Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V6 Tdi nokka-akseli kuluminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    V6 Tdi nokka-akseli kuluminen

    Hankimpa tuossa kymmenen kulkuvälineen jälkeen rinnalle tuollaisen Audin. Ennen Audin ostoa luin täältä, että nokka-akselien kuluminen on ollut jonkinverran yleistä V6 Tdi moottoreissa. Oikealla öljyllä ja huohotuksen toiminnan varmistamisella homma pitäisi olla hallinnassa; näin ymmärsin asian täältä jostain viestistä.
    Mutta: mitkä ovat kuluneiden nokka-akselien oireet? Kuuleeko sen? Onko moottoria purettava? Autossa on vuoden /20 000 km takuu; kun ostin sen liikkeestä Suomesta, joka tälläisen takuun antoi käytettyyn Saksan tuontiautoon. 7000 km on ajeltu huhtikuusta ja hyvin vaan nakuttaa muuten.
    On Audi vähän erilainen Ladoihin verrattuna, mutta ei noista kulkuvälineistäkään voi luopua [; )

  • #2
    Kuluneisuuden näkee yhden nokan osalta jotenkuten öljykorkista katsomalla, mutta varmin tapa on irrottaa venttiilikoppa, jolloin näkee nokka-akselin kokonaan. Veljeni -98 100tkm ajetussa a6:ssa on kulumaa silmämääräisesti arvioituna ehkä pari kymppiä. Tuollainen kuluma ei vielä vaikuta mihinkään, eräässä 220 tkm ajetussa A8:ssa oli kulumaa ehkä jo lähemmäs milli, kuitenkin ihan selvät urat, mutta ei vielä ollut tehnyt muuta vahinkoa. Kaikki uudet osat maksavat remppaan n. 2000 euroa.

    Comment


      #3
      Öljystä ja öljynvaihdosta. Audissani on longlife huoltojärjestelmä, joka ilmoittaa koska on aika öljynvaihdon. Onko täällä kokemusta järjestelmän toiminnasta/luotettavuudesta. Autolla on ajettu 91 000 km ja vasta kaksi kertaa vaihdettu öljyt; seuraava 102 000 km vaiheilla.
      Miten järestelmä toimii? Ohjekirja on autossa vain saksaksi [; ((( ei kielessä vikaa, mutta kun tuli harrastettua saksan opinnot joskus torkkuen...
      Öljy pitää olla normin 506 mukainen; onko suodatin jokin perusmalli vai onko tehty erityisesti näin pitkää huoltoväliä varten?
      Onko suodatin moottorin päällä musta noin 15 cm leveä ja 25 cm korkea lieriö, missä on mutterin kanta päässä; muovia.
      Täytyykö vaihteistonöljyjä vaihtaa?
      Tässä näitä aloittelijan kysymyksiä; toivottavasti joku jaksaa jossain vaiheessa vastata [; )
      Viimeksi muokannut peiponen; 28.10.2013, 11:00.

      Comment


      • #4
        Nostetaanpas tämä topicci ylemmäs jos olisi tullut tietoa tuohon nokka-akseli asiaan. Olen jo pari kertaa eri yhteyksissä kysellyt ko. "ongelmasta" tällä keskustelupalstalla, mutta ei tunnu olevan tietoa oikein kenelläkään.
        Itse eilen kurkin oman 240tkm höylätyn 110Kwattisen yhtä nokkaa öljyn täyttöaukosta ja näytti omaan silmään aika hyvältä. Autossa myös longlife-huolto-ohjelma.
        Mitenhän nämä mahdolliset ongelmat ilmenee ja miten voisi niitä välttää? Miten tuo huohotuksen toimivuus varmistetaan?

        Comment


        • #5
          Timo, Dieseleissä LongLife toimii öljyn osalta siten hieman eritavalla kuin bensakoneissa, ks. esim

          http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...light=longlife

          (Tiedot suoraan tehtaa koulutusprujusta (SSP))

          Comment


          • #6
            Veljellä meni -01 mallisesta 132kw pannusta 150tkm:n kohdalla nokat vaihtoon. Tehot hävisi...

            Comment

            Working...
            X