        Edit. Diodi 1N4348 musta pää pinniin 2 päin. Hienosti pelaa nyt menohalut parani huomattavasti.
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut To87; 8.11.2015, 19:17. Perustelu: Korjattu

                                                        Comment


                                                          Joskus selvitin volttimittarilla maffin läppää heiluttelemalla ja lämpöanturiin puhaltelemalla, että 2 ja 3 pitää yhdistää.

                                                          Comment


                                                          • Mikäs 3bar map versio se olis paras ratkaisu tähän r5 tdi woimalaan? Osaako kukaan heittää lonkalta osanumeroo? Noitahan on jokunen eri mallinen olemassa ja sekä pienellä että isolla anturipäällä.

                                                            Comment


                                                            • Pienipäinen anturi on tämä 038 906 051C motonetti 59€ taisi olla hinta, muualta ebay 40-50€.
                                                              Niin ja tämä pitää sovittaa imusarjaan/ahtoputkeen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X