Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

R5 tdi vireistämis mietteitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jotain tuon tapaista pitäisi varmaan itsekin alkaa värkkäämään, kun tuo Audin alkuperäinen imusarja on turhan tilaa vievä.

    Saa nähdä saako tuota Borg Warnerin S360V:tä koskaan mahtumaan tonne konehuoneeseen, saati sitten pelaamaan odotetulla tavalla :D Siihen saakka täytyy tyytyä "pikku-Holsun" (HY35) työntöön joka sekin vie aika mukavasti kun oli remontin aikana tottunut tuohon vajaavetoiseen lastutettuun automaattiin...

    Comment


    • Pystyy siitä tekeen vielä pienemmän eli kartioputken isket suoraa siihen volvon omaan putkeen kiinni. Mulla sattui lojumaan kaapissa 3" al putki siksi vaihdoin isommaksi sen.

      Comment


      • Siitähän tulee hyvä..Sanovat muuten että sitä putkien välistä uraa ei kannata avata koko matkalta ettei kotelo pullahda..

        Comment


        • Tässä vaiheessa mennään nyt pitää laittaa 3kpl al tankoa sitomaan osia toisiinsa, eilen oli kyllä mielessä mutta tänään oli tyhjä pää päivällä...
          Attached Files

          Comment


            Jep, kattokaa esim. Thuppun projektista. Kannattaa tukea hyvin se väli.

            Comment


            • Käytännössä ac/dc tig, vasara, rälläkkä ruuvipenkki on ollu työkalut tähän projektiin...

              Comment


                En tarkoittanut sitä että pitäisi lähteä prässäilemään ja hienostelemaan, vaan että Thupullakin pääsi satsi pullahtamaan vaikka oli kuitenkin kohtuudella tuettu. Eli sen raon tukemiseen kannattaa suhtautua asian vaatimalla hartaudella.

                Comment


                • Täältä löytyy aikas hyvä tieto pläjäys audin racing imusarjoista. http://www.bufkinengineering.com/intake%20manifolds.htm

                  Comment


                  • Laitoin 3 kpl 6mm takoa sitomaan osia. Enää puuttuisi 90 asteinen mutka, toisen päädyn muotoilu ja siihen 2kpl G 1/4 kierteet. Harmillisesti IKH valikoimissa oli vain yhtä merkkiä tuon koon kierre tappia 2 paketissa 39€ jäi ostamatta. Huomenna käydä kaverin työmaan kierretappi valikoima katsomassa.

                    Comment


                    • Onkos porukalla minkälaisia kustom kuuleri asennuksia c4 kopassa? Itsellä homma tässä juuri mietintämyssyssä ja sen ainakin olen päättänyt, etten halua alkaa pilkkomaan tuota toimivaa kylmästöintiä. Eli sellainen perinteinen iso fmic asennus kiina kennolla ei mahtune sinne mitenkään.

                      Pompottelen tässä nyt kahden ajatuksen välillä. Joko tilaa joltain hyväksi tunnetulta jäähyn tekijältä orggis paikalle niin ison ja paksun mitä sinne saa menemään ja mielellään mahdollisimman laadukasta kennoa käyttäen. Tää nyt on sitten sellanen viis´satasen keissi, ei voi sanoa edulliseksi.

                      Tai sitten joku halpa kiinapojan tekele matalana ja leveänä, jos sen saisi jotenkin mahdutettua puskurip alkin alapuolelle. Noitakin näkyy jokunen yleismallinen olevan, jossa lähdöt samassa päädyssä ja hintaluokka about 150e.

                      Tuossa orggis paikkaa hyväksikäyttäen tavassa mietityttää kiertääkö siellä nyt sitten ilma tarpeeksi hyvin, että noin pienellä kennolla olisi mahdollista saada tarpeeksi merkittävää vaikutusta. Ei oikein innosta teettää usean satasen nökköstä tuonne, jos se sitten pystyy tyyliin max. 10 astetta pudottamaan imulämpöjä, niin aika yhtä tyhjän kanssa.

                      Comment


                      • Jos 50mm kennoa löytyy, sellaisen kanssa sopisi jo aika mukavasti kylmästöinnin kennonkin eteen. Muuten koko voisi olla jo kohtuu suuri.

                        Comment


                        • Seat sportin coolerihan on aika ohkanen ja ihan oikeasti tehokkaaksikin todettu. Ei edes törkeän kalliskaan. Ja siinä on lähdöt samassa päädyssä. Se olisi muuten hyvä vaihtoehto, mutta muistelen joskus mittailleeni että se olisi liian leveä tuommosen a6 keulalle. On niin kaareva tuo puskurin ja keulan muoto, että sekin vielä hankaloittaa.

                          Comment


                          • Siihenkin pitäisi ne lähdöt kempata kuitenkin uusiksi, lähtee niin hassussa kulmassa siitä kennosta.

                            Comment


                            • Eihän ne siinä ole missään kulmassa, vaan ihan suoraan kennon jatkona molemmat lähdöt.

                              Comment


                              • Näin täälä, itse tein ja säästi. [emoji2]
                                Attached Files

                                Comment


                                • Mahtuuko puskurikin vielä paikoilleen ja onko sille annettu puukkoa? Muita romuja riisuttu tieltä pois? Onko ilmastointia? Osaakko heittää vielä mitat tuosta?

                                  Onkos Villellä vielä edelleen vakio jäähy paikoillaan vai jotain muuta? Lämpöjen käyttäytymistä mittailtu koskaan about noilla nykyisillä tehoilla?

                                  Comment


                                  • Tää romu liikkuu lasikuitu rs look puskurin "somistamana", ja sitäkin on vähän puukotettu. Kiinan Ic ja koko on 550x230x65, ohjaustehostimen jäähdytin on vaihtunu sprinterin alumiiniseen, muuten kaikki romut paikoillaan myös ilmastoinnin lauhdutin, ehkä räikän torvet heitin eripaikkaa ei muista.

                                    Comment


                                    • Huohottimen muokkaus pitäis tehdä vielä ja hitsata 90 asteinen al kurvi.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Oliko muilla minkälaisia polttoaine setuppeja näissä?
                                        Hankituna facetin sähköpumppu sekä suodatinjalka boschin kopio ikhlta siihen valmetin suodatin. Sisäreijjältä 8mm nailonputkea polttoainelinjaksi.

                                        Comment


                                        • Eiköhän tuo noilla pelitä. Vielä kun laittas jonkun jäähyn ainakin paluupuolelle, niin ei varmaan ainakaan huonommaksi menisi. Oikein jos hipo hommia meinaa, niin molemmille puolille jäähyt.

                                          Comment


                                          • Kattelin noita jäähyjä jo ennenmin pitäisi vain nähdä livenä minkä kokosia ovat että pystyisi hahmottamaan niille paikat.

                                            Comment


                                            • Sain eilen vielä illalla imusarjaan loput osat kiinni.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa tuo imusarja. Pitäisi itsekin jotain alkaa sen eteen tekemään, samoin polttoainelinjat ajattelin tehdä 10mm nylonputkesta ja siihen joku sähköinen siirtopumppu sekä paluupuolelle 10- tai 13-rivinen öljynjäähdytin mikäli sen saa johonkin sopimaan.

                                                Comment


                                                • No niin nyt se olis valmis [emoji4]
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • Moottori ollut jo käynnissä [emoji4]
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Melkoinen alipaine jo tyhjäkäynnillä pitää kattella mittari missä alipainekin näkyyn. Melkoinen pullonkaula tuo prkl maf.

                                                      Comment


                                                      • Niinhän se on. Ilman toimii vehkeet paljo herkemmin. Onhan näihin 8bit ecuihinkin tungettu lankamaffeja.

                                                        Comment


                                                        • Olikos se r32 golfin maf valmiiksi lähelle 3" halkaisijaltaan ?

                                                          Comment


                                                            Porttereissakin on isoja lanka maffeja. Minulla oli sellainen etuveto diisselissa he221 ahtimen ja isojen suuttimen kaverina mutta loppui skaalaus kesken ja ilmamassat oli tapissaan jo ennen 4000 kiekkaa. En tiedä miten skaalaus olisi ollut korjattavissa mutta nykyseen autoon en maffia siirtänyt vaikka kaikki muut osat siirtyivätkin.

                                                            Comment


                                                            • Jaaha ei muuta kun heittää sorsaa koko aparaatilla sitte... Ahtimen vain särkee tuolla orkkis maffilla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X