Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia ruiskupumpussa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ongelmia ruiskupumpussa?

    Eli kuukausi takaperin ongelmat alkoi, kone kierti nätisti kahteentonniin mutta pysähtyy siihen, sillä kuitenkin pystyi ajamaan. seuraavana aaumuna kone toimi taas aivan normaalisti kunnes parin viikon jälkeen ongelma uusiutui,eikä oireilu loppunut itsestään
    käytin autoa nyrkkipajalla jossa totesivat että ongelmat johtaa jonnekkin polttoaineen syöttöpuolelle enempää eivät osanneet sanoa joten vein auton laakkoselle. Viikon tutkinnanjälkeen vika löytyi, arvuuttelivat ruiskupumppua (ovh. laakkosella 2105?)
    en antanut vaihtaa pummppua joten kävin hakemassa auton. audi lähti käyntiin kuin palmunalta ja kone kierti nätisti, eli ei ongelmasta tietookaan.nyt auto on toiminut pari päivää normaalisti (puuta koputtaen).
    Voiko tuommoinen pumppu korjaantua itsestään? kuvittelis tälleen maalais järjellä että jos tuommoinen osa hajoaa niin se ei silloin toimi ollenkaan tai ei ainakaan korjaantuisi itsestään. olisko jollain ollut samoja ongelmia tai muuten faktaa asiasta. kun ei viitsis huvikseen vaihattaa tuota pumppua.
    Tuo ongelma on uusiutunut yhteensä kolme kertaan,joka kerta pakkasta on ollut yli 20. auton mittarissa on 250tkm.

  • #2
    Polttoainesuodatin vaihdettu milloin?

    Comment


    • #3
      polttoaine ja ilman suodattimet vaihdettiin pariviikkoo sitten ja samalla kokeiltiin uutta maffia.

      Comment


      • #4
        Voisko olla kesälaatua tankissa?

        Comment


        • #5
          Ainakin mittareissa on lukenu talvilaatu. sen verran oon katsonut. ja diesel jäänestoakin on kokeiltu.

          Comment


          • #6
            Tietenkin mahdollisuus on häviävän pieni mutta jos polttoaineesta lähetään vikaa hakemaan niin todella vähäisellä käytöllä olevassa autossa saattaisi käydä niin että talvilaatu kevyempänä nousee pintaan ja pohjalla on sitä kesälaatua. Auto kun räjäytetään pakkasesta käymään niin vetää putsarin tukkoon kesälaadun kankeasta parafiinista, en kyllä usko että noin olisi käynyt koska auto on ajamista varten ja se tuskin seisoskelee viikkoa kerrallaan. Tuo on vain kantapään kautta opittua tuo kesä- ja talvilaadun sekoittumattomuus, kotona kun on maatila ja se 2 m2 pö säiliö jossa joskus kahta laatua sisällä sekä -20 pakkasta, kas kun letkusta tulee maitoa vaikka just talvilöpöä tilattiin... Ja vielä sellanen että onko nokka jumppaa harrastettu? Pääsisikö keinut välillä pois paikoiltaan?

            Comment


            • #7
              Ei mitään vikakoodeja oo muistiin jääny?

              Comment


              • #8
                tarkkaa vika koodia en tähän hätään saa. mutta laakkosella sanovat että ruiskupumpulta se tulee. mites se ruiskupumpun ohjainyksikkö voisko siinä olla jotain? ja mikä näiden osien keskimääräinen ikä yleensä on? laakkosella muuten vinoilivat näistä tuonti autoista. on kuulemma enemmän vikoja kuin suomesta ostetuilla. mihin tuokin perustuu?

                Comment


                • #9
                  No ei mihinkään. Et oo vaan ostanu sieltä kalliilla rahalla uutta tai käytettyä ja kantanu kassikaupalla rahaa huoltojen yhteydessä sisään. Siitä vinoileevat.

                  Kaveri lopetti laakkosella käynnin juuri nyt talvella kun tehdasasennettu webasto alkoi jo toisenkerran pelleilemään. paljonkohan oli uuden hinta, mutta kaks päivää kuulema töitä ottaa kun vaihtaavat. Kävi laitattamassa uuden eberin tilalle sit puolella hinnalla.

                  Comment


                  • #10
                    Mulla on vähän samanlainen ogelma. Eli kesken ajon saattaa olla että kierrokset ei nouse juuri yli kahden tonnin ja koneesta katoaa veto. Motarilla tullut tässä lähiaikoina pari kertaa, autolla pääsee tuossa tilassa noin viittä kymppiä kaasu pohjassa. Vika kestää ehkä maksimissaan minuutin ja sitten auto taas kulkee normaalisti. Moottorin käynti vaikuttaa tuossakin tilassa normaalilta eikä nyi ta vaeltele. Isellä ei kyllä ole mitään käsitystä mistä on kyse.

                    Comment


                    • #11
                      Jussin kannattais ainakin tota maffia tutkailla, vaikuttas kovasti sen oireilulta. Eli kun tulee vika, maffin piuha irti ja vedon pitäisi parantua silloin, ei tosin normaaliksi.

                      Comment


                      • #12
                        Avasin konepellin ja konehuone oli täynnä öljyä. Näytti, että sitä olisi roiskunut mittatikusta. Liittynee siihen, että viimeksi kun laitoin öljyä, sitä lorahti liikaa. Sitä on myös roiskunut ilmanottoletkuihin, juuri ilmanputsarin jälkeiselle osuudelle. Olisikohan sitä päässyt sitä kautta moottoriin, tai sotkenut happianturin?

                        Comment


                          #13
                          Tuon(kin) koneen yksi tyyppivika on tukkeutuva huohotin. Kampikammioon syntyy painetta ja roiskasee tietyst öljyt ulos mistä helpoiten pääsee. Se viittaisi vahvasti tuohon öljyn roiskimiseen. Helpoiten testaa öljytikun reiästä, että onko siellä painetta vai ei. Lämpimillä keleillä ilmenee sitten armottomana savutuksena tyhjäkäynnillä. Huohotin vaihtoon, se vaihdetaan uudemman tyyppiseen ei-villasukka-malliin. Ensiavuksi öljytikusta O-rengas pois niin paine pääsee pois.

                          Ohjausyksikön vika (siis siellä pumpussa oleva) on mahdollinen ja voisi ilmentyä myös silloin tällöin, mutta todennäköisintä on, että vika ei ns korjaannu itsestään vaan joku kaunis päivä meno loppuu mihin tahansa. Tuolle oli täällä klubilla muistaakseni joku korjaajakin Suomessa.

                          Yleisesti ottaen VP44 pumpun kestoikä on aika tarkkaan 250 tkm, jolloin sisuksista hajoaa paineen säätöpyörä. Jos on aikaa kannattaa katsella ebaystä tai vaikka sit sieltä www.bba-reman.com korjattuja pumppuja. Turussa taitaa olla toimivin pumpun korjaaja, sieltä saa varmimman tuomion irrotetulle pumpulle, voiko ehjätä eli ei.

                          Niin ja sitten ne tarvikesuodattimet on aiheuttaneet jostain syystä PALJON ongelmia, org-suodatin toimii.

                          Comment


                          • #14
                            En nyt tiedä juuri tästä mallista, mutta toiset automerkit esim. mersun moottorinohjaus havaitessaan jotain isompaa hämminkiä koneessa kytkee koneen hätäkäytölle. Eli käy hienosti, muttei yli tiettyjen kierrosten. Mersun cdi-koneissa 3000. Tuli vaan mieleen voisiko tässä olla kyse sellaisesta?

                            Comment


                            • #15
                              Noniin nyt on ajettu 4kk ongelmitta ja autoon tehtiin ainoastaan tuo 240km huolto, eli nokkahihnan vaihto ja muut vermeet. ruiskupumppuun ei ole ainakaan vielä koskettu :) oisko ongelma ollut sit tiisselin laadussa tai jossain.

                              Comment


                              • #16
                                Tuo meikäläisen ongelma oli sitten pakokaasun takaisinkierrätysjärjestelmässä. Parit egr-venttiilit meni vaihtoon, ja joku kalvo (tuo egr-järjestelmä on minulle aika harmaata aluetta). Hintaa merkkiliikkeessä tuli noin 1300€. Tuo oli vielä alennettu hinta, olivat kuulemma antaneet anteeksi kaksi työtuntia, tuntitaksa heillä oli 150€.

                                Comment


                                • #17
                                  150€ tunti? WTF?

                                  Todennäköisesti tuosta olisi selvinnyt tukkimalla letkut ja lisäämällä peltilätkän egr-venttiilin väliin, mutta sehän olisi laitonta...

                                  Comment

                                  Working...
                                  X