Nojoo tässä kävi tänäaamuna töihinlähtiessä niin kuin olen jo monena aamuna pelännyt, että auto ei jaksanut startata käyntiin. Pakkasta oli noin -25
Viikolla tulee paljon pätkäajoa ja akku ei pääse latautumaan täyteen teräänsä oikein ollenkaan (riittääköhän sadankaan kilometrin aju, kun tuo akku on tuon tulipellin takana -> ei lämpene -> kylmä akku ei ota virtaa vastaan)
Noh. Useana aamuna on käynyt niin, että kun autossa on pelkkä öljypohjan lämmitin, niin lohko ei lämpeä. Starttaa laiskasti, mutta tähänasti aina lähtenyt käyntiin. Kutoskoneessa nuo kitkat on vähän eriluokkaa kuin nelosessa varsinkin kylmällä lohkolla ja vaatii startilta aika kovan voiman. Tänäaamuna kuitenkin starttasi todella vaivalloisesti (startti pyöritti konetta, mutta ei jaksanut lähteä käyntiin.) Kun mittarivalot alkoivat vilkutella omiaan, niin en kehdannut enää yrittää käyntiin vaan lainasin naapurilta autoa.
Nyt olen tässä tuuminut, että toisiko letkulämmitin mahdollisesti lisälämmitystä lohkolle, jotta auto starttaisi kevyemmin vai onko Eber/Webasto ainoa ratkaisu? Autossa on jo Defan säteilyelementti öljypohjassa, joten defan tuotteen voisin ottaa letkulämmittimeksikin ja haaroittaisin tuolta edelliseltä lämmittimellä, jolloin liikkeellelähdettäessä olisi lämpimät öljyt sekä lohko.
Katselin lämmittimiä http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?...=2&lang=6&ndid= ja tuon sivuston mukaan autoon kävisi Defan 760 elementti (http://www.defa.com/doc/700/760.pdf)
Kyselisin nyt, että mihinkäsuuntaan tuossa autossa on vesikierto? Ettei laita paluupuolelle ja tarvitseeko tuo mötikkä erillisen kiertovesipumpun? Vai pitääkö tosissaan alkaa kaivaa kuvetta ja laittaa se eberi :(
Viikolla tulee paljon pätkäajoa ja akku ei pääse latautumaan täyteen teräänsä oikein ollenkaan (riittääköhän sadankaan kilometrin aju, kun tuo akku on tuon tulipellin takana -> ei lämpene -> kylmä akku ei ota virtaa vastaan)
Noh. Useana aamuna on käynyt niin, että kun autossa on pelkkä öljypohjan lämmitin, niin lohko ei lämpeä. Starttaa laiskasti, mutta tähänasti aina lähtenyt käyntiin. Kutoskoneessa nuo kitkat on vähän eriluokkaa kuin nelosessa varsinkin kylmällä lohkolla ja vaatii startilta aika kovan voiman. Tänäaamuna kuitenkin starttasi todella vaivalloisesti (startti pyöritti konetta, mutta ei jaksanut lähteä käyntiin.) Kun mittarivalot alkoivat vilkutella omiaan, niin en kehdannut enää yrittää käyntiin vaan lainasin naapurilta autoa.
Nyt olen tässä tuuminut, että toisiko letkulämmitin mahdollisesti lisälämmitystä lohkolle, jotta auto starttaisi kevyemmin vai onko Eber/Webasto ainoa ratkaisu? Autossa on jo Defan säteilyelementti öljypohjassa, joten defan tuotteen voisin ottaa letkulämmittimeksikin ja haaroittaisin tuolta edelliseltä lämmittimellä, jolloin liikkeellelähdettäessä olisi lämpimät öljyt sekä lohko.
Katselin lämmittimiä http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?...=2&lang=6&ndid= ja tuon sivuston mukaan autoon kävisi Defan 760 elementti (http://www.defa.com/doc/700/760.pdf)
Kyselisin nyt, että mihinkäsuuntaan tuossa autossa on vesikierto? Ettei laita paluupuolelle ja tarvitseeko tuo mötikkä erillisen kiertovesipumpun? Vai pitääkö tosissaan alkaa kaivaa kuvetta ja laittaa se eberi :(
Comment