Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 Tdi 1998 nykii, tupsauttelee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9 Tdi 1998 nykii, tupsauttelee

    Vaimon beetle 1998 1,9 tdi nykii tasakaasulla 2000-2500 kierroksilla. Häviää kun painaa kaasua reilummin.

    Kylmänä kun laitoin äsken käyntiin lähti ok mutta pätkäsi kierroksia 5 sekunnin välein. Kun pätkäsee pukkaa nokea pakoputkesta.

    Takapuskuri nokeentunut tuon nykimisen alkamisen jälkeen.

    Muutoin toimii hienosti mutta satunnaisesti lähtee huonosti käyntiin lämpöisenä.

    Ei anna vikakoodeja vaikkakin lopulta jotain sain tarttumaan.

    Mikähän tuossa voisi olla?

    Sunday,22,February,2009,21:50:08:33791
    VCDS Version: Release 908.1
    Data version: 20091018

    Chassis Type: 9C - VW New Beetle
    Scan: 01 02 03 08 15 17 19 22 26 29 35 37 39 46 54 56 75

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 038-906-018-AGR.lbl
    Part No: 038 906 018 M
    Component: 1,9l R4 EDC G00SG 1813
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 00066
    1 Fault Found:
    00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    28-00 - Short to Plus
    Readiness: 0 0 0 0 0
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 15: Airbags Labels: 1J0-909-60x-VW3.lbl
    Part No: 1J0 909 608 AQ
    Component: AIRBAG VW3 S V04
    Coding: 16721
    Shop #: WSC 00066
    No fault code found.
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments Labels: 1C0-919-xx0.lbl
    Part No: 1C0 919 800 G
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 V04
    Coding: 02345
    Shop #: WSC 00000
    No Faults Found
    or DTCs not supported by controller
    or a communication error occurred
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl
    Part No: 1J0 959 799 K
    Component: 07 Zentral-SG Komf.0002
    Coding: 00257
    Shop #: WSC 11200
    Part No: 1J2959802A
    Component: 07 Tõrsteuerger. FS0001
    Part No: 1J2959801B
    Component: 07 Tõrsteuerger. BF0001
    3 Faults Found:
    00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
    27-00 - Implausible Signal
    00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4)
    35-00 - -
    00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)
    35-00 - -
    End ---------------------------------------------------------------------

    Edit. Tuo massamittarin koodi tuli nyt ensimmäisen kerran eikä sen jälkeen tullutkaan.

    Aamulla kun laitoin käymään, lähti ok. Kierrokset normaalit kuunes käyvät alhaalla. Normaalit kunnes käyvät alhaalla. Eli joku pätkäsee.

    Toimii muuten mutta pintakaasulla nykii. Kaasua painaessa tulee fiilis, että ei oikein tapahdu mitään ja yhtäkkiä vetää normaalisti. Eli kaasu "porrasmainen".

    Edit 2

    Maffin töpseli heikko kuntoinen jota myös itse ajattelin niinkuin PuuhaPete kin epäili. Katson tuota illalla. Maffi on uudistettu n 5000km sitten.

    Auto on 90 heppanen perus diesel. Siihen olen vaihtanut 150 pd turbon vaikkakaan mitään muita muutoksia ei ole tehtykään.

    Turbolla ajettu 25 tkm, autolla 170 tkm
    Viimeksi muokannut roadster; 23.2.2010, 11:29.

  • #2
    00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    28-00 - Short to Plus
    Ehkä tämä. Uusiutuuko koodi, jos poistat sen?

    Comment


    • #3
      Yleensä tuo on short to ground,ikinä ennen en ole short to plussaa nähnyt.

      Comment


        #4
        Maffin töpseli irti tuon Maffin osallisuuden varmaan sais todettua.
        Short to plus vois viitata johtovikaan?

        Kone tuossa oli joku AGR eli AHU VNT:llä varustettuna tms?
        Perustsekkaus tietysti paluuletkuille ja saako ilmaa jostain.

        Comment


        • #5
          Hehee

          Enpä kerinnyt eilen tutkailla.

          Aamulla vaimo tuli herättelemään, että auto hieman startasi ja sen jälkeen ei enää starttaile:).

          Kävin katsomassa. Virrat tulee mutta avaimesta kääntämällä ei tapahdu kummempia.

          Autossa viikon vanha akku (exide) ja latingissa.

          Myöskään radio ei enää mene päälle. Toimi siis eilen.

          Auto on ameriikan mallia. Mielestäni alkoi nyt piippailemaan niitä amerrikan piipailua jotka ohjelmoitu aikaisemmin pois siis silloin kun kääntää virrat päälle.

          Jaahas. Saan tallista edellisen projektin illalla pois jolloin työnnetään tuo lämpöseen.

          Vikakoodit otin. Ei entisiä enempää:).

          Comment


          • #6
            Arvaillaan taas: kuulostaa kolmos suuttimen anturin vialta. Aiheuttaa nimenomaan rajua pätkimistä. Ja yllätys yllätys, tuosta ei jää mitään vikakoodeja. Voihan sulla tetysti jotain muutakin vikaa tuon lisäksi olla.

            Comment


            • #7
              Noissahan on ollut hehkujen johtosarjan vikoja?

              Radio toimii:).

              Huomenissa kateltava. Ei starttaa.

              Muut valot paitsi tsek engine valo sammu kun virrat hetken päällä.

              Stratti pimeenä, virtalukonpohja pimmenä?

              Lonkero kylmää ku hanges kävi:)!

              Comment


              • #8
                Startille uudet piuhat ni johan lähti. Sitten vielä nykimis hommaa.

                Olisikohan hehku/suutin linjassa mahdollista vikaa?

                Comment


                • #9
                  Päivitystä

                  Nyt kun oli aikaa laittelin jakopään uusiksi vesipumppuineen moniurahihnan kiristimineen. Vaihdoin myös diesel paluulinjat(letkun pätkät) ja huoltelin muuten. Enää ei nyi:).

                  Hieman oireilee esim. kylmänä tyhjäkäynnillä katkoo joskus käyntiä karvan verran.

                  Sama, jos kylmänä polkasee enemmän kierroksia niiden laskettua kone jää käymään epätasaisesti ikään kuin seokset olisi pielessä.

                  Tuossa kun kävelin autolla ajamaani tietä pitkin oli vaaleaan lumeen jäänyt nokitupsaus jäljet. Eli hieman tupsauttaa/pätkäsee jossain kohti.

                  Ilmeisesti diesel pumpun säätö voisi olla ratkaisu tuohon joka on tehtävä jokatapauksessa.

                  Oireet tosiaan lievät.
                  Viimeksi muokannut roadster; 23.3.2010, 12:56.

                  Comment


                  • #10
                    Katsellaan

                    Kone on AGR. 90hp.

                    Imusarjassa EGr 038131501E. Mitä tuo tekee?

                    Tulipellissä 1H090662A EGR Frequency. Mitä tuo tekee?

                    Tulipellissä 1H0906626 Boost pressure. Mitä tuo tekee?

                    Mistä noita G71 ja G72 antureita lähtisin hakemaan?

                    Pakoputkesta lentää noki, tulee harmaata savua ja välillä ihan yön mustaa ja paljon.

                    Autossa turbo uudehko 150pd Finn Turbolta ajettu n. 30tkm.

                    Kokeilin, että turbon akseli pyörii normaalisti ja on välyksetön jokasuuntaa.

                    AutoChassis Type: 1C - VW New Beetle
                    Scan: 01 02 03 08 15 17 19 22 26 29 35 37 39 46 54 56 75

                    -------------------------------------------------------------------------------
                    Address 01: Engine Labels: 038-906-018-AGR.lbl
                    Part No: 038 906 018 M
                    Component: 1,9l R4 EDC G00SG 1813
                    Coding: 00002
                    Shop #: WSC 00066

                    3 Faults Found:
                    00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
                    27-00 - Implausible Signal
                    00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
                    31-00 - Open or Short to Ground
                    00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
                    30-00 - Open or Short to Plus
                    Readiness: 0 2 0 0 0

                    Lähtee käyntiin harmaan savun kanssa mutta ei ota kierroksia juurikaan.

                    Turbon kellon varsi liikkuu.

                    Autolla en ole ihmeemmin ajellut ja aikaisempi nykiminen muuttui tehottomuudeksi:).

                    Tehottomuutta ennen auto hyytyi ajosta.

                    Mistäköhän lähtisin purkamaan?

                    Auto siis toimi, paitsi pätki kylmänä ja oli välillä tehoton.

                    Nyt lähtee juuri käyntiin mutta ei tehoja. Päällisin pulin letkut ja putket ehjät.

                    On huollettu ajallaan muuten yms.
                    Viimeksi muokannut roadster; 11.4.2010, 12:00.

                    Comment


                    • #11
                      tuohan on poikittaiskone? toivottavasti joku osaa sanoa, mä en osaa...

                      muuta kuin että short to plus voisi johonkin akkuhäikkään viitata->aiheuttaa yleensä kymmenen muutakin vikakoodia

                      Comment


                      • #12
                        Kaikki hienosti

                        Itse itselleni vastaillen:).

                        Beetle toimii hienosti ja syynä oli Egr venttiilin jumittelu. Putsailin paikat ja avot.

                        Egr venttiilin läppä oli karstainen ja kiinni asennossa jäi nalkkiin.

                        Kiitos!

                        Ja kaiken kaikkiaan elämä on ihanaa!

                        Comment

                        Working...
                        X