Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0TDIt 100kw - 103kw - 105 kw? (vm.06-09)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.0TDIt 100kw - 103kw - 105 kw? (vm.06-09)

    Minulla hakusessa vm. 2006-9 2.0TDI

    Olen tässä törmännyt useampaan tehoversioon. Olisko jollain selkeää kuvaa noista eroista? Mitä kannattaa vältellä ja mitä etsiä?
    + mikä noista Common rail vai PD ?
    + luotettavuus ja pikkuvikojen osalta paras? ("2.0 tdi koneiden kotkotuksista" threadin olen jo tutkinut)
    + koska esitelty mikäkin versio A4 sen tai A6sen nokalla?
    + Löytyisikö jostakin listaa moottorityypeistä noille?

    kiitokset tiedoista
    Viimeksi muokannut TJK; 19.4.2010, 11:19.

    #2
    Common Rail on käyttöominaisuuksiltaan eri planeetalta kuin PD. Voima tulee alempaa ja pehmeämmin. A4:n korissa CR-koneet tuli muistaakseni vasta B8-korin myötä.

    Melko kattava (muttei aukoton) listä VAG-moottorikoodeista ja autoista joissa ne koneet on olleet löytyy osoitteesta http://www.ajovalo.net/VW_moottorit.htm.

    Comment


      #3
      Jep, tuo profiilin toinen laite on CommonRail ja 100kw. Onkos nuo 103 & 105set sitten PDtä?

      Mitenkäs tuossa A6kopassa? Koska nuo CommonRailit tuli kuvaan, tuossa ~100kw tienoilla?

      Comment


      • #4
        Commonrailit tuli tosiaan A4 koppaan vasta tähän nykyiseen malliin. 2008 vuosimallin vanhakoppaset ovat vielä PD koneita. 103KW on ainakin yksi PD kone. Commonrail ei suoranaisesti liity "tehon määrään"...eli PD:täkin on ollut alle ja yli 100kw ja niin tulee olemaan CR koneita myös. CR on lähinnä sivistyynempi käyntiääneltään ja päästöjen osalta parempi teknologia mitä PD. Konetyyppejä on valtava määrä, 2.0TDI voi olla melkein mitä vaan (noin yleisesti VAG konsernissa). BPW on yksi esimerkki tuon sukupolven (2006-2008) Audissa olevasta 103kw moottorista, sisältää DPF:n suodattimen ja 8 venttiilisen kannen.

        Vakiomoottoreiden väännön sijainnin osalta merkittävin seikka on lienee siinä, miten kone on säädetty ja millaisella ahtimella se on varustettu tehtaan suunnittelojoiden toimesta. Se, että tuleeko maksimivääntö 1700rpm vai 1500rpm ei varmaan ole elämää suurempi kysymys sinällään. Jos viimeisiä vääntöjä otetaan irti virittämällä niin silloin CR antanee alempaa tehoa, jos ahdin sen mahdollistaa ja voimansiirto kestää matalien kierrosten "raakaa voimaa". Eri planeetalta n. 100kw PD ja CR koneet eivät ole, mutta jos saa valita vapaasti niin tietenkin CR (enemmän positiivisia seikkoja). Samalla tulee valittua myös uudempi korimalli ja käytettyä vähän enemmän rahaa, ainakin A4 korissa :)

        Comment


          #5
          Kuutosissa padat vaihtuivat faceliftin yhteydessä eli vuosimalli -09 on CR:llä. Ehdottomasti CR kun kerran on mahdollisuus valita.

          Comment


            #6
            Selevä peli. Sain myös tähän varmistusta:

            Eli pikkudieselit ( ~>100kw):

            A6seen CR koneet tuli FaceLiftin myötä ~loppuvuonna 08 & A4seen uuden korin myötä.

            konetyypit ainakin:
            CAGB = 100kw
            CAGA = 105kw

            kaikki 103kwt ovat PD-koneita.

            Kertokaahan jos tuossa yllä jotain virheellistä.

            Comment

            Working...
            X