Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

R5 tdi vireistämis mietteitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäisen mapin tilalle voi kyllä laittaa noita suoraankin, kunhan se sopii siihen letkuun siten, että painetietokin menee perille asti :) Mutta fiksuin pistää juurikin esim suoraan imusarjaan, saa samalla sen imuilman lämmön sieltä. Sitten kun woimalaitosta tekee, laittaa heti suoraan 4 bar mapin, voi käyttää jo vähän kovempia paineita. Kahesta kilosta vasta ilo alkaa.

    Comment


    • Ei oikein tuolla ahtimella pitkään iloita yli kahen kilon karkeloissa ja semmosia kinkereitä varten pitäs ensteks käyttää tuo koko pannukin muttereina. Että mennään nyt toistaiseksi maltilla ja kokeillaan miltä se tuntuu kun pannaan siihen kakkoseen.

      Comment


      • Kakkoseenhan sen saa yhtälailla skaalattua sillä isommallakin mapilla. Mikäli oli siis ajatus softata sen jälkeen, vaiko ihan vain lisäpaineen toivossa isompaa mappia?

        Comment


        • Saa joo, mutta ei sinänsä ole tarvetta lukea yli 2bar ahtoja. Tosin ainahan se tahtoo nälkä kasv...jne.. niin olishan se sitten valmina, kun tulee se päivä jolloin pitää työntää joku hx40 superi sinne. On toki softan tekoa tulossa ja sillä juuri tuota toimivaa ahtojen ohjausta kaipailisin. Nythän mulla tuo vakio mappi lähinnä vaan huilii siellä konehuoneessa. Ahtoihin ei ohjausmielessä puututa muuta kun pelkästään kaasupolkimella vaan pyydetään ja syötöt määrää lopputuloksen. Nykyisellä setupilla nostelee sinne 1.8bar tienoille täyskaasulla. Eli tuon mappi homman ja softan muokkauksella ei sinänsä edes juurikaan nouse max. paineet nykyisestä.

          Comment


          • AEL moottorikoodin omaavilla kehonsiirtimillä tullut vietettyä tienpäällä jo yli 300tkm, tähänasti "viritykset" näiden osalta ne normaalit millä kaksoismassaa on jyristelty.
            Tässä loppukesästä ostin tekniikanluovuttajaksi yhden lisää, tällä(kin) foorumilla vaikuttavalta henkilöltä.
            Penkissä tuli käytyä, tuossa on parista lapusta kuvat.

            Penkkilapuista sen verran että ensimmäisessä vedossa oli pyynnit 46mg/1,5bar, toinen 49mg/1,9bar. Vaikutusta asiaan ei tullut, koska ilmamäärä sekä pyydetyt ahdot jäi vajaaksi ilmeisesti tuosta Holsetista johtuen. Osaltaan voi myös vaikuttaa vakio cooleri, vähästä ajasta johtuen en ehtinyt katsoa ahtoilman lämpötilaa.

            Nyt tulikin ahtoputkia muuttaessa huomattua että Holsetin laakeri väljänä, yli milli päittäistä, mikä osaltaan saattaa selittää "puuttuvat" voimat. Ahtimella ajettu noin 10tkm, lähinnä työmatkaa. Eli nyt onkin hakusessa tuon HE221W:n tilalle joku ahdin, mutta mikä?
            Attached Files

            Comment


            • Oottekos avarammat pakoputket tilannut jostain vai tehnyt itte?
              Jos vähä tuota viitoskoneen murinaa haluisi korville takapäästäkin eikä vaa edestä..

              Comment


              • Peräpöntön korvaamalla suoralla putkella tulee jo murinaa.

                Comment


                • Jos jonku simonsin takapöntön laittaa niin riittääkö?. 2.5'' taitaa olla vakioputki keulasta. Pönttö on 3''. Autohan on melkeen vakio ettei luulis ahistavan.

                  Comment


                    Mites olis holsetin tilalle vaik garretti tyyliin gtx2860r? Ei olis liika iso kompura suhteessa turbiiniin ja herää varmaan paremminkin.

                    Comment


                    • Oli tarkotus tarkastaa turbon kunto tässä lähiviikkoina. Sellanen hybriditurbo kiinnostelisi,joka herää tosiaan alempaa. Jos sökö niin vaihtuuhan se tai menee rakennettavaksi.

                      Edit: Syyläri ois poissa tieltä, turbon tarkastus edessä seuraavalla tallilla käynnillä.
                      Viimeksi muokannut VWarre-00; 31.12.2015, 11:48.

                      Comment


                      • Vaihdoin tänään omasta autosta pumpun tiivisteet, tämän jälkeen syöttömäärän tarkistus/ säätö kantta naputellen. Mittasin ennen pumpun purkua että syöttömäärä oli luokkaa 9mg/h tyhjäkäynnillä. Eikö näissä kuuluisi olla luokkaa 3mg/h? Heti kun yritti tosta laskea niin rupesi rynkyttää ja tyhjäkäynti seilaamaan. Kuulemman mukaan pitäisi olla 0.240 suuttimet ja harisen softa jos näillä on merkitystä. Sitten toinen kysymys pumpun ajoitusta koskien. Olen vaihtamassa jako+ pumppuhihnaa ja vagcommia ei ole. Bosch esitronic löytyy ja sieltä kohta "perussäätö" siitä näkee ruiskutulsen ennakon, mitä nyt kattelin niin oli 6 astetta eykk. Eli saako sen pumpun säädettyä hihnavaihdon jälkeen tota katsomalla? Ja mikä on hyvä ennakko siinä tapauksessa?

                        Comment


                        • Ihan heittokello sarjalla oo laittanu oman ja muille ennakkoja. Olisko nyt viimmeksi omaan tullu laitetettua 0.6 hujakoille ennakko niin ja kärjet on 0.275.

                          Comment


                          • Mitä hyötyä saavutetaan tuolla 0.6 ennakolla? Suositus taitaa olla 0.25.

                            Comment


                            • Isot suuttimet vaatii enemmän ennakkoa toimiakseen kunnolla.

                              Comment


                                Miulla meni 0.65 ennakkoa (racesuuttimet), nyt käynnistyy -30 pakkasella ilman lämmitystä. Hehkuttaa saa ja akku pitää olla latingissa. Käytin leimallakin joulukuun lopulla ja savuarvot kohdillaan.

                                Comment


                                • Aika raaka käynnistys -30 hyi sitä mekkalaa.

                                  Comment


                                  • Kiitos vastauksista :) säädän siis mittakellolla tohon 0.6 ja katsotaan miten rokkaa. Tosta iq arvosta ei ole kellään tietoa? Voiko olla että isommat suuttiimet vaatii isomman iq että käy normaalisti tyhjäkäyntä?

                                    Comment


                                    • Kyllä se IQ pitäisi siellä kolmen hujakoilla ihan ok vielä olla. Isoillakin suuttimilla. Olisikohan siellä pumpun määränsäätimessä jo sanomista, jos ei kestä laittaa tuota oikealle kohdalle.

                                      Comment


                                        Ei se 600tkm ajettu kone pahemmin kolissut. Ehkä ekat 15 sekuntia, sitten tasaantui aika nopeasti, ja savuakin tuli aika miedosti. Pahemmin kolisee tuo '12 transportteri samoissa lämmöissä kalkattaa vielä tunnin ajomatkankin jälkeen.

                                        Comment


                                        • Oliko kellään vielä metanoli/vesiruiskua käytössä? Tuli hankittua pumppu, ostoslistalla loput osat.

                                          Comment


                                          • Mitenkä, riittäisikö kkk BV39A turbo 2.5 R5 TDI:lle normaaliajossa.
                                            Ei siis teholisäysmielessä vaan ihan turbon uusinta mielessä?
                                            Hukkaportillinen malli, 1.6-2.0 TDI koneissa tätä on.

                                            Comment


                                            • Turhaa sovitus työtä ny ainakin. Kunnossa olevan ael ahtimen vain laittaa tilalle.

                                              Comment


                                                Eikä mikään bv ole hukkaportillinen.

                                                Comment


                                                • Kuvissa oli. Liekkö sit jätetty. Nii laippahommathan se ois tietty edessä.
                                                  Ei vielä turboa tarkastettu, tää on tätä aprikointia.

                                                  Comment


                                                    Ei varmaan ollu :)

                                                    Comment


                                                    • Vielä oli turbo timminä. Ei pitkittäistä yhtään, poikittaista n. 0.5-0.7mm. Eikä vielä osumia mihinkään.
                                                      Paljonko tuolta tulee öljysumua, oli hieman sellanen öljyinen putki tuossa.
                                                      Itse siivet oli puhtaat ja kuivat ei yhtään nokea tai öljyä.

                                                      Comment


                                                      • Meneekö AEL imusarja AAT imusarjan paikalle ilman mitään muiden osien vaihtoa? AAT imusarjassa ei ollutkaan AEL koneeen suojamuovin kiinnityksen reikiä.

                                                        Comment


                                                        • Nyt on pakko kysästä Tässä tuosta 6vaihteisesta manuaali askista mitä on näitten rivi5 diiseleitten perässä. Eli mitä nuo kyseiset manuaalit kestää viiä tehoa ja vääntöä läpi? Ja tehoa kun kasvatetaan ni tuo kaksoismassa vauhtipyörä alkaa jyrisemään herkästi joten mites tuo laatikko kestää kovalla vauhtiksella ajamista? Lähinnä nuo värinät ja jyrinät mietityttää että hajottaako neherkästi jotain kovalla vauhtiksella?

                                                          Comment


                                                          • Ketjun kun lukee läpi niin selviää aika paljon. Omassa a6 lla yli 60tkm ajettu kovalla vauhtiksella ja sre asetelmalla ei ongelmia.

                                                            Comment


                                                              Mie vaihdoin AAT:n vauhtiksen ja SRE:n asetelman viime kesänä, juristaa voimalinjaa jos kierrokset epähuomiossa vetopäällä menee alle 1,5k, mutta muuten ei mitään ongelmia.

                                                              Pääsääntö on ettei vedätetä rattaille/laakereille kuormaa matalilla kierroksilla "polttoaineensäästö" mielessä, :-D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X