Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hihna hajos AEL, miksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Onko AEL:ssä manuaalinen vai automaattinen jakohihnan kiristys? Ihan siis vain mielenkiinnosta.

    Comment


    • #32
      automaattinen

      Comment


        #33
        Etsin hihnankiristintä

        Onko kellään myytävänä moniurahihnan kiristin tähän moottoriin ?

        Ilmoittivat korjaamolta, että se olisi syytä vaihtaa. Muuten sanoivat että kansi ja yksi mäntä menee vaihtoon. Ovat tilanneet osat Saksasta.

        Comment


        • #34
          kannattaa kysyä tepolta. itellä pitää pahaa ääntä se kiristin ja kävin varaosa liikkeet läpi eikä kajaanilaiset liikkeet ainakaan tuntenu sitä.

          Comment


            #35
            Siis onko kyse tuosta Belt tension Damperista 046 903 133 A?
            Vai tuosta iskarista, mille ei löytynyt numeroa albumista?

            Montako kiristintä siellä oikein on tuolle moniurahihnalle?

            Comment


              #36
              Yksi kiristin, marmorilta myyvät vain koko mötikän, eivät sitä kiristimen hihnapyörää laakereineen erikseen, se iskari sitten siirretään tuohon vanhasta. Hinta mojovat 412 euroa. Ulkomailta saa alkuperäisosan ihan järkeväänkin hintaan.

              Comment


                #37
                Mistä ja mihin hintaan? Mullakin taitaa olla tarvetta sille. Pitää vielä kokeilla, josko hihnan vaihto Gatesiin auttaisi.

                Comment


                  #38
                  Orggis iskari taitaa olla stabiluksen valmistetta, tai ainakin omassani moinen oli! Iskaria saa marmorilta muistaakseni 150€ hintaan. Mulla on uus tai ainakin uuden näköinen ja välyksetön se kiristimen runko-osa/rulla mutta perkele kulkee aavistuksen vinossa hihnaan nähden. Tällä hetkellä iskari on aivan hengetön mutta katsoin että tuolla ei ole suurta merkitystä kun 100 AATussakaan ei tuollaista ollut ja hyvin toimi.

                  Comment


                    #39
                    Viikko sitten vaihdoin moniurahihnan ja totesin että siritys kuuluu siitä kiristinrullan laakerista, sen saa vaihdettua. Kunhan saan aikaiseksi voin kertoa miten ja minkä laakerin sinne saa ja mistä.

                    (Tepon kautta kokonainen 046 903 133 C 261e)
                    Viimeksi muokannut qbo; 15.4.2010, 18:05.

                    Comment


                      #40
                      Onhan tuo ~250€ kiristäjästä aika posketon raha sekin. Jakohihnaremontin osat maksoi noin suunnilleen saman verran..

                      Comment


                      • #41
                        Minulla oli vikana Contin uusi hihna, hihnapyörien kärjet ottivat hihnan pohjaan kiinni ja rääkynä oli kauheeta.

                        No ensin uusin kiristimen, kun Bosch-huolto oli "varma" asiasta. Gatesin hihnalla korjaantui.

                        Eli ilmeisen toimiva kiristin joutavana, linjausta viilattu enemmän kohdalleen ja holkkinivel rasvattu, laakeri kunnossa. Saa tarjota privalla muutamaa kymppiä, jos katsoo tällaisen riittävän. Iskaria ei ole.

                        Comment

                        Working...
                        X