Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2,5 Tdi V6 120Kw. (BDG) Starttausongelmia.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2,5 Tdi V6 120Kw. (BDG) Starttausongelmia.

    Elikkä haulla löytyi aika hyvin juttua aiheesta, mutta ei ihan vastaavaan vikaan ja vastaavaan moottoriin liittyen. Elikkä vika on että auto seisoo lämpimässä parkkihallissa työpäivän ajan niin joutuu sahaamaan melko pitkään että lähtee käyntiin. Aamulla taas kotoa kun lähtee ja on pakkasta niin lähtee hyvin käyntiin vaikka ei ole lohkaria. Elikkä lyhyesti: mitä kylmempi sää niin sen herkemmin lähtee käymään ja mitä lämpimämpi sää niin sitä pidempään saa sahata. Nykii myös hieman 40 vauhdissa. Ajettu 145tkm. ja jakohihnaremppa ja suodattimet vaihdettu 130tkm:n kohdalla merkkihuollossa. Naftasuodin on "alkuperäisvaraosa" ja ei näy ilmakuplia kannen päällä menevässä läpinäkyvässä putkessa. Ei myöskään vaikutusta mihin asentoon parkkeerattu. Apua kaivattaisiin.

  • #2
    Onko vikakoodit jo luettu? Itsellä joskus tuo oma AKE motilla varustettu laitos puolilämpösenä saattaa huutaa pitempää starttia mutta ei anna kyllä vikakoodia eikä ole sen kummemmin haitannut menoa. Mutta tietty kannattaa katsoa kaikki alipaineletkut yms. mitä siellä on et onko ne sitte ehjiä.

    Comment


    • #3
      Ei ole vikakoodeja luettu. Tämä kyllä starttaa puolilämpöisenä ihan ok.

      Comment


      • #4
        Tarkistuta pumpun ajoitus ASIANTUNTEVALLA pajalla.

        Comment


        • #5
          Ja säätää se ajoitus kartan ylälaitaan.

          Comment


          • #6
            Täytyy varata aika merkkihuoltoon. Nyt muuten teki jo puolilämpöisenäkin sen että joutui sahaamaan käyntiin.

            Comment


            • #7
              Kaverin kanssa luettiin vikakoodit vag-comilla, ei vikakoodeja. Ei jostain syystä saatu yhteyttä pumpun ajoitukseen mutta täytynee kokeilla uudemman kerran kunhan keretään opiskella hieman lisää tuon ohjelman käyttöä. Jos ei saa yhteyttä niin täytyy varailla aikaa korjaamolle.

              Comment


              • #8
                Siis miten yrititte katsoa pumpun ajoituksen??

                Comment


                • #9
                  En itse ollut läppärillä, niin en tarkalleen tiedä mikä siinä mätti. Sanoi vaan että harjoittelee ensin oman autonsa kanssa yhteyden saamista kun ei tarkalleen muistanut mitä piti tehdä kun olivat kaverini 1.9tdi borasta säätänyt pumpunajoituksen sen avulla. (Näkivät läppäriltä "säätö käyrät") joita ei saatu näkymään kun oma autoni oli piuhassa.

                  Comment


                  • #10
                    Pumpun kuntotarkastus jos ei selviä, dieselpajahomma.

                    Comment


                    • #11
                      Voiko pumppu olla rikki vaikka ei anna vikakoodia? Onko tässä v6:ssa dieselpumpulle oma hihna vai kulkeeko jakohihna sen kautta? motonetin sivuilla vaan myytiin erikseen jakohihnaa ja dieselruiskutuspumpun hihnaa.

                      Comment


                      • #12
                        Olisiko jollain antaa ohjearvoja tuon ajoituksen säätöön (siis arvoja jotka kuuluisi tulla niihin sarakkeisiin kun vag comilla katsoo)? Ei saada tdi timingia eikä näin ollen käppyröitä näkymään vaikka kuinka yritämme ( group 000 ja group 004 testattu). Sarakkeisiin saadaan arvot mutta niiden mukaan olisi ajoitus aikaisella. Elikkä tarvitsisin tämän moottorimallin BDG ohjearvot että voisi kokeilla säätöä. Huoltoajan nimittäin sain vasta 16.4

                        Comment


                        • #13
                          Tosta ketjusta löytyy asiaa:
                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...hlight=ajoitus

                          Ja tuossa tiivistettynä ohjeet, BDG:ssä sama ihanneajoitus:
                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=28

                          Comment


                          • #14
                            En ole kerennyt vielä säätelemään ajoitusta, mutta juttelin tuossa erään autohuollon asentajan kanssa joka on erikoistunut vag-konsernin autojen huoltoon niin hän sanoi että tuossa moottorimallissa ei voisi säätää pumpun ajoitusta, että on täysin sähköinen pumppu ja että siellä on jotkut lukitustapit/sokat että ei voi säätää. Epäili vain että jako olisi hypännyt hampaalla niin sen takia olisi ajoitus pielessä. Osaisiko siis joku sanoa varmuudella että voiko kyseisen moottorin (BDG)/ pumpun ajoitusta säätää vai onko siinä joku sähköinen säätö?

                            Comment


                              #15
                              Siis pumppu säätää itseään joo sähköisesti, mut jos se on mekaanisesti niin paljon pieles, niin se ei pysty oikaisee itseään kohdille. Käyt paikallises merkkiliikkees, siin selvii 5minuutis se pumpun kohdalla oleminen.

                              Comment


                              • #16
                                Omassa BDH:ssa alkoi n.5tkm hihnanvaihdon jälkeen käynnistysvaikeudet puolilämpöisenä. Ajoitus oli liikkunut myöhäiselle, ilmeisesti pumpun hihna saattaa venyä. Elektroniikkahan sen säätää kohdilleen mutta vasta koneen käydessä, startatessa ollaan mekaanisen ajoituksen varassa, näin olen ainakin käsittänyt. Haettiin huollossa mekaaninen säätö kohdilleen, tai hieman aikaiselle, nyt starttaa kuin palmun alta ja aina. Eli kyllä se ihan säädettävissä on.

                                Comment


                                • #17
                                  Jos pumppu olisi täysin sähköinen, niin se ei tarvitsisi hihnaa eikä siten myös mekaanista ajoitusta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt saatiin kaverin kanssa ajoitus säädettyä, toistaiseksi käynnistynyt ainakin ilman sahausta näissä lämpötiloissa. Tiistaina töistä lähdettäessä totuus paljastuu parkkihallilämpötilassa jossa ollut eniten vaikeuksia tähän mennessä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Elikkä starttausongelmat loppuivat ajoituksen säädön jälkeen, nyt vaan kovaa ajoa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noissa puolilämpimänä ei meinaa käynnistyä tapauksissa kannattaa kokeilla kääntää pikkiriikkisen ennakkoa aikaiselle. Olettaen että hehkut yms. ovat kunnossa.
                                        Kuskinpuolen nokkapyörästä kolme kuusiokolopulttia löysälle, pumpun akselilta puolimilliä myötäpäivään ja varovasti nokkapyörän pultit kiinni.
                                        Vagcomilla group 000 @ basic settings ja ruudut 2 ja 9.
                                        2=ajoitus (ihanne 70)
                                        9= Polttoaineen lämpötila (ei °c) (ihanne 110)
                                        Omien kokemuksien perusteella kun ruudussa 9 on ~110 ja ruudussa 2 ~75 lähtee parhaiten.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X