Miten mahtaa ael-kone toimia jonku saksanpojan lastun, hiotun nokan ja 7-reikästen bosio race .260 kärkien kanssa? Tällä hetkellä vakiokäret, lastu, pumpun kansi kolisteltu toimivuusrajoille ja ilmamassamittari jumitettu auki. Aattelin että suuttimia vaihtaessa ottais imm:n käyttöön ja pumppua vasaroimalla yrittäis saaha jotenki pelaamaan. Onko ees toiveita?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
R5 tdi vireistämis mietteitä
Collapse
X
-
Voimansiirto- ja ahdinhommat on kyllä tiedossa. Mittaritki hommattuna ahto- ja pakopaineille, vaan ei vielä(kää) käytössä. Rojekti etenee käyttöautomuodossa muitten talollisen ihmisen rojektien sivussa. Tarkotus oli kysyä, että saako nuita toimimaan tuommosenaan ollenkaan.
Onko muuten diffaksella lähempää kokemusta sulaneista männistä, Miksi ja miten?Viimeksi muokannut Killeri; 23.6.2017, 00:14. Perustelu: Viestit yhdístetty. Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.
Comment
-
Tapauksia lähinnä 1.9 puolelta, mutta sama periaate. Omassahan on ihan eri. Ruiskukulmat on huonot noissa, savua ja lämpöä syntyy. En muista et onks kukaan viimeiseen 5 vuoteen edes käyttänyt omissaan, eikä enään yllättäen löydy muistikuvia kuka tai missä oli aiheesta keskustelua. Tais olla ihan jo holysmoken aikoja.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AkiQ Näytä viestiOK. Eli samaa mitä ameriikan foorumeilla mainittiin. Noh, jokatapauksessa, paremman puutteessa näillä mennään. P.S: Oisko kellää ylimäärästä 2.5tdi portteria/audia/volvoa?
Comment
-
Ruumisauton moottori rupesi viikkoa ahveniston jälkeen pitämään hiukan omituista kalkatusta,jonka pieni mäntä vaurio aiheutti.Luottavaisin mielin kohti Pärnua,ja muutaman kierroksen jälkeen ääni alkoi kokoajan pahentumaan.Kotimatkalla radiosta loppui volyymi kesken,kesti kuitenkin kotiin asti.Kotona kansi pois,neljästä männästä näkyy ylin puristusrengas noin neljänneskierroksen matkalta,kun mäntä on sylinterissä paikallaan.Jokohan löytyi se kuuluisa kipuraja noille vakio männille.Liekö muilla ollut ongelmia mäntien kanssa?
Comment
-
En jaksa uskoa,kun pakolämmöt ei nousseet juuri yli 800c.Tuollakin männällä on hajoamisen jälkeen ajoa takana melkein 1000 kilometriä.Ja kun kantta katselin,ennenkuin heitin sen romukoppaan,aika isoja,sekä teräviä koloja oli palotiloissa siihen nähden,että männät olisi sulaneet.Ainakin bensakoneissa,kun mäntä suli,kannesta ei tuommoisia iskujälkiä löytynyt.
Comment
-
Päivää. Pitkästä aikaa tuli tännekin kirajuduttua, kun alkaa nykyisestä kulkineesta (A6 2.5 AEL) vauhtipyörä antautua, ja pitäisi asialle jotain tehdä. Tietoa ole kaivellut vähän sieltä täältä, mutta pitää nyt vielä kysyä kun on niin sekavaa. Kiinteää vauhtipyörää houkuttelisi laittaa, kun ei tuota kaksoismassaa tunnut helpolla löytyvän, ja tuntuisi turvallisemmalta evryn kanssa.
Ilmeisesti vanhemmat AAT:t on tuolla kiinteällä pyörällä, ja siihen kaveriksi kävisi S2 kytkinpaketti? Tämä olisi se ykkösvaihtoehto, mutta mistä tuo vauhtipyörä löytyisi? Retulainen taannoisessa viestissä oli pistänyt osanumeroksi 046 105 271F, mutta silläkään ei löydy mitään...
Entä porttereiden vp:t? Niitä on ehdoteltu siellä sun täällä, mutta onko kukaan kokeillut; saapiko paikalleen tai toimiiko? Niitä kyllä on tarjolla...
Onko muita? Tepolle laitoin viestiä, mitä hänellä olisi tarjota vaihtoehdoksi.
EDIT: No niin, alkoi nuita vauhtipyöriä löytyä, kun poisti tuosta osanumerosta hakukentässä välilyönnit. Ilmankos se on ollut aina niin vaikeaa minulla noiden osanumeroiden kanssa...Viimeksi muokannut Hutt; 16.11.2020, 11:07.
Comment
-
Tuleekos muuten tuommonen aat kiinteä limppu kiinni pitkillä vai lyhyillä vauhtipyörän pulteilla? Ja mikä on niille momentti? Ebaystä tilasin pitkät. Mahtaakohan käydä pultit ael jatkeeksi?
edit. Tuli tuo vauhtipyöräkin Latviasta, niin näyttäisi, että kuuluisi olla noilla lyhemmillä pulteilla kiinni.Viimeksi muokannut Kallep; 9.12.2020, 20:17.
Comment
-
Yhteenvetona,
- kytkinlevy askin mukaan
- Asetelma vauhtipyörän mukaan
- vauhtipyörä kampuran mukaan.
Kytkinlevyksi käy varmaan ihan AEL-orkkismassalevy, jämäkämmällä asetelmalla saavutetaan jo kohtuullinen väännönkesto. Lisää pitoja sitten jollain ärjymmällä, jos tarvetta. Loota on 01E, joille levyjä on tehty vaikka ja kuin.
Vauhtipyöräksi pitäisi kiinnityksen puolesta sopia melkein mikä vaan konsernin tuotteissa oleva 8-reikäinen. 01E:n kytkinakseli on alkujaan laakeroitu vauhtipyörään, vanhemmissa (esim. 016) laakerointi on kampiakselin päässä. Helpoimmalla pääsee esim. 7A tai vastaavan kiinteän limpun kanssa, joka on pulttaa kiinni -vaihtoehto.
Asetelma sitten sen mukaan, mikä vauhtis tuli otettua.
Kaikkeahan voi muokata ja tehdä kustomia, mutta vaivan myötä hinta tahtoo yleensä pompsahtaa. Toki jos osaa itse..
- 1 like
Comment
-
Heittäisin tukan juuressa, että menee, mutta tarkista tuolta.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...a-eri-koreihin
Comment
Comment