Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1.9TDI käynnistyy huonosti, hehkuille ei virtaa.. lämpömittari vikaa!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 1.9TDI käynnistyy huonosti, hehkuille ei virtaa.. lämpömittari vikaa!

    Eli moottorina tuo 1.9 dieseli ja hehkuille ei tule virtaa!mistä löydän hehkun releen ja sulakkeen ku ei meinaa mistään löytyä?
    Vaikka 10 astetta lämmintä niin auto lähtee tosi huonosti käyntiin ja pöläyttää vielä mukavat savutkin samalla kun sitten käynnistyy parin sahaamisen jälkeen!

    Kiitos vastauksista jo etukäteen!
    Viimeksi muokannut Metu123; 1.6.2010, 18:53.

  • #2
    Tarkasta pumpun ajoitus ensimmäiseksi, ohjeita löytyy mukavasti haulla.

    10 asteen lämpötilassa hehkuille ei tulekaan virtaa, koska siinä lämpötilassa ei hehkutella. Ja vaikka lämpötila olisi nollassa tai hieman alle, enemmän merkitsee silti ajoitus kuin hehkut. Auton pitäisi ilman toimivia hehkuja lähteä pitkälle pakkasen puolelle vielä hienosti käymään, jos ajoitus ja polttoaineen saanti kunnossa.

    Comment


    • #3
      Sellasen asian vielä lisäisin vikoihin että lämpömittari nousee aina vaikka kylmällä koneella n. 80 asteeseen heti kun laittaa virrat päälle! Eli onko anturi rikki ja siksi ei hehkuta ollenkaan! Mikä anturi mahdollisesti ois kyseessä?

      Sitten tuosta pumpun ajotus asiasta että onko pumpulla oma hihna joka vaihdetaan yleensä jakopään yhteydessä? Koska jakopää huolto ois maksimissaan 10tkm päästä! Eikö ne sillon tarkista myös pumpun ajotuksen?

      Comment


      • #4
        Joo, lämpöanturi sitten viallinen, joka tosiaan vaikuttaa hehkutukseen. Sillä se juuri haistelee tarvetta hehkuttaa.

        Pumpulle ei 1.9:ssä ole erillistä hihnaa ja asioista perillä oleva korjaamo ymmärtää tarkastaa ajoituksen rempan jälkeen.

        Comment


        • #5
          Ok... Eli nyt on nesteen lämpöanturi vaihdettu ja mikään ei muuttunut! Anturi ostettiin merkkiliikkeestä! Sama vika edelleen! Mikä nyt neuvoksi?? Onko muita anturi vaihtoehtoja?

          Comment


          • #6
            Anturi oli varmaankin 4-pinninen, jolloin myös mittaristo saa tietonsa samasta anturista.

            Voisiko sitten anturiin tulevassa liittimessä tai johtosarjassa olla vikaa, tai sitten lämpömittarissa.

            Vag-com olisi hyvä apuväline nyt, sillä olisi saattanut säästyä tuolta anturinkin ostolta. Näin jälkiviisaana...

            Comment


            • #7
              Joo anturi oli neljä pinninen! Mihin tulee virtaa millonki, niin vois koittaa mitata johdot?? Apuva!

              Voiko olla että auto rupeaa toimimaan oikein vasta kun käyttää tietokoneessa vikakoodin luvussa vai pitäiskö heti toimia anturin vaihdon jälkeen?

              Comment


              • #8
                Ei tarvitse erikseen koodien nollausta lähteäkseen toimimaan.

                Comment


                • #9
                  Pitänee vissiin silti käyttää tietokoneessa jos sattuis siellä näkyyn se vika! Eipä tässä oikeen muukaan auta! Ei jaksais alkaa johtosarjoja uusimaan jos se vika onkin muualla! :(

                  Comment


                    #10
                    Mikäs kone tuossa oikein on?
                    Palaako hehkun valo mittaristossa vai vilkahtaa vain?
                    Ja onko vika tullu miten ilmi, yhtäkkiä vai ollut sellanen koko ajan?

                    Comment


                    • #11
                      Moottorina 1.9 TDI 66kW en muista sitä moottorikoodia. Hehkun valo käy normaalisti päällä jotain muutamia sekuntteja. Mutta silti hehkuille ei tule virtaa!
                      Vika on ollu kokoajan kun on mulla ollu.

                      Tänään käytin tietokoneessa ja kokeiltiin että kun ottaa lämpöanturilta johon pois niin mittari laskeutuu siihen n. 80 astetta eikä mene sen alle! Kun virrat laittaa pois päältä niin sillon vasta menee ihan nollille ja sekin tulee viiveellä. Jää vähäksi aikaa n. 60 asteeseen!
                      Lämpimänä mittari nousee kuitenki maksimissaan n. 110 astetta.
                      Todettiin että vika on mittaristossa ja mittaristo menossa huoltoon viikon päästä.
                      Ei voi tietää näistä, sittenhän se selviää.
                      Viimeksi muokannut Metu123; 27.5.2010, 13:25.

                      Comment


                      • #12
                        Eli nyt kävi mittaristo huollossa ja vikaa ei löytyny! Vika ei oo mittaristossa eikä anturissa! Onko noiden välillä mitään muutaku johtoja missä vika voi olla?
                        Antureitahan ei pitäis olla ku yks koska on 4-napainen??!

                        Comment


                        • #13
                          Eli viat on tällä hetkellä nämä:
                          - Hehkuille ei virtaa
                          - Mittaristo näyttää 20 astetta liikaa (lämmin kone mittariston mukaan 110 astetta ja tietokoneen mukaan tällöin 90 astetta)
                          - Käynnistyy +20 asteessa niinkuin ois pakkasta -20 (eli huonosti) ja pöläyttää savut kun käynnistyy!

                          Polttoaine ja alipaine letkuja vaihdettu!
                          Akku myös on nyt uusi ja maakaapeli moottorista runkoon ja akusta runkoon on uusia!
                          Mikään vika ei helpottanu!!

                          PRKL näitten kanssa!!
                          Pitää vielä kokeilla tuo viimenen vaihtoehto eli pumpun ajotus!

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                            Tarkasta pumpun ajoitus ensimmäiseksi, ohjeita löytyy mukavasti haulla.

                            10 asteen lämpötilassa hehkuille ei tulekaan virtaa, koska siinä lämpötilassa ei hehkutella. Ja vaikka lämpötila olisi nollassa tai hieman alle, enemmän merkitsee silti ajoitus kuin hehkut. Auton pitäisi ilman toimivia hehkuja lähteä pitkälle pakkasen puolelle vielä hienosti käymään, jos ajoitus ja polttoaineen saanti kunnossa.
                            Ja hehlut toimii aina vaikka on kuinka lämmintä, näin sanottiin merkkiliikkeessä! Lämpimällä ilmalla pikahehku toimii kun aukasee kuskin oven!

                            Comment


                              #15
                              Kyllä suoraruikkarin pitäisi käynnistyä nätisti näillä keleillä ilman hehkujakin. Ajoitus kuntoon ja jos ei auta, tsekkailemaan, ettei saa ilmaa PA-järjestelmään.

                              66 kW-poikittaispata on ainakin Golffissa AGR, eli jakajapumpullinen ja hukkaporttiturbolla.

                              Comment


                              • #16
                                Tänää vaihdoin vielä ton hehkun releen ja vika ei ollu siinäkään!
                                Kokeilin ihan huvikseen et ku otti ton lämpöanturin johon irti ja laitto virrat päälle niin sillon tuli pitkä hehkutus n. 15 sekunttia! Eli johot ei oo poikki ainakaan! Hehkutus vissii on niin nopea näin lämpimällä että mulla ei yleismittari kerkeä näyttämään sitä!

                                Mittarivikahan ei voi johtua ajotuksesta eli sen on oltava oma vika! Osaisko joku sanoa siihen sit jotain?
                                Ku otti ton lämpöanturin johon irti niin mittari nousi siihen n.80 asteeseen mutta siitä ei sit liiku mihinkään! Eli tuo 80 astetta nyt niinku kummittelee! Normaalistihan viisari ei liiku mihinkään jos anturi ei ole paikoillaan!

                                Ens viikolla pumppu ajotukseen! Sitten taas lisää informaatiota tästä asiasta!

                                Comment


                                • #17
                                  Laita infoa vaan kun saat pumpun säädettyä, itsellä sama ongelma A3 tdi:ssä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Jossain on nyt joku oikonen, jos kerran johto irrotettuna jää näyttämään jotain. Piirinhän pitäisi katketa, kun liittimen irrottaa, silloin ei elektroni liiku eikä viisari värähdä. Ettei joku maadottuisi nyt vikapaikasta? Missä se mittaristo kävi testattavana?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oulussa yks autokorjaamo kehotti käyttämään jollain yksityisellä ukolla ku on niin pätevä kaveri! Kyllähän se viisaasti osas puhua ja oli käyttäny jotain jutskia irti sieltä takaa ja joutellu takas! Oli mitannu sen viisari "moottorin" toimivuuden ja puhu jotain että se viisari liikkuu jollain magneetti jutulla! Ja totes sen toimivaksi!

                                      Eli mittariin merkattu minimi lämpö on 60astetta ja se on siellä kun virrat ei ole päällä! Virrat laittaa päälle niin melkein heti pompsahtaa sinne n.80asteeseen ja taas kun virrat laittaa kiinni niin viisari putoaa sinne 60asteeseen n.15sekunnin kuluttua!

                                      Mistä kannattaa maa vikaa alkaa ettimään?

                                      Comment


                                        #20
                                        Jos kerran mittari ja anturi on kunnossa, väliin jää johdotus liittimineen. Mittariston puolella voi toki olla jossain jotain juotosvikaa, mikä saattaa ajaa jonkin muun nikaleen maadoittumaan vikapaikasta. Tuo että mittari jää pönöttämään pystyyn virtojen katkaisun jälkeen viitaa taas kondensaattoriin tai vastaavaan sähkövarastoon. Mittarin neula putoaa, kun varasto (paristo, konkka) tyhjenee. Olisiko se vika kuitenkin siellä mittariston puolella? Mittaristo viat ei taida olla ihan tuntematon vitsaus A3:n ja TT:n tapauksessa..

                                        Onko siihen käynnistysasiaan tullut selvyyttä?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo aika on varattu vasta ens viikolle! En oo näköjään ainut jonossa! :) ilmoitan heti kun käyn siellä!

                                          Kyllä mun pitää käyttää tuo mittaristo vielä uudemman kerran siellä huollossa ja sanoa tuokin että vois olla konkka vikaki! En tosiaan sanonu sillon viimeksi että jää vähäks aikaa silleen jumiin sinne 80 asteeseen!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Äkkiseltään ajateltuna jos vika on mittaristossa niin ei pitäisi kyllä vaikuttaa tuohon käynnistykseen.
                                            Annankin ääneni johtosarja vialle, mahdollisesti maadoittuu jostain ennen kuin haaroittuu eculle ja mittaristolle. Tästä johtuen mittaristo näyttelee mitä sattuu ja käynnistyvyys on nihkeää. Toki voihan se olla että ajoitus on pompannut ja mittaristo hajonnut samaan aikaan...
                                            Onko tuota ajoitusta tutkittu vag-comilla, helppo homma.
                                            Onkos näissä ajonesto mittaristossa? Jos pääsisi ilman mittaristoa testaamaan tuon käynnistyksen, en nyt kuollaksenikaan muista tuota A3:n mittaristoa että onko siellä enemmän kuin yksi liitin?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mikä on tuo vag-com? Kaikki puhuu siitä mutta mulla sitä ei ole! Ajotusta ei oo vielä katottu! Voiko sen itekki tarkistaa?
                                              Mittaristossa on ajonesto ja takana on 2 liitintä!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Haulla löytyy Vag-Commista vaikka kuinka paljon infoa tältä foorumilta. Softan sisällä on dieselin ajoitusosio, josta näkee heti johdon kytkemällä missä ajoitus on. Hihna voi venyä käytössä, ja jos viimeksi on ajoitus säädetty reunalle, voi olla hyvinkin jo pois alueelta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuo kone ei tarvii hehkuja vielä -10 asteen lämmössä.
                                                  Ajoitus vaan kohdilleen niin alkaa lähteä kunnolla käyntiin kylmänä.

                                                  Sitten jos ei lähde lämpimänä käyntiin ja saa sahata niin siihen löytyy vika softasta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    jos viimeksi on ajoitus säädetty reunalle, voi olla hyvinkin jo pois alueelta.
                                                    Ja jo tämä aiheutaa huonoa käynnistyvyyttä.

                                                    Ilmenikö nämä viat samalla kertaa?

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X