Ois AEL ecu menossa AAT ecun paikalle, oisko Oulussa ajoneston poistajaa tai emulaattorin laittajaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
R5 tdi vireistämis mietteitä
Collapse
X
-
Comment
-
Hyvää bolt-on ahdinta 600tkm palvelleelle?
Ajattelin mennä vakiopakosarjalla ja downpipellä. Vai voisiko olemassaolevaan runkoon sovittaa vähän suuremman kompurakotelon jotta ilmaa saisi pumpattua koneeseen enemmän savunmuodostuksen vähentämiseksi.
Kokemuksia?
Comment
-
Käyttis vermeeseen, kärryn vetoon jne. aiwan helewetin toimiva setti race kokoisten kärkien kanssa. Herää aikalailla kun vakio, puhtia tasaisesti enemmän koko alueella ja ei hirmu pahasti mene tukkoon ylhäälläkään. No ok, kyllä se vähän ahtaalta alkaa tuntua punarajan tuntumassa tuokin, mutta ei ollenkaan sellanen kerta nyykähtäminen mitä vakioahtimella. Ehkä fiksuin veto minun mielestä R5 moottorille, jos käyttöominaisuudet yhtään kiinnostaa ja ei oo pakko sitä 300hv saada.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pasij Näytä viestiPumppu remontin jälkeen tyhjäkäynti tippui noin 500 paikkeille.laitteessa 13 mm nestepää, 0,320 kärjet,ajoitus 0,55.Kuinkahan sen saisi nostettua takaisin sinne 700-800 hujakoille.Moottori siis ael.
Comment
-
Tarviiko mihin noin korkeita kierroksia? Itellä tällä hetkellä puhti loppuu siinä 4000rpm vaiheilla ja aika rumasti jo huutaa kyllä omasta mielestä...
Itelle nyt neuvoteltuna Fin-Turbon hybridi n. 200hv pitäs riittää, suuttimia ja jäykempiä venajousiin säästellään kun kansi on rempattu eri ikäsillä jousilla ja luottoa ei löydy ihan niillä ajella tuolla turbolla. .260 suuttimet varmaan riittänee ihan hyvin?
Comment
-
Kierroksia tarvitaan tehon tuottamiseen. Ahdin ja nokka täytyy tietysti olla sellaiset että hengitys riittää. Liekö siinä olisi jo aiheellista miettiä alakerran puntitustakin?
Comment
-
Vitosia ei taida hirveesti olla pyörimässä noin korkeilla kierroksilla, lähinnä kai tai osittain ainakin museoikäisen ecun takia. Vakio nokalla ja kannella ei varmasti kovin suurta iloa saa. Neloskoneitahan pyöritetään lähemmäksi 9000 jossain tapauksissa, ei tosin jakajapumpuilla enään. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Razur Näytä viestiJokos sulle oli uudempi ecu vaihdettu? Sehän on yksi rajoitin tuossa, ettei onnistu kierrättäminen. Periaatteessahan sen muutoin pitäisi olla ihan ok.
Comment
-
Tuli tuossa varattua AEL imusarja ja AEL koneen värähtely vaimennin moniurahihnalle, varulta jos alkaa vaikka kiertämään enemmän :)
Onko noissa AEL/AAT imusarjoissa virtauseroja?
Varasin vain tuon moottorisuojan kiinnikkeiden vuoksi että saan sen oikein asennettua. Turbokun vaihtuu kesään mennessä ni samalla vaihtuu tuo imusarjakin. Suuttimia on tarjottu .260ym reiällä joten ne tullee kans samalla päivitettyä.
Comment
-
Imusarjoissa ei ole mitään eroa sisäisesti. Värinänmaimentimissakaan ei ole eroa. Vaihda mielummin uuteen ehjäkumiseen
Comment
-
-93 vuoden etuveto satkussa ainakin oli jolla parisataatuhatta ajelin. Reilu puolimiljoonaa ajettuna alkoi jo olemaan kumiltaan pahan näkönen.
Comment
-
Tässä näkyy tuo iskunvaimentimen näköinen, omassa ei ole tuota.
On vain tuo oikeapuolimmainen vatkain.
https://i.ytimg.com/vi/aobs9TPuIaA/hqdefault.jpg
Comment
-
Aa, nyt sekoitin dampperiin. Juu satkussa tosiaan se toisen mnallinen kiristin moniurahihnalla. Pitäisi lukea tarkemmin.
Comment
Comment