Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

jäähdytysnesteen varoitus pakkasilla

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• jäähdytysnesteen varoitus pakkasilla

Muistelen lukeneeni jostain että Audi 3.0 tdi on herkkä varoittelemaan jäähdytysnesteen määrästä mutta onko tuohon olemassa mitään kikkaa saada se loppumaan. Itselä on nestettä on jo vähän yli ylärajan ja silti aamulla vikisee nesteen vähyydestä.

Tarkemmin tietämättä ko. anturista, jos se mittaa sähkönjohtavuutta, niin saattaisi auttaa konsentraation rikastaminen esim. 60/40. Että kiteytymistä ei tapahtuisi ja sitä kautta huonoa johtamista. Pesulaitteen osalta minulla tahtoo olla aina "keltaiset hälyt päällä" alle -20.

Comment

Pesulaitteen osalta minulla tahtoo olla aina "keltaiset hälyt päällä" alle -20.
      Oma auto teki viime lauantaina tuota samaa. Pakkasta oli joku -18C. Pissapoikahäly tuli vaikka säiliössä oli vielä reilusti tavaraa. Sitten ajoin auton kaupan parkkihalliin reiluksi tunniksi lämpeämään ja lähtiessä vielä laitoin varmuuden vuoksi joku pari desiä raakaa pesuainetiivistettä säiliöön, kun arvelin josko se säiliö on vaan jäässä. Eipä hälytellyt enää tänä aamuna.

Comment

Olen lisännyt tuonne raakana tuota jäähdytysnestettä noin puolesta litrasta litraan. Ei näytä auttavan.

Comment

Koita putsailla sitä anturin nastoja, jos se on samanlainen kuin tuulilasin anturi siinä on vain pari "naulaa" nesteessä. Jos nauloihin on tullut limaa tai jotain muuta epäpuhtauksia voi se johtaa siihen että ne eristäytyvät muuten sähköä johtavasta nesteestä = hälytys.

Muistaakseni se jäähdytysnesteanturi on kuitenkin uimurityyppinen?

Comment

Working...
          X