Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0 tdi B7 Pumppusuuttimien kesto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.0 tdi B7 Pumppusuuttimien kesto?

    Jätti otsikon mukainen 125 kW:nen A4:nen tänä aamuna tien päälle. Vika kuulemma 3-pytyn hajonnut pumppusuutin. Auto on Suomi-auto ja ajettu 173 th kilsaa. Oli vaan suutin kuulemma tullut tiensä päähän.

    Onko muilla vastaavia kokemuksia tollaisilla kilometreillä? Tuli vaan mieleen, että nyt kun toi on vaihdettu, niin alkaako kohta hajoomaan muutkin yksitellen? Että onko noilla tapana hajota sitten kaikkien pienen hetken sisällä?

    Oli nimittäin sen verran arvokas vaihtaa, että ei huvittais parin kuukauden päästä tehdä samaa remppaa uudestaan.
    Viimeksi muokannut jta; 22.4.2010, 08:46.

  • #2
    Taitaa tuo kesto olla enemmän "randomia" kun jotain säännöllistä. Joillain on mennyt aikaisemmin, joillain myöhemmin ja joillain ei koskaan. Koska kuitennin ovat aika kalliita ja remppa maksaa ilmeisesti samassa suhteessa mitä tekee työtä (eli ei liene säästä paljoa, että vaihtaako yksittäin tai kerralla kolme) niin varmaan ajelisin sinun tilanteessa niillä vanhoilla, varsinkin jos ei ole mitään muuta vikaa kuten nykimisiä tai ravistusta tyhjäkäynnillä.

    Comment


      #3
      Eukon autossa (B7 2.0tdi) ilmeni nykimistä ja vikamuisti herjasi 3 suuttimesta... vaan olikin suuttimien johtosarjassa vikaa. Kilsat oli jotakuinkin samat.

      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=78469

      Comment


      • #4
        Tuli omaan autoon kanssa nykimistä joka on todella voimakasta kiihdytyksissä ja alkaa 2,5 tuhannen kierroksen paikkeilla. Kilometrejä 56 000km, eli aika pian meni suutin jos se on vikana. Voi tietenkin olla jokin muukin (toivottavasti) jos on kallis remontti. Täytynee maanantaina ottaa yhteyttä huoltoon.

        Comment


        • #5
          Itsellä ajettu 380 tkm 85kw 1.9 TDi

          Moi ! Omassa pumppusuutindieselissä ei ole ollut suutinongelmia. 2001 A6 AJM-koneella... yhden kerran vaihdattanut kannentiivisteen (AJM-koneen ongelmia) tuossa 300 tkm paikkeilla

          Comment


          • #6
            No niin nyt on remppa tehty. Tuli maksamaan kokonaisuudessaan reilut 1200 ?. Mutta annan ISOT Kiitokset Jyväskylän Autotarvikkeelle Juha Pelkoselle. Hän hoiti homman hienosti ja maahantuoja maksoi suuttimesta ja työn osuudesta 70%. Johtosarjan jouduin maksamaan kokonaan itse ja tuon 30% eli oma osuus n 445 ?. Kuulosti huollon tiskillä mukavammalta summalta kuin tuo 1200?.
            Suutin oli ihan loppu.

            Nyt auto ei enää ravista niin pahasti tyhjäkäynnillä ja alavääntökin on parempi.

            Comment


            • #7
              Toinen esimerkki hinnoittelusta on se että ahdin maksaa merkkiliikkeessä 4000 euroa ja asiakkaan ei tarvitse maksaa 'kuin' 1200 euroa. ;)

              Comment


              • #8
                Joo näinhän se tietysti on, että merkkiliikkeessä hinnat on vähän korkeammat. Mutta onneks olin käyttänyt merkkiliikettä, niin oli liikkumisturva voimassa ja sain hinausauton ja vuokra-auton ilmaiseksi käytöön kahdeksi päiväksi. Kun työni tekemiseen tarvitsen autoa.

                Eli olin ihan tyytyväinen tuohon ratkaisuun kun laskin nuo kulut pois.

                Comment


                • #9
                  Moro

                  Itselläni kävi sama homma. Eka vaan hajos 3 suutin. Noin kuukauden päästä hajos sitten muistaakseni 4 suutin ja sit taas noin kuukauden päästä meni 1 suutin jolloin vaihdoin sitten sen viimeisenkin vanhan suuttimen. Eikä maahantuoja tullut pätkääkään vastaan kuluissa. Laakkonen onneksi tuli hieman vastaan kuluissa. Että näin.

                  Comment


                  • #10
                    ja oireet oli mitkä ennen hajoamista?

                    ja itse olen miettinyt suuttimien testausta, jotta selviäisi onko vika niissä vai jossain muussa. johtosarjassa tms... itsellä oireena on lievä tutina... ja pieni nypyttäminen pintakaasulla... mutta suuttimien testaus ei olekaan ihan halpa urakka diesel-pajassa...

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja j4nne Näytä viesti
                      mutta suuttimien testaus ei olekaan ihan halpa urakka diesel-pajassa...
                      BDG 2.5 TDI suuttimen irrotus + putsaus + kasaus + koeponnistus + kiinnilaitto Tammer-Dieselissä n.450€

                      Comment


                      • #12
                        ohoh... arvokasta touhua... löytyikö vikaa/korjaantuiko?

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja j4nne Näytä viesti
                          ohoh... arvokasta touhua... löytyikö vikaa/korjaantuiko?
                          Suuttimissa ei ollut mulla vikaa...

                          Comment


                          • #14
                            minkä takia käytit testeissä suuttimet? ja kauanko kesti urakka?

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja j4nne Näytä viesti
                              minkä takia käytit testeissä suuttimet? ja kauanko kesti urakka?
                              oli käynnistyshäiriöitä kylmänä ja puolilämpösenä --> auto lähti käymään vajaalla.
                              Tais Tammer-Diesel laskuttaa 4-5h työstä...

                              Comment


                              • #16
                                2.0 TDI suuttimet

                                Onko muuten tietoa onko 2.0 TDI 103kW ja 125kW koneissa samat suuttimet ja onko jossain vuosimallissa tehty parannusta osiin?

                                Jostain viestiketjusta ymmärsin että ongelma koskee vain ennen tammikuuta 2007 koottuja moottoreita vai muistankohan ihan pieleen?

                                Comment


                                  #17
                                  Suuttimesta hajoaa virtapuoli, vuotaa virrat maihin.
                                  Tuolla on painittu samasta aiheesta.
                                  http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133459

                                  Comment


                                    #18
                                    Kompataan nyt sitten sama asia tännekin...

                                    Ja mitä versioita nuo suutinviat noista 2.0TDI:stä koskee?

                                    Koska pumpparimallejakin on miljuunaa, on 103kW:n versiota 8v ja 16v-malleina, eli eri suutirunkoa. sitten on 125kW:n malleja eri suutintekniikalla ja aina 16v. Sitten vielä CR koneet erikseen. On DPF mallia ja ilman... eli suuttimen nokissa ja rungoissa on variaatioita kuka tietää kuinka paljon... eli mikä noista nyt sitten on vikaherkin mene ja tiedä.

                                    Itsellä (038 130 073) 103kW, 8v on ilmeisesti sama suutin mitä noissa vanhemmissa 1.9TDI 96kW:n versiossa. Hajoamisherkkyydestä en osaa sanoa, toimii ainakin vielä, mutta noiden päiden vaihto Race-malleihin houkuttaa suuresti.
                                    Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 17:24. Perustelu: Forumilta poistuminen

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itse olen ymmärtänyt että vikaantuvia suuttimia olisi lähinnä vain Siemensin piezo-pumppusuuttimet. Ohjainlaitteen numerolla 03G906018. On monissa PD140 ja PD170 Audeissa, PD140 Passateissa ja Octavia RS PD170 TDI:ssä.

                                      Boschin systeemit tuntuisi olevan kestävämpiä tässä suhteessa. Ohjainlaite 03G906016 ja -021. Näitä on Octavioissa, Seateissa, Golf/Jetassa.

                                      Onneksi ei omakohtaisia kokemuksia noista hajoamisista eli täysin luetun ymmärtämisen varassa on vielä tämä 'tieto'.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja j4nne Näytä viesti
                                        ja oireet oli mitkä ennen hajoamista?

                                        ja itse olen miettinyt suuttimien testausta, jotta selviäisi onko vika niissä vai jossain muussa. johtosarjassa tms... itsellä oireena on lievä tutina... ja pieni nypyttäminen pintakaasulla... mutta suuttimien testaus ei olekaan ihan halpa urakka diesel-pajassa...
                                        Ennen suuttimien vaihtoa tutinaa ilmeni ainoastaan tyhjäkäynnillä. Ravisteli/hytkytteli kummasti. Kuvittelin tutinan olevan ominaisuus autossani tai kuuluvan dieseleihin, joten en siihen sen enempää uhrannut harmaita aivosolujani. Kiihdytyksissä ei tuntunut minkäänlasta tutinaa/muutakaan ylimääräistä, mutta koneen lämmettyä tyhjäkäynnillä esiintyi sellaista epämääräistä "keinahtelua/heilumuista". Samalla kierrokset heilahteli n. 850 - 1100rpm väliä. Nyt on kuitenkin kaikki ollut normaalia. Ei hetkumista tai kierrosten heilahteluita.

                                        Tuolla lisää asiasta ja hieman tarkemmin http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=pumppusuutin

                                        Comment


                                        • #21
                                          mulla ei kierrokset heilahtele mihinkään tyhjäkäynnillä... viisari on kyllä tasaseen paikallaan, mutta tuo pieni tutina ihmetyttää... on vaan niin pirun kallis urakka vaihtaa suuttimet...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oliskohan nämä oireet suuttimiin : Huono käynnistymään kylmänä , ja se pieni tutina tyhjäkäynnillä. Kevyellä vedolla joskus terävä nykiminen. Ja sitten vielä kulutus, näilläkään keleillä ei alle 7litran.
                                            Oliko jollakin yhteystietoja sinne Jyväskylään ?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Piezo suuttimien tyyppivika on sähköpuolella ja silloin auto sammuu ja ei lähde enää käyntiin.
                                              Mikäli omistat auton jossa on nämä tyyppivikaiset suuttimet, niin kannattaa kuitenkin varata aika merkkihuoltoon, koska nyt suuttimet vaihdetaan parempiin ja itse ei tarvitse maksaa mitään. Itselläni kolme suutinta vaihdettiin ilmaiseksi koska olivat vanhalla osanumerolla. Autoni on tuontiauto ja huoltoja ei ole tehty merkkihuollossa.
                                              Kertomasi ongelmat saattaa johtua mm. EGR venttiilistä tai sitten jako ei ole ihan täydellisesti kohdillaan.
                                              Myös viimeisiä vetelevä (täysi) DPF suodatin tekee autosta tukkoisen ja voi aiheuttaa kyseisiä ongelmia.
                                              Omassa autossa terävää nykimistä ilmeni DPF polton aikana, kun suodatin veteli viimeisiään. Uudella suodattimellakin joskus huomaa kun poltto menee päälle, mutta kuitenkin melko huomaamaton toimenpide nykyään.

                                              Comment


                                              • #24
                                                miksi sijoittaa 2-3t oiroa uuteen dbf suodattimeen joka ei vaikuta auton toimintaan kuin negatiivisesti?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Itselläni 170hv pumppari BRD moottorikoodilla alkoi ravistamaan tyhjäkäynnillä. Aluksi silloin tällöin, mutta nyt meinaa kokoajan vatkata. Myös esim ylämäkeen (90km/h) 6vaihteella ajaessa ravistaa ja vaihdekeppi heiluu reippaasti, mutta kun vaihtaa esim 5vaihteelle ja kierrokset nousee häviää vatkaus. Tyhjäkäynnillä 1,2 ja 4 suuttimien korjausarvot -0,2-(-0,7)mg/h ja 3 suutin +1,7-2,8mg/h. Eli taitaa kolmosen suutin olla tiensä päässä?

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X