Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 -01 diesel ei lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Jep. Millikierteelle sopii 12mm letkuliitin. diffas toimitti mulle yhden kappaleen Originatorilta muistaakseni.
    Laitoin vielä putkiteippiä kierteisiin, ettei varmasti ota ilmoja.

    Comment


      #92
      Onko noita mätänetin "osanumeroita" jollain ylhäällä? Ja tuon käsipunpulla olevan jalan saatavuus kiinnostaa todella paljon, että onko tuo varaosatedullisesti.xxx ainut paikka mistä sitä saa?

      Comment


        #93
        Täälä tuli tehtyä ny suodatinvaihdon yhteydessä päivitys ilmavaivattomaan järjestelmään. Eli tuo yllä mainittu CAV:n suodatinjalka/paketti ja sitten tommonen "OEM" Boschilainen ilmauspumppu (osanumero näkyy kuvassa) takaiskulla :)

        Kannattaa noissa Jalan kupeissa vaihtaa se muoviruuvi vähä järeempään... täälä pullahti heti tiivisteet siitä huitsin nevadaan, siis kyseessä alu-kuppi eikä lasinen kuten ylemmissä kuvissa.

        Sen lisäksi hyödynnettiin alkuperäinen suodattimen kiinnitysmekanismi, mitä ylhäällä ei oltu tehty.
        Attached Files

        Comment


          #94
          Sekä mikset liittänyt tuota paluu letkua tuon suodatin paketin kautta, onko siihen joku viisaampi syy?


          Näin sitä sivistetään itseään... :)
          Viimeksi muokannut Metsässä; 7.11.2012, 20:16. Perustelu: poistettu kysymys bosch puikulasta

          Comment


            #95
            Tuossa jalassa ei ole takasinkiertoa, siinä on vain vaihtoehtoja, että mihin suuntaan laitetaan letkuja.

            Comment


              #96
              cav jaloissa mm ja unf kierteitä...

              Mistäs liikkeistä löytyy noita millikierteellisiä letkuliitännöllisiä cav jalkoja?Tai vaihtoehtoisesti noita unf version 12mm letkukaraliittimiä. ikh versio on ainakin unf kierteellä ja siihen ei tunnu löytyvän mistään 12mm letkukara liitintä.Nippa patenteilla saisi kyllä toimivan mutta niissä osissa sisäreiän koko pieneen noin 8mm. Ja itse en ainkaan noin pieneksi miellellään kurista tuota polttoaine linjan kokoa.

              Comment


                #97
                Toi mun on unffi ja siihen teetätettiin custom letkulähdöt :) Oli hytikkaliikkees kyllä hyllytavaraakin edulliseen 20e/kpl hintaan...

                Comment


                  #98
                  Kertoisitko vielä minkälaiset ne teetätetyt on ja mistä osista teit ne. Itsellä on kanssa jo tuommoinen unffi kansi ja ei viitsisi uutta enään ostaa. JKL hytikka likkeistä ei tunnu löytyvän hyllystä osia...

                  Comment


                    #99
                    Ei tarkkaa tietoa, kun kaveri teki modauksen. Villi veikkaus, että "oikeanlaiseen" holkkiin sorvattu/kierteytetty toi UNF-kierre

                    Comment


                      Saako noita muulla kun UNF kierteellä? Mulla on paluupuolella myös Motonetin diesel letkusuodatin R5 TDI kohdalla, mutta se on vain siellä, että näkee tuleeko ilmaa suodattimen jälkeen.

                      CAV jalassa tosiaan se ilmausruuvi pohjassa on hieman keksintö ja hotii sieltä helposti ilmaa, jos ei kiristä tarpeeksi. Ja sitten kun kiristää "tarpeeksi" niin se korkkaa.

                      Comment


                        Mittasitko minkä kokoiseksi jäi nytten letkuliitännöissä Sisäreikä? Itse sain juuri modattua 1/2"unf / m12 nipasta letkuliittimen.porasin nipasta sisäreiän 8.5mm kokoon.Alkuperäisessä reikä siis 6mm.Porttasin myös suodatin jalan linjat 8,5mm kokoon. Sitten sorvasin m12 päästä melkein koko kierteen pois. Illalla jos asentelis paikalleen niin näkee vuotaako. Eli paketin hinta olisi seuraavaa 27€ ikh:sta täydellinen cav suodatinjalka+suodatin ja pari euroa nipat hytaflexistä ja vähän työtä päälle. Työkaluina tarvi porakoneen + 8.5mm terä ja viila sekä hiomapaperia.

                        Comment


                        • Voiko olla pumppuvika 2.5tdi 110 Kw 1997 jos auto käy ja toimii normaalisti lähtee käyntiin, jos kiihdyttää alle 2500 kierroksilla. Sitten jos lähden kengittämään niin puutuu noin 2500 rpm jälkeen yleensä 3 isommilla vaihteilla. Eli pienimmillä tuntus vedot olevan tallessa. Odotat noi 5 sekkaa taas lähtee vetämään alakierroksilta. välillä vetää isommillakin vaihteilla rajoittajaan. Eikös näissä ole se joku 5 sekan raja et jos ei pyynnit toteudu niin vetää pelin seis kuten tais olla miun 1.2 TDIssä.

                          Vikakoodeja on seuraavia
                          575 intake manifold pressure 8-10 control limit surpassed intermitted
                          550 start of injection regulation intermitted 17-10 control difference- intermitted
                          519 intake manifold pressure sensor G71 27-10 implausible signal intermitted
                          741 brake pedal monitoring

                          Miusta tuo viittais turbo jumii vikaan, kun se muuten toimii. Eli onkos tuossa jo muuttuvasiipinen turbo?

                          Autoon myyjän mukaan tehty kansiremppaa.

                          Comment


                            Viallinen MAF tekee tuollaista puutumista. On muuttuvasiipinen. 575 voi mielestäni tulla myös jos on pieniä ahtovuotoja.

                            Comment


                            • Ahtovuotoja oli kun se välijäähdyttimen jälkeisessä letkussa oli 4 cm leveä halkeama se on kuitenkin nyt rakennettu uusiksi eli ei siitä vuoda enää. Koodeja tuon jälkeen ei vielä oltu nollattu/luettu uudestaan kuin nyt.

                              Eli pitää lukea koodit uudestaan seuraavan ajon jälkeen mitä on jäänyt jälelle.

                              MAF arvot kait näki vag comilla niin mitä pitäs tässä olla maksimit lappu lattiassa arvot ja mikä group?

                              Comment


                              • 550 start of injection regulation intermitted 17-10 control difference- intermitted
                                Jumiva ennakonsäädinkin aiheuttaa vastaavaa, savuttaako valkeeta sillon kun ei vedä?

                                Comment


                                  Hajosi nyt myös itseltä tuo vp44 ohjausyksikkö. Tietääkö joku korjaajaa Imatran läheltä?

                                  Comment


                                    Pitäisi lähetellä pumpun Älyboxi iisalmeen korjattavaksi mutta yksi torx 10 kanta korkkasi. Ideoita millä saa auki?
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • Vähän ensin koputella vasaralla tx hylsyn kanssa.

                                      Sitten siihen torxhin väliin jotain muovia kuten esim. Karkkipussin muovikuoret. Kokeilla hakata avain pohjaan ensin kahdella kerroksella. Jos ei mene niin yhdellä. kääntää ja painaa alaspäin helvetin lujaa.

                                      Ja pitää siis olla torx avain missä noin 50mm jatko ja sitten sellainen väännin millä saat painettua alaspäin samalla kuin väännät. Eli 90 väänninsarjalla ei kannata lähteä vääntämään.

                                      Jos ei toimi niin menee lukkopihtien tms kanssa leikkimiseksi.

                                      Just kans oman otin irti, kun ei turbon herkistäminen poistanut vikaa. Kokoajan kylmänä startatessa startit venyy. Nyt ei enää "ahtanut" kylmänä ollenkaan, kun kone lämpisi niin välillä herää ja kun polkee pitempään niin hyytyy eli kuumenisiko tuo transistori pitemmissä kiihdyttelyissä.
                                      Viimeksi muokannut Vekke; 21.4.2014, 13:46.

                                      Comment


                                        Nyt olisi korjautettu ohjausyksikkö Iisalmessa. Auto toimii taas kuin uusi. Perus vp44 vika sieltä löytyi. Torxin sain irti kun lämmitin sitä kolvin kärjellä ja pienillä papukaijapihdeillä pyöräytti irti.

                                        Comment


                                          Kuka tämä Iisalmen ohjausyksikön korjaaja on?

                                          Comment


                                            Iisalmen autotekniikka hoiti tämän kuntoon mutta siellä on myös mtmhuolto joka noita myös korjaa.

                                            Comment


                                              Mitä suodatinta olette käyttäneet noissa CAVin jaloissa?
                                              IKH:n catalogissa oli yksi "suodattavuus 99 % 14 micron", mutta diffas puhui 5 micronista?

                                              Comment


                                              • audi käynti ongelma
                                                Olivat vain vaihtaneet ruiskupumpun kyljessä olevan paluupuolen banjomutterin ontelopultin Tämä pultti kuulemma toimii takaiskuna paluupuolella ja oli nyt ilmeisesti viallinen. Tämä tiedoksi kaikille samoista oireista kärsiville!!! Tuollaista ominaisuutta paluupuolella en edes ole lukenut mistään foorumeilta.

                                                Mistä saa ostaa, kun marmorilta ei löydy? (Imaiseen löpön takaisin tankkiin nokka pystyssä).

                                                Comment


                                                  On vaihdettu jo mutta kysytään mistä saa ostaa?

                                                  Enkä kyllä ymmärrä miten tuo voi vikaantua.

                                                  Comment


                                                  • Auto kuulemma kuluu myös tästä paikasta ja tulee sen myötä parkkiin jääntejä.
                                                    K

                                                    Comment


                                                      Eikös täällä ollut jokin toinenkin vastaava tapaus, joka ratkesi samalla tavalla?
                                                      Ontelopultti ei voi toimia takaiskuna, jos siellä ei ole jotain kuulaa ja jousta.

                                                      Comment


                                                        Sillähän minä kyselin kun en ole vielä takaiskua tuossa kohtaa nähnyt ja aika monta on mennyt käsien läpi. Kuristin siinä kyllä on.
                                                        Viimeksi muokannut TDIq; 22.10.2014, 13:40. Perustelu: poistin virheellisen tuotenumeron

                                                        Comment


                                                        • Ei nyt tehdä taas satojen sivujen keskustelua asiasta.

                                                          Banjo soi.
                                                          Viimeksi muokannut F1DTMGP2; 8.11.2014, 15:26. Perustelu: Tulee kuitailuja varaosa liikkeen yhteystiedoista.

                                                          Comment


                                                            Pyydätkö sieltä tuotenumeron tuolle takaiskulle niin auttaa meitä muitakin. Boschin numerokin kelpaa.

                                                            Comment


                                                            • banjo..
                                                              Viimeksi muokannut F1DTMGP2; 8.11.2014, 15:28. Perustelu: Tulee kuitailuja varaosa liikkeen yhteystiedoista.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X