Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Dieselsuodattimen vaihdon jälkeisiä ongelmia, 1.9Tdi AFN

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Dieselsuodattimen vaihdon jälkeisiä ongelmia, 1.9Tdi AFN

    Elikäs vaihdoin tuossa dieselfiltterin (ja startin, mutta se nyt tuskin liittyy tähän), ja sen jälkeen on kulku ollut vähän hakusessa.koitin vanhallakin suodattimella, sama ongelma eli ei oikein ahda ja kauhea savu kun alkaa liikkua.edit_ vähän kuin vikamoodissa ajaisi, mutta 2500rpm nurkilla alkaa kulkea savun siivittämänä.
    luulin että turbon tukitangon vedin liian kireälle tai jotain, mutta eipä se kai siitä voi olla. ei ainakana löysääminen auttanut...

    käyntiin lähtee hyvin ja käy ihan samalla tavalla kuin ennenkin tyhjäkäyntiä.

    vag-com vähän takeltelee uudella koneella, mutta eikös tuo nyt suht vahvasti viittaa että syöttö saa ilmaa jostain? Alkaa niksit loppua.
    enginen alta ei vikakoodeja ainakaan löytynyt.

    Kerran jotain vinkaisi startatessa, veikkaan että tuulettimen hihna mutta tuskin sekään tähän liittyy.

    Mikä se 10mm pultti suodattimen "kannen" päällä muuten on?


    tänks

  • #2
    Noita suodattimia on ainakin kahta mallia, kierrettävä ja letkujen väliin. Ainakin siinä mallissa, missä joutuu avaan klemmarit on suodattimen päällä muoviosa mihin tulee kaksi letkua tiivistyy jollain o-renkaal. Niin se voi murtua uusia saa ainakin motonetistä, eli ei olis eka kerta. Golfis mul kylläkin oikutteli lämpimänä käyntiin lähdössä.Jos lähtee normaalisti käyntiin vika voi olla muual.

    Comment


    • #3
      tuo on kierrettävä. tiivisteitä on yhdet molempia ja semmoiseen suht tiukkaan rannemomenttiin vedin lenkillä kiinni pitäen siitä päällä olevasta 16mm "pultin" kannasta.

      maf arvoja vois kaiketi lokittaa muutenkin, yksi ylimääräinen maffikin on mutta tuskinpa se nyt dieselfiltteriä vaihtaessa voi hajota... =/

      Comment


      • #4
        no niin, kävin vetämässä vähän lokia. sinänsä paha sanoa onko tuo syy vai oire myöskin,
        mutta MAF maksimit 880 (edit_ yleensä ollut 1260) ja MAP "huikeat" 1.5bar eli 0.5bar ylipainetta.pyyntö oli yht 2.5bar...
        eli vaihdan maffin ja pidän peukkuja.

        kysymykseen mikä se 10mm pultti on dieselsuodattimen kannen päällä, saa edelleen vastata...

        tack

        Comment


        • #5
          toi 10mm pultti on vedenpoistoa varten. Ainakin korjausohjeiden mukaan se avataan samalla kun pohjaproppu. Tarkistaisin viel n75 menevät putket ja johdot vois olla saanu osumaa startin vaihdos.

          Comment


          • #6
            jahas. toista maffia koitettu, eikä mihinkään edelleenkään. aika mielenkiintoista...
            N75 piuhoja vähän vilkuilin, eipä siinä ihan kauheasti ole starin sektorissa mitään mihin mätkiä vahingossa.

            Comment


            • #7
              itse itseäni jatkaen, toisella (kyllä kolarissa olleella) maffilla ei antanut kertaakaan edes 700 arvoksi. eli ei se kyllä ihan tuore sekään ollut.

              kaipa sitä joutuu maffikauppaan kiltisti menemään, ellei mistään letkuista jotain löydy.

              tästä voisi jonkun yhtälö P(maf hajoaa totaalisesti dieselfiltteriä vaihtaessa)=0,0001*MAFfilla takanaan olevat kilometrit tai jotain...

              joka tapauksessa huonon huumorin puolella jos se maffi nyt sitten syylliseksi osoittautuukin.

              Comment


              • #8
                Ei se maffi niitä ahtoja mihinkään hävitä, jaksaa tuo pikku vnt ahtaa huonolla maffillakin ahtaa ihan hyvin. Jotain muuta siellä nyt on hajalla. Kannattaa etsiä ahtimelta alipaineletkuista eteenpäin n75 asti. Savua ei tule jos on vikatilassa

                Comment


                  #9
                  Maffin jälkeinen imuvuoto aiheuttaa aika messevää savutusta ja meno on aika tahmasta vaikka savua tulee reilusti.
                  Ei mene vikatilaan ja mutta Maffin ja MAP:n mittauserosta pitäs tulla herjaa, jos vain raja-arvot ylittyy.

                  Olisko startin vaihdon yhteydessä päässyt letkuja tai johtoja irtoamaan?
                  Tuleeko AFN:ssä yli 880 arvoja Maffista? 1Z:ssa, eikä varmaan AHU:ssakaan ei tule, mutta nuo on ei olekkaan vnt:llä.
                  Viimeksi muokannut Puuhapete; 5.5.2010, 12:26.

                  Comment


                  • #10
                    1200 lukuja ehjällä maffilla pitäis mennä afn koneisissa. Pitää kyllä repiä ihan kunnolla jos saa imuputken rikki noin vaan. Eikö mene vikatilaan kun ahdot ei nouse riittävästi.

                    Ohjelmoinnilla pääsee tuosta maffin kanssa pelleilystä. Mappiohjattua on järjestään laiteltu. Suosittelen!

                    Comment


                    • #11
                      tuolla on GT1749VA,lasketaanko se pikku vnt:ksi ;-) ? yleensäkin pieni voimasavu 0.232 suuttimilla on kuulunut asiaan, mutta sitä on seurannut myös "riittävä" kulku, nyt sen vain katosi.ja savutu viisinkertaistui.

                      tuossa ylempänä taisin sanoakin, aiemmin tullut 1250 arvoja. pari vuotta tekohengitetty maffia poraamalla reikää anturitikun taakse.

                      nyt sain vikatilankin päälle tuolla kolarissa käyneellä maffilla. pitää tsekata vikakoodit jos moisia tuli.

                      edit_ juu, ei savua tietenkään enää vikatilassa tullut.

                      Comment


                      • #12
                        pikku vnt tuokin, eihän siinä ole kun kompura hiukan vakiota isompi, pako sama kun vakiossa. Ts. Kaikki alle holsetin 351vgt:n on "pikku" vnt:ä

                        Comment


                        • #13
                          No niin. Hain Motonetistä pierburgin bosch-korvikkeen ja totesin ettei auttanut. Mutta vag-comin sain taas toimimaan ja tuolta näyttää meno ja meininki:
                          Vikatilaankin sain lokia vetäessä nelosella. Vikakoodi juuri se mitä arveltiinkin, eli control deviation.

                          Vuoden takainen käppyrä
                          Tämänpäiväinen käppyrä

                          Kolmosella 3500rpm kohdalla sai jonkinmoisen kulun tunteen aikaiseksi, ja sen kertoo käppyräkin ,~1 baari ylipainetta.

                          Mistähän välistä sitä vuotoa pitäis alkaa hakemaan noilla lähtökohdilla? koitin tehdä käppyröistä suht luettavia, jos vaikka joku jaksaa niitä hetken silmäillä ja kommentoida =)

                          iso kiitos

                          Comment


                            #14
                            VNT-koneisto? Takkuaako se? Vai vuotaako MAFfin jälkeen? Tarvii näköjään jumalattomasti kierroksia ennenkun paine nousee.

                            Säätötangon tarkastus ja vuototesti MAFfin jälkeiselle imuputkistolle, sanoisin. Ettei nyt vaan olisi asnnusten yhteydessä nirhaistu jokin letku pois paikoiltaan tms..

                            Comment


                            • #15
                              No niin perkele.
                              Totaalinen letkujen irroittelu tuli tehtyä, ja tarpeeksi kun nyki liitoksista niin heilahti tuommoinen näkyviin... Nyt toimii taas. MAFfin taidan käydä palauttamassa, eiköhän se onnistu.

                              On se kumma kun 3 kertaan olin kokeilevinani että kaikki piuhat olis kiinni MUTTA...



                              Noh, tulipahan harjoiteltua diagnoosin tekoa =) kiitos kaikille jelppineille. joku mode vois vaihtaa otsikon hyväksi katsomakseen.

                              Comment


                                #16
                                Eli turbon ohjauksen (N75) alipaineletku oli irti?

                                Comment


                                • #17
                                  jep... ei se kauhean tukevasti ole kiinni muutenkaan, pitänee nippusiteellä varmistaa kiinnitys vielä

                                  Comment


                                    #18
                                    Tai huoltikselta ~ €urolla klemmari niin ei tarvi seuraavallakaan kierroksella murehtia kiinnityksen perään..

                                    Comment

                                    Working...
                                    X