Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorivaurio PRKL

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorivaurio PRKL

    Perkkele sentään.Audi A6 r5 ael moottorista pasahti öljyvalo satasen nopeudessa palamaan, moottori seis ja tienposkeen ihmettelemään tapahtunutta.Pikainen tarkistus osoitti että moottorissa on öljyä rajojen puoliväliin asti.No ei kun kone käyntiin ja moottori kilkattaa kun vähän nostaa kierroksia.Nyt ottaa päähän vähän helvetisti !

  • #2
    Öljypumpun vaihdolla taidat selvitä.

    Comment


    • #3
      Niin paitsi että nyt öljyvalo sammuu normaalisti, joten öljypumppu vika ei taida kuitenkaan olla pumpussa!Eli olisko oljynpaineen rajoitin vena jäänyt jumiin ja paineet karanneet sitä kautta.Hienointa tässä kaikessa on kuitenkin se että löysin tohon jo uuden moottorin. Ajettu täydellisen koneremontin jälkeen 180 tkm kuitit löytyy.Hintakaan ei ollut mahoton kestää 800 € ,sisältää muuten kaikki apulaitteet turbo mukaanlukien.En rupea vielä vanhaa moottoria purkamaan,vaihetaan vain uusi mylly keulalle.

      Comment


      • #4
        Mutu vähän sellainen, ettei rajoitinvena voi päästää noin paljon läpi, että valo syttyy etenkään kierroksilla. Olisko koneella mineraaliöljyhistoriaa, eli kenties saksan taustaa?

        Onneksi ei ole mahtimoottorin vaihtohinnat enää kovia.

        Comment


          #5
          No on halpa konepaketti kokonaisuudessaan löytynyt. Myy tuo vanha edullisesti Jarmolle ja mulle projektikoneeksi ;)

          Viestin aiheesta ihmettelin, että outo moottorikoodi tuo PRK... ;-)

          Comment


          • #6
            itse meinasin laittaa ihan saman viestin mutta rähää ei ole ihan tarjoukseen asti :D
            mietin kans tuota prk:ta koodiksi :D

            Comment


              #7
              Moottori koodista tuli mieleen kun Audin AEL ja Volvon D5252T ovat "samoja" moottoreita niin mitä pitäs lohkojen kyljissä lukee? AEL/D5252T? Vai Audissa AEL ja Volvossa pelkästään D5252T?

              Comment


              • #8
                Myy tuo vanha edullisesti Jarmolle ja mulle projektikoneeksi ;)
                Jep, Jarilla olis jo lentokoneen runko valmiina ja ilmeisesti kova vauhtipyöräkin ;)

                Antti: tuo jälkimmäinen eli omat merkinnät "omissa" koneissa

                Moottorikoodiksi prk olisi sopinut esim. afb:lle.
                Viimeksi muokannut jamietti; 5.2.2010, 11:51.

                Comment


                • #9
                  Haksahdin myös tuohon PRK-koodiin, joten lisäsin nyt koodiin yhden kirjaimen :)

                  Comment


                    #10
                    Mä laitoin jo eilen päivällä kyselyn tuosta koneenraadosta. :)

                    Comment


                      #11
                      Ha, niin kuin itsekin päättelin. No, sitten mulla on volvon D5252T moottori tuossa q:ssa. D5252T on valujäljillä ja AEL on meistetty moottorin sarjanumeron yhteyteen. Tuosta on 2003 alkuperänen motti tuhoutunut ja tilalle on heitetty tuo volvon moottori jolla on ollut ajettu 11-12tkm, vaihdon yteydessä korilla on ollut kilometrejä 175tkm eli nykysellä volvon motilla on kilometrejä noin 160tkm kun mittarissa on 325tkm.

                      Mielestäni olen tehnyt siis hyvät kaupat siististä autosta.

                      Comment


                      • #12
                        Joo pääsin vasta koneen ääreen.Auto on tosiaan saksan tuonti joten mineraali öljy historia saattaa tulla kysymykseen! Mottori jonka hain on audi 100:sen mottori, se 110 heppanen.
                        Tohonhan tarvii laittaa omasta syöttöpumppu niin pitäisi olla 140 heppaa jälleen.Turbossa ei ole kuin pieni välys mikä tuntuu juuri ja juuri kun kokeilee sormella siipi pyöröstöstä.Muutkin apulaitteet ovat kunnossa ja paikoillaan. Eli myyntiin saattaa siis tulla osasia tuosta vanhasta kunhan saadaan tulille tuo kulkine.Omassa vanhasa moottrissa kaikki apulaitteet ovat siis kunnossa.Uuteen moottoriin tulee samalla kytkin paketti ja jäkopäänhuolto stefoineen ja kiristimineen ja vesipumpulla höystettynä.Ptäisi olla huolettomia kilometrejä tästä eteenpäin.

                        Comment


                          #13
                          Ei tuu se teho syöttöpumpusta vaan suuttimista. Syöttöpumpun saattaa kyllä joutua vaihtaan mikäli vaihtomoottorin pumpun määränsäädin ei tahdo leikkiä sun auton moottorinohjauksen kans.

                          Comment


                          • #14
                            Hyvä tietää. Pitääkin vaihtaa sitten suuttimet omasta moottorista niin hevoset tulevat kotiin.Onkohan siinä vielä jotain mitä pitäisi tietää. Uusi moottorihan on sitten mallia AAT perus moottorihan on kuitenkin sama? Pumpunhan voi kuitenkin vaihtaa myöhemmin jos "uusi" ei suostu yhteistyöhön moottorinohjauksen kanssa.

                            Comment


                              #15
                              Ajatushärö, on AEL:ssä ja AAT:ssä samat perusspeksit.
                              Viimeksi muokannut Puuhapete; 6.2.2010, 16:38. Perustelu: ajatushäiriö aat ja ael eroista.

                              Comment


                              • #16
                                Olikos niin että AATusta puuttuu öljynlauhdutin ja männänjäähdytys suuttimet?

                                Comment


                                  #17
                                  Öljyn lauhdutinta ei ole mutta kyllä ruiskut löytyy!

                                  Comment


                                    #18
                                    Se lauhdutin tulee kätevästi mukana, kun vaihtaa öljynsuodattimen jalan AEL:stä.

                                    Retulainenkin on siirtyny q-kantaan, näköjään. Pitäs vissiin itekin. Ostakaas joku toi V8 pois.. =)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nonii Audi on jälleen rivissä . Suurkiitos mekaanikolle I Toroselle peippolaan . Autoon vaihdettiin sitten kaikki anturit vanhasta moottorista , syöttöpumppu , suuttimet , öljynsuodattimen jalka . Uutta osaa tuli sitten , kytkinlevy , laakeri , asetelma , jakopään hihna , kiristimet , vesipumppu , Syöttöpumpum hihna , kiristimet sinnekkin ,stefat moottorin kummallekin puolelle (öljy pumppu , kampiakselin takapää , nokan molemmat) , termostaatti , suodattimet öljy , polttoaine -> (viikkoa ennen kone rikkoa) .Koko lysti maksoi sitten moottori mukaan lukien 2300 € . Ihanan kallista , mutta elämä on...
                                      Viimeksi muokannut rape; 13.2.2010, 18:23. Perustelu: stefojen lisäys luetteloon

                                      Comment


                                        #20
                                        Laitetaas tänne kun tuli tuo raatokone purettua. Runkolaakeripukkien 2 ja 3 apparin puoleiset pultit poikki ja pukin 4 pultti korkannut kierteiltään. Kaikki muu koneessa näyttäisi olevan ehjää. Sitä en tiedä tohtiiko tonne ruuvata helicoilia korjaukseksi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Veikkaanpa, että 2. ja 3. meni poikki kylmästartissa ja 4.n varassa mentiin niin pitkälle kuin kierteet piti. Paikallinen moottorikoneistamo saanee kestävät kierteet. Kannattaa tarkistuttaa pukitkin ja kampiakselin heitto!
                                          Viimeksi muokannut jamietti; 12.3.2010, 08:34.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oudolla tavalla mennyt siis rikki ." Kaikki muu koneessa näyttäisi olevan ehjää".Taitaa siis olla erittäinkin vahvoja moottoreita nuo AEL:lät. ja AAT:ut .Eikös moottori ole valurautaa? Silloinhan helicoil kierteillä tulee vahvempi kuin alkuperäinen , eikös helicoil kierteet ole ruostumatonta .Yhden helicoil kierteen traktorin (en puhu volvosta) valurautaiseen vaihteistoon barrille laittanut , on meinaan aika kriittinen paikka ja on kestänyt jo 3 vuotta löystymättä . Onko siis myös laakerit käyttökunnossa ? Jos on niin on kyllä vahva moottori . Poikki menneet pultit ovat ehkä olleet sitten jo pidempäänkin haittaamassa menoa . Nyt jälkikäteen ajateltuna moottori on ehkä tärissyt hieman tavanomaista enemmin , voisi viitata tuohon , tiedä sitten onko näin mutta toivottavasti siitä saa vielä soivan pelin .

                                            Comment


                                              #23
                                              Valurautaahan tuo lohko on. Laakereista en tiedä kun on pukit vielä paikallaan kyllä ne varmaan kipeää on saaneet. Kampurakin voi kyllä olla kierossa, täytyy tarkistaa se sitten. Katsotaan kuinka käy, mutta männät, kanget ja yläkertahan tuosta on ihan priimaa ainakin.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X