Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5 V6 TDI -99 öljynpaine

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ei o kylmästarteis naputusta ollut havaittavissa, muuta ku rähistelyä jälkihehku-ohjelmalla.
    Mites olisko tollaisella RVS hoidolla hyvä pinnoittaa noi nokat ja laaharit? :D

    Comment


    • #32
      -Saa nähdä, 50tkm ovat jo koneessa pyörineet. Laitoin piruuttani het kohta kun olin koslan hankkinut. Sittenpähän aikanaan tiedetään onko huuhaata vai ei. Tuntui sopivalta koepenkiltä toi kutonen.

      Comment


      • #33
        Onkos kukaan istuttanut noitten alkuperäisten nokkien tilalle noita rullakeinuja?

        Comment


        • #34
          Turhan kalliit nuo kannet vaan ja saatavuuttakin kovin nahkeasti. Käytettyna saa samaan rahaan jo koko koneen.

          Comment


          • #35
            Kun laahari putoo, ni vena on pois pelistä.
            Aha, mutta 2 pakoa ja 2 imua per muki vai? Eli toimii, joskin hiukan laiskemmin.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja seppo.kuisma Näytä viesti
              Aha, mutta 2 pakoa ja 2 imua per muki vai? Eli toimii, joskin hiukan laiskemmin.
              Toimii toimii ja sen verran hyvinkin, ettei tulis mieleenkään kurkata konehuoneen puolelle.

              Comment


              • #37
                Omassa koneessa olen havainnut pientä kilkatusta kylmäkäynnistyksen jälkeen, kun konetta kierrättää yli 1800rpm, alle tuon käypi normaalisti. Kilkatus häviää koneen kunnolla lämmettyä.

                Mielestäni tuo ei tule venttiilikoneistosta vaan jotenkin se tuntuisi liittyvän palotapahtumaan sylintereissä. Ajoaine ei ehkä syty optimaalisesti tms.

                Kukaan muu huomannut tälläistä V6:sissa?

                Vekottimella ajettu nyt n. 254tkm ja venttilikoneisto oli ok, kun tsekattiin se sysksyllä.
                Viimeksi muokannut Ilkka L; 25.3.2010, 12:02.

                Comment


                • #38
                  Kyllähän tuo ääni on kylmänä kuin risuaitaa potkis. Kylmänä kalkattaa, eikä lämpimänäkään ole maan hiljaisimpia. Venttiilikoneisto kun pysyy hiljaisena, niin ei liene syytä isompaan huoleen.

                  Comment


                  • #39
                    Ymmärränkö oikein, että olette vaihtaneet näihin V6-tdi:hin nokat, laaharit ja välyksentasaimet kansia pois ottamatta?

                    Comment


                    • #40
                      Oikein ymmärretty. Ei vaadi kansien irroitusta, venakoppien aukaisu piisaa.

                      Comment


                      • #41
                        Oma hommansa siinäki on :D

                        Comment


                        • #42
                          Enpä sitten ihmettele niitä korjattujen koneiden laahajien tippumisia ja kulumisia. Venttiilivarret kun ovat monesti pikeentyneet jumiin ohjareihin, pahimpia jouduttu purkamaan prässissä. Siksihän se laahaaja tippuu, kun venttiili takertelee.

                          Comment


                          • #43
                            Millähän tuota venttiilin takertelua vois ennaltaehkäistä?

                            Comment


                            • #44
                              Äkkiä voisi tällainen tyhmempi kuvitella, että sen pikeentymisen aihettajan poisto voisi auttaa. Tässä(kin) tapauksessa voisi kuvitella aloittavansa EGR:n laippauksella ja huohotuksen siirrolla kerääjän kautta kulkevaksi, mahdollisesti jopa suoraan ulkoilmaan.

                              Tuo Forte-käsittely saattaa myös auttaa.

                              Comment


                              • #45
                                Enpä sitten ihmettele niitä korjattujen koneiden laahajien tippumisia ja kulumisia. Venttiilivarret kun ovat monesti pikeentyneet jumiin ohjareihin, pahimpia jouduttu purkamaan prässissä. Siksihän se laahaaja tippuu, kun venttiili takertelee.
                                Mahtaako se tästä suurentuneesta kuormasta alkaa se laahareiden ja nokkien kuluminenkin? Ja uudet nokat ei kestä kuin vähän jäykkien venttiilien takia?

                                Comment


                                • #46
                                  Pitäisi itselle vaihtaa venakoppien tiivisteet, en löytänyt mitään sopivaa tekstiä aiheeseen haulla. Tiedustelen tässä onko jotain erikoista hommassa? Suuttimia ei ilmeisesti tarvi irroittaa putket vaan? Ja oliko niissä suuttimissa jotkut piuhat kanssa missä jokin erik. lukitus vai?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X