Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

R5 tdi vireistämis mietteitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ois AEL ecu menossa AAT ecun paikalle, oisko Oulussa ajoneston poistajaa tai emulaattorin laittajaa?

    Comment


    • Kukas tai mikäs näihin ohjelmia tekee vai tekeekö ?

      Comment


      • Hannu taisi näitäkin veivata. Harrastajat myös itse, jossain määrin. http://www.tdituning.fi

        Comment


          Hyvää bolt-on ahdinta 600tkm palvelleelle?

          Ajattelin mennä vakiopakosarjalla ja downpipellä. Vai voisiko olemassaolevaan runkoon sovittaa vähän suuremman kompurakotelon jotta ilmaa saisi pumpattua koneeseen enemmän savunmuodostuksen vähentämiseksi.

          Kokemuksia?

          Comment


          • Vakiokuoriin isommat sisukset. Riittää johonkin 230 hevosen paikkeille. Muistaakseni. Finturbo noita ainaki tehny, parilla kerholaisella aiheesta omaa kokemusta.

            Comment


            • Mulla on yks sellanen tuolla hyllyssä joutilaana, jos sattuu olemaan tarvetta.

              Comment


                minkälaisia kokemuksia sen kanssa on? Miulla on muuten vakiohärpäke toi, mutta race-suuttimet, huijattu ahtopaineita ja downpipesta taaksepäin väljä putki.

                Comment


                • Käyttis vermeeseen, kärryn vetoon jne. aiwan helewetin toimiva setti race kokoisten kärkien kanssa. Herää aikalailla kun vakio, puhtia tasaisesti enemmän koko alueella ja ei hirmu pahasti mene tukkoon ylhäälläkään. No ok, kyllä se vähän ahtaalta alkaa tuntua punarajan tuntumassa tuokin, mutta ei ollenkaan sellanen kerta nyykähtäminen mitä vakioahtimella. Ehkä fiksuin veto minun mielestä R5 moottorille, jos käyttöominaisuudet yhtään kiinnostaa ja ei oo pakko sitä 300hv saada.

                  Comment


                    Pumppu remontin jälkeen tyhjäkäynti tippui noin 500 paikkeille.laitteessa 13 mm nestepää, 0,320 kärjet,ajoitus 0,55.Kuinkahan sen saisi nostettua takaisin sinne 700-800 hujakoille.Moottori siis ael.

                    Comment


                    • Vcds pystyy nostamaan jonkin verran, muutoin sitten ihan ohjelmalla tuon saa kuntoon.

                      Comment


                        Ok,kiitän tiedosta.Täytyy tutkia seuraavana tuota pientä ongelmaa.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja pasij Näytä viesti
                          Pumppu remontin jälkeen tyhjäkäynti tippui noin 500 paikkeille.laitteessa 13 mm nestepää, 0,320 kärjet,ajoitus 0,55.Kuinkahan sen saisi nostettua takaisin sinne 700-800 hujakoille.Moottori siis ael.
                          Nyt kuulostaa reseptilta että ollaan reilusti yli 400 hakemassa. Mitäs ja mihis moinen? :)

                          Comment


                          • Kuulostaa jo korsetin vaativalta reseptiltä. Youtubessa nähty drifteri 100 rwd oli myös vastaavalla reseptillä. Ahdin taisi olla gt2260 viimmeisin kunnes moottorista tuli käkikello.

                            Comment


                              Ei ole mitään erityistä tavoitetta,kaikki teho toki otetaan vastaan,mitä helposti lähtee.Ruumisautossahan tuo moottori majailee.

                              Comment


                              • Oliko porukalla käsitystä 12mm ja 13mm nestepään k-mitasta. Vakio arvohan on 2.6mm. Ylimääräiseen pumppuun laitoin 12mm nestepään, ikävä kyllä paketin mukana ei tullut tietoa tuosta k-arvosta. Tällä hetkellä 10mm nestepään vakio shimmillä 12mm asettuu 3.1mm.

                                Comment


                                • Eikös vakio R5 pumpussa ole 11mm nestepää?

                                  Comment


                                  • Toisiaan niin oli piti oikeen mitata vanha. Joku alintajunnan juttu 10mm 1.9tdi ehkä jääny. Tdiclubin puolella kerrottiin että nokkalevyn noston verran yli pitää k-mitta olla. Eli tuo 2.6mm luulisi riittävän.

                                    Comment


                                    • Tuossa tuli mieleen asia. Pyörittääkö kukaan yli 6000rpm näitä tdi moottoreita. Tietysti jäykemmät venttiilinjouset ja viri nokka-aksilan kera.

                                      Comment


                                      • Jokos sulle oli uudempi ecu vaihdettu? Sehän on yksi rajoitin tuossa, ettei onnistu kierrättäminen. Periaatteessahan sen muutoin pitäisi olla ihan ok.

                                        Comment


                                        • Tarviiko mihin noin korkeita kierroksia? Itellä tällä hetkellä puhti loppuu siinä 4000rpm vaiheilla ja aika rumasti jo huutaa kyllä omasta mielestä...
                                          Itelle nyt neuvoteltuna Fin-Turbon hybridi n. 200hv pitäs riittää, suuttimia ja jäykempiä venajousiin säästellään kun kansi on rempattu eri ikäsillä jousilla ja luottoa ei löydy ihan niillä ajella tuolla turbolla. .260 suuttimet varmaan riittänee ihan hyvin?

                                          Comment


                                            Kierroksia tarvitaan tehon tuottamiseen. Ahdin ja nokka täytyy tietysti olla sellaiset että hengitys riittää. Liekö siinä olisi jo aiheellista miettiä alakerran puntitustakin?

                                            Comment


                                              Vitosia ei taida hirveesti olla pyörimässä noin korkeilla kierroksilla, lähinnä kai tai osittain ainakin museoikäisen ecun takia. Vakio nokalla ja kannella ei varmasti kovin suurta iloa saa. Neloskoneitahan pyöritetään lähemmäksi 9000 jossain tapauksissa, ei tosin jakajapumpuilla enään. :)

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja Razur Näytä viesti
                                                Jokos sulle oli uudempi ecu vaihdettu? Sehän on yksi rajoitin tuossa, ettei onnistu kierrättäminen. Periaatteessahan sen muutoin pitäisi olla ihan ok.
                                                Ei ole vielä. Saattaa olla että menee aika kauan ennekö tuo starttaa uudemmalla eculla. Pitää mk2 escortti saada siirrettyä tänne omaan talliin toiselta paikkakunnalta.

                                                Comment


                                                • Tuli tuossa varattua AEL imusarja ja AEL koneen värähtely vaimennin moniurahihnalle, varulta jos alkaa vaikka kiertämään enemmän :)
                                                  Onko noissa AEL/AAT imusarjoissa virtauseroja?
                                                  Varasin vain tuon moottorisuojan kiinnikkeiden vuoksi että saan sen oikein asennettua. Turbokun vaihtuu kesään mennessä ni samalla vaihtuu tuo imusarjakin. Suuttimia on tarjottu .260ym reiällä joten ne tullee kans samalla päivitettyä.

                                                  Comment


                                                    Imusarjoissa ei ole mitään eroa sisäisesti. Värinänmaimentimissakaan ei ole eroa. Vaihda mielummin uuteen ehjäkumiseen

                                                    Comment


                                                    • Ei oo AAT:ssa värinävaimenninta vakiona. Eli pitää tarkastaa noutaessa sen kunto sitten jos se on kovin huono.

                                                      Comment


                                                        -93 vuoden etuveto satkussa ainakin oli jolla parisataatuhatta ajelin. Reilu puolimiljoonaa ajettuna alkoi jo olemaan kumiltaan pahan näkönen.

                                                        Comment


                                                        • Tässä näkyy tuo iskunvaimentimen näköinen, omassa ei ole tuota.
                                                          On vain tuo oikeapuolimmainen vatkain.
                                                          https://i.ytimg.com/vi/aobs9TPuIaA/hqdefault.jpg

                                                          Comment


                                                            Aa, nyt sekoitin dampperiin. Juu satkussa tosiaan se toisen mnallinen kiristin moniurahihnalla. Pitäisi lukea tarkemmin.

                                                            Comment


                                                            • Minkä moottorin venttiilinjouset käyvät ael:in moottoriin tuplajousiksi?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X