Käynnissä pitää joo olla, mutta en löydä ohjetta minkä perusteella sen tein. Sellanen muistikuva kuitenkin on, että sen tein sillon Passattiinkin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi a4 1.9 tdi savuttaa
Collapse
X
-
Tälläisen ohjeen löysin netistä (http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=179549):
Tutulta ainakin nuo valuet näyttää.
IQ adjustment
1) Open the Vag-com software.
2) Click on ENGINE.
3) Click on LOG IN
4) Enter 12233 in the login field then click DO IT.
5) Click on ADAPTATION.
6) It should already be in channel 1, which is what you need for IQ adjustments.
7) Note the reported IQ number (usually between 2-4mg/r)
8) Adjust the value from 32768 to something like 32750 and see what the IQ changes to.
9) keep adjusting the value till you get about 1mg/r more than what you started with.
So if your stock setting is 3mg/r, increase it to 4mg/r.
10) save the new value & take for a test drive.
Note: All cars are different. They all come from the factory with different mg/r readings
even if the adaptation value is the same (32768). Go up by 1mg/r, save, then test drive.
Repeat as necessary increasing the IQ reading by 1mg/r till you are comfortable with the
smoke level & the shudder is gone. For most cars, this is around 5mg/r, but as I said,
all cars are different and a little trial & error will be required to fine tune it.
Comment
-
Eipä onnistu halpiskaapelilla ei. Arvoa voi muokata, mutta se ei tallennu. Kokeilin myös kikka kolmosena maffin piuhaa irti --> tdi:stä tuli sdi, muuta eroa ei tapahtunut. Mitäs jos ottaa mapin piuhan irti? Tapahtuuko pahoja vai tapahtuuko mitään? Hieman väsyneellä ja bensanhuuruisella logiikalla järkeiltynä: map piuha irti --> ahtopaineista tulee jokin oletusarvo eculle --> vähemmän syöttöä. Mutta ahdin kuitenkin on pelissä, vaikka ecu luulee toisin, niin lopputuloksena enemmän ilmaa, vähemmän löpöä, vähemmän savua. Mennäänkö ihan metsään?
Comment
-
Tuo Map- anturilla kikkailu tuli vaan mieleen sitten viimeisenä viraabelivaihtoehtona, jos ei homma ala toimimaan seuraavan 3 vkon sisällä. Taitaa seuraava askel tosiaan olla tuon aidon kaapelin lainausyritys joltain ystävälliseltä foorumilaiselta kohtuutonta korvausta vastaan :)
Tulipahan eilen napattua pikaisesti hieman erilainen logi kun tuo ensimmäinen. En kyllä siitäkään mitään erikoista löydä, mutta laitetaan se nyt tänne arvioitavaksi.Attached Files
Comment
-
Onko ne ahtovuodot jo suljettu 100% pois laskuista? Ei välttämättä tarvitse kovin suurtakaan reikää, että savutus on jo huomattavaa, pieni vuoto esim. coolerin päädystä ei välttämättä vaikuta kulkuunkaan ihan mahdottomasti. Viheltääkö vedossa ajettaessa pienellä nopeudella esim. 3:lla lappu lattiassa? Kovin kauhean montaa mahdollista (todennäköistä) vuotopaikkaa tuossa ei ole:
-ahtimelta lähtevä paineletku (lisäksi letkussa ainakin ahtimen päässä pikaliitin, jossa taisi olla O-rengas)
-poikkipalkilta coolerille menevä 90asteen mutka
-cooleri (pääty irti tai reikä pillissä)
-coolerilta imusarjalle johtavaan putkeen tuleva letku
Itse olen vaihtanut omasta pumpparista jo kaikki paitsi coolerin uusiin... Kahdella kertaa on vedot menneet kerrasta letkun räjähtäessä noin 5cm matkalta pituussuunnassa halki, savutus on hirvittävää. Viimeisimmällä kerralla joutui vähän etsimään, kun meni tuo coolerilta lähtevä letku, oli letkun alapuolella pieni reikä josta vihelsi, lisäsi savutusta mutta ei kamalasti vaikuttanut kulkuihin.
Comment
-
Ei toki tuo IQ ole kirkossa kuulutettu, mutta vaihtoehdot vaan rupeaa olemaan melko vähissä. Ahtoputkisto tosiaan on silmämääräisesti kurkattu, ettei ainakaan ole merkkaillut paikkoja. Painetestiin sain tänään tehtyä hilppeet (viemäritulppa ja tubeless-venttiili), itse testi tarkoitus tällä viikolla tehdä. Melkein sanoisin, että toivottavasti sieltä jotain löytyy. Eihän tuossa testissä ole mitään ihmeitä, ilmanputsarikotelo mäkeen, tulppa putkeen ja painetta?
Razurin maalailut on kieltämättä käynyt mielessä, mutta en ole halunnut uskoa sellaiseen vikaan :D Pakkohan sinne toki on kurkata jos ei muista toimenpiteistä ole apua. EGR on poissa pelistä, laipat putkessa ja alipaineletku tukittu. Siitä ei tarvitse enää huolehtia.
Niin tosiaan piti sanomani, että en ihan satavarmaksi sano onko tuo aiemmin savutellut. Reippaammassa kiihdytyksessä sitä ei nytkään itse sivupeilistä huomaa, talla pitää oikeasti survoa tulipeltiin ennenkuin näkyy savut peilissä. Olen toki aiemminkin täyskaasukiihdytyksiä tehnyt, mutta onko juuri silloin tullut vilkaistua peileihin, mene ja tiedä. Tuollaisia asioita kun ei oikein ole aiemmin tajunnut seurata, eka diisseli meikäläisellä nääs..
Comment
-
Imusarja tuli putsattua oikein huolella, itse venttiili jäi hieman vähemmälle huomiolle. Tosin ei se läheskään niin likainen ollutkaan kuin imusarja. Mites kun lueskelin tuosta painetestistä, niin jossain oli puhetta huohottimen tulppaamisesta. Onko minulla sellaista, ja jos on niin missäköhän mahtaa sijaita?
Comment
-
Toinen pää venttilikopan kannen etupäässä, toinen turbon _imu_letkussa. Tuosta imuletkusta irti, sopiva tulppa paikalleen ja paineistamaan. Laita noin 0.5 (- max. 1) bar painetta, sillä jo kuulee vuodot.
Toivotaan että vuoto löytyy, vaikuttaisi tässä tapauksessa helpoimmalta ja halvimmalta vaihtoehdolta!
Comment
-
Jees, huohotin löytyi ja testi vihdoinkin ehditty tekemään. Vaan eipä vuoda ei. Minkäänlaista sihinää ei mistään, paitsi hieman tuon paineistustyökalun venttiilistä. Pariin kertaan laitoin paineet, vaan kun ei niin ei. Yhdestä osasta, jota en tunnista, oli kyllä ohut letku irti, mutta aikani tutkailtua en usko sen kyllä liittyvän asiaan. Koeajolle ei vielä kerkiä. Laitan kuvan osasta kun pääsen koneelle, ei puhelimella jaksa säätää.
Kai se on se IQ:n rukkaus seuraavana, vai mitä on raati mieltä? Tai no sen venakopan tietenkin voisi avata, harmi etten tajunnut ostaa uutta tiivistettä, olisi sen voinut avata tässä samalla.
Comment
-
Ah, ok. Tosin liian myöhäistä, ehdin jo kotiutua.
Joo tosiaan samat on savut edelleen. Olisi nyt edes valohoito auttanut :D
Tuosta tuntemattomasta osasta laitan kuvan, eli tuo musta-valkoinen osa, johon tulee letku molemmista päistä. Tuo yläletku oli irti. Onko kellään tietoa mikä tuo mahtaa olla?
Niin ja jakopään kopan otin auki piruuttani, vaikken siitä niin mitään osaa sanoakaan. Pisti vaan silmään tuo puna/ruskea pöly mitä nokkapyörän huitteilla oli. Onko normaalia hihnapölyä tms. vai onko siellä jotain häikkää? Pari kuvaa myös tästä.
Comment
-
Jahas, ja epätoivo senkun syvenee. Ei meinaan auttanut IQ:lla kikkailu, tai siis sen luvun muuttaminen ei vaikuttanut millään lailla mg/str-arvoon. Ilmeisesti tuo sitten ei pumppareilla toimi tuo homma. Perhana. Mikäs näissä pd-koneissa sitten annostelee aineen? Onko se vaan että linjat on suoraan pumppusuuttimissa, ja suutin määrää syötön?
Tulipa tuossa sellainenkin mieleen, että kun ne laipat mitä laitoin egr-putkeen, olivat melko ohuita, muistaaksen 1mm peltiä. Niin voisiko olla mahdollista että laippa on palanut puhki, ja pakokaasut pääsee nyt kokoajan imuilman sekaan, kun venttiilistäkin on letku tulpattu? Onko liian kaukaa haettu, vai voisiko tässä olla jotain ideaa?
Comment
-
Jos egr letku tulpattu, niin ei pitäisi päästää ollenkaan pakokaasuja imusarjaan. Laipat vaan tekee sen varmemmin, eli on mekaanisesti tukossa :)
Ei nuo iq arvot itsellään muutu, jos auto ahtaa normaalisti eikä vuotoja ole, alkaa olemaan vaihtoehdot vähissä. Ellei sitten katti ole aivan tukossa (en nyt muista oliko tuosta jo puhetta), tekee pakopainetta eikä ahdin kerkiä niin nopeasti mukaan tms. Mutta enpä tuohonkaan usko, jos menohaluja muuten tuntuu olevan normaalisti. Tuon pakopuolen tukkoisuuden kyllä huomaa.
Eikös näissä nokka tee paineen suuttimeen, jota ecu ohjaa x ajan auki. Eli ohjelmalla määrätään syötön aika, suuttimen koko taasen määrittelee paljonko sitä tavaraa siinä kyseisenä aikana mahtuu läpi.
Kurkkasitko jo venttiilikopan alle?
Comment
-
Jos egr letku tulpattu, niin ei pitäisi päästää ollenkaan pakokaasuja imusarjaan.
Ei ole venakoppaa vielä avattu. Ei itsellä ole tiloja missä rempata, täytyy tossa viikolla yrittää mahdollisimman pian ehtiä muiden tiloissa :) Mites sen venttiilikoneiston sitten diagnosoin? Pyörittää konetta jostain ja katsoo liikkuuko venat normaalisti? Eikös tuota pysty nokkapyörästä liikuttelemaan hihna paikoillaan vaiko?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viestiEttei joku suutinkärki olis kulunnut tms?
Ja voi Razur minkä teit kun tuon linkin laitoit. Kylmää hikeä pukkaa, ja lompakkoa kouristaa. En ole pahemmin ollut tekemisissä noiden moottorin sisukalujen kanssa, joten melko vähäiset ovat taidot niihin hommiin. Tai no kyllä varmaan onnistuisi, jos olisi oma paikka missä saa leväyttää koneen pidemmäksi aikaa.
En mä enään uskalla avata sitä venakoppaa! :(
Comment
-
Oma diiseli oli torstai-illasta sunnuntai päivään parkissa hivenen etupää ylöspäin, ja kas oireet lähes kuvatun mukaiset. Savua riitti ja tahmea kone. Tänä aamuna normaalisti vaakatasossa yön yli, niin käytös palautui normaaliksi. Mieleen tuli laiska tankin siirtopumppu, joka muutenkin pitää kummaa ääntä kun kääntää virrat päälle, jos vajaa tankki.
Comment
-
Hmm. Jotain vaikutusta ilmeisesti on ollut, kun autolle on viimeiset kaksi viikkoa annettu reilummin kenkää. Eilen kun kävin savut ottamassa mielenkiinnon vuoksi, niin ka. 2.66. Eli leimahan tuolla jo heltiää. Onhan se vieläkin aika paljon, mutta enään ei ole sitä kk. deadlineä niskassa, eli voi kaikessa rauhassa ihmetellä tuota.
Korjaamon kaverit olivat sitä mieltä, että ei nokan kyllä pitäisi olla kulunut vielä noilla kilometreillä, mikäli huollot hoidettu aikanaan kunnolla, ja huoltokirjan mukaan ainakin näin on. Noh, pitäisi ja pitäisi, mutta taidanpa kuitenkin kurkata sinne jossain vaiheessa. Likaisia suuttimia pojat siellä vahvasti epäilivät, ostin siitä sitten pullon fortea, katsotaan nyt sitten auttaako.
Täytyy kyllä suositella ko. korjaamoa, Autopaja Ahokas Pirkkalassa. Mukavanoloista ja avuliasta porukkaa, todella positiivinen kuva jäi paikasta. Tulen kyllä käyttämään jatkossakin, mikäli tarvetta.
Comment
Comment