Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

R5 tdi vireistämis mietteitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tilasin 3mm shimmin öljypumppuun rostenilta, onko kukaan ottanu käyttöön. http://rosten-performance.com/produc...ilpump-5cyl-2/

    Comment


    • Kappas, tuollaistahan voisi myös kokeilla. Kerrohan kokemuksia, kun saat asenneltua paikoilleen.

      Comment


      • Hiukan tekee kiusaa nurmikon teko ja maalaus hommat, toivottavasti sais ensvklp purettua jakopään ja öljypohjan yms. Prikan asennan siihen uuteen tarvike öljypumppuun minkä ostin.

        Comment


        • Pitäis vissiin tehdä muutos tuohon pakosarjaan saman tyyliseksi kun sulla Ville [ATTACH]
          Attached Files

          Comment


          • Nyt kun taas muiden projektien ohella herättelen audismia henkiin niin löytyiskö osanumeroita S2 vakio tai SRE levylle ja asetelmalle jotka käy syvennyksellä olevaan vauhtipyörään? Onko S2 3b:ssä sellainen vai suora limppu? Kävin tänään kotitiellä ajelemassa A6:lla. Leima on nyt kylmä, 19. päivä voisi hakea siihen pitkän leiman. Kyllä tuo hieman piristetty AEL tuntuu mukavalta kun on tullut ajeltua 190 200D:llä tämä kevät :D

            Comment


            • Itelläni on AEL:n perässä 100:n AAT:n kiinteä poteronmallinen vauhtipyörä ja siinä 724 SRE-asetelma ja siihen käypänen SRE-massalevy. Levyn numeroa en muista, mutta se löytyy Sachsin pdf-luettelosta googlella. Tuolle luvataan kestoksi 520Nm mutta tuntuisi enemmän pitävän, saa nähdä joutuuko kohta taas päivittämään järeämpään...

              Comment


              • 3b limppu on mallia suora tai ainakin oma oli mikä mulle myytiin 3b mallina.

                Comment


                • Mulla vois olla kohta jäämässä ylimääräiseksi bolt on ahdin AEL moottoriin. Tuottoa riittää jonkinmatkaa yli 200hv ja varsin passeli ajettavuudeltaan ihan käyttis autoon. Pelaa ihan hienosti vakio moottorissakin, mutta suuttimien kanssa parhaimmillaan. Jos kiinnostaa niin jatketaan yv:llä.

                  Comment


                  • Tuossa taitaa olla se paketti: http://www.sachsperformance.com/Sach...-Kit::137.html

                    Comment


                    • Ebay.de kannattaa tsekata myös kun löydät oikean sachs numeron. 3b sre oli sielä halvin silloin kun oman ostin.

                      Comment


                      • Pystyiskö tuosta ottaa jäähdytyksen turbolle ?
                        Attached Files

                        Comment


                          Pystyy ja kannattaakin, muuden joudut tuon letkun tulppaamaan.

                          Comment


                          • Mikä tämä jäähdytysvesiputki edes on? Kummastako suunnasta otan kierron lohkon vai kannen suunnasta?

                            Comment


                            • Juu ebaystä kattelinkin jo kytkimien hintoja.. Pitäis myös saada joku deletoimaan tuo ilmamassamittari turbon tieltä. Viritys jäi kesken aikaisemmin kun en silloin löytänyt 8bit ecuun apuja..

                              Comment


                              • Hatemi nimimerkki osaa tuon 8bit ecun
                                Jyväskylässä oikea nimeä en saa päähän, mulla sama maffi delete edessä. Ei viitti m-tdi ksi muuttaa.

                                Comment


                                • Nyt kun siipi vaihtuu billetiksi +30% vielä enenmän ilmaa korostuu tuo maffin pieni reikä.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Pitääpä kysellä tuota maffijuttua häneltä, tästä on kai pari vuotta kun juteltiin sun kanssa pakosarjajutuista ja maf-delete ei silloin vielä onnistunut niin jäi tämäkin homma kesken..

                                    Comment


                                    • Niin on kuukautta vaille 2v sitte.

                                      Comment


                                      • Cosworthman: jos kysyt siitä AEL:n ecun ohjelmoinnista Hatemilta tai joltain muulta niin ilimottelehan mikäli siihen löytyy apuja. Itelläkin pitäisi saada boksi ohjelmoitua uudelleen, jos sillä saisi mm. parempien ennakkokarttojen avulla lisää voimaa vähemmällä savulla.

                                        Itse otin läppä-MAF:in pois Holsetin edestä. Laitoin sen irralleen konehuoneeseen sekä lukitsin läpän auki-asentoon nippusiteillä ja jätin MAF:in liittimen paikalleen. Ei vaikuttanut mulla mitenkään syöttöihin tai toimintaan, vaikka kuvittelin syötön säätyvän läpän asennon mukaan :D Joko mulla on vikaa jossain tai sitten se MAF on näissä vain EGR:ää varten...

                                        Comment


                                        • Juu ilmottelen miten tuon ohjelmoinnin kanssa käy.. Tuo nippusidepatentti pitääkin kokeilla heti että vaikuttaako mulla mitään. eipä tullut noin helppo konsti edes mieleen :D Taidan vihdoin päästä sovittelemaan uutta puhallinta paikalleen.. Holset hy35 9cm pakopesällä..

                                          Comment


                                          • Kuinkas imusarjan kanssa meinaat tehä tuo volvon malli on pienempi, tuosta kuvan imusarjasta valmistan tuohon sopivan tupla plenium tai ihan vain isompi putki tilalle.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Tuota imusarja-asiaa en ole tarkemmin vielä pähkäillyt..Meinasitko laittaa tuonne minkäänlaisia imutorvia? Tuplaplenumi olis kyllä hyvä ilman jakautumisen kannalta jos tila vaan riittää..

                                              Comment


                                              • Torvet jää luultavasti laittamatta, mutta päivitän tänne kuvia kun saan jotain aikaiseksi. Huohottimen lähdön siirrän tuonne syöttöpumpun päähän, vanhasta ilmastoinnin kuivaimesta tulee huohotin säiliö.

                                                Comment


                                                • Tärkeämmät nuo torvet taitaa ollakin bensamoottorissa. Vaihtelin kaverilta V70 imusarjan A6 imusarjaan niin mullakin on nyt sellainen, laittelehan kuvia kun homma etenee..

                                                  Comment


                                                  • Joskus noita ECU hommia tutkailin, enää ei taas muista aiheesta tuon enempää :) Jos joku haluaisi hyvän R5 tekniikan, mistä ottaa voimaa, niin tuo oma peli alkaa olemaan valmis lähtemään seuraavalle harrastajalle. Ei enää aika riitä näihin hommiin. En tuota laita erikseen myyntiin, mutta privalla voi tiedustella.

                                                    Comment


                                                    • Joo tuo onkin luettu jonkun kerran mutta tuo oma automaatio/elektroniikka tietämys on niin surkea että en ryhdy tuohon. Ennenmin ehkä m-tdi. Rigassa sais kyseisen ecun vaihdon sekä ohjelmoinnin halvalla alle 500€ kulkee nimellä Kaross chip driftannu audi 100 rwd 2.5 tdi llä.

                                                      Comment


                                                      • Joo Miettisen Hannu on noita softa hommia jokusen tehnyt. Itsekin oman viemässä Hannun käsittelyyn piakoin. Oli puhetta maf hommasta, niin kommentoi ettei oikein järkevästi saa poistettua tuolla omalla eculla. Ja sellainen nippelitieto tuli myös että rajoitinta tuosta ei saa 5355rpm korkeammalle.

                                                        Comment


                                                        • Mikä on virallinen ohje runkopukkien arp pinnapultien muttereiden kiristyksessä ? Kerrallako 65nm vai esim 10nm korotuksilla loppukireyteen.

                                                          E. Löysin yhden ohjeen sen mukaan 3 momentilla kiinni 25->45->65nm
                                                          Viimeksi muokannut To87; 23.5.2015, 15:16.

                                                          Comment


                                                          • Tulipa kysyttyä dieselmeken iltä tuota m-tdi pumppua 11m nestepäällä 1200€

                                                            Comment


                                                            • Volvon imusarja on muovautunut tämän näköiseksi, päädyt puuttuu sekä urat putkien välille. Vielä pitäisi keksiä leveys tuolle uralle 10mm luulisi riittävän.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X