Eli mistä alkaisin...
Noin viikko sitten ajaessani öljyn merkkivalo syttyi, joten lisäsin moottoriin öljyä n. 0,5l.
Pidin tätä normaalina, koska edelllsestä huollosta matkaa tasan 20 000km. Kuitenkin ajettuani n. 1 000km öljyvalo syttyi taas palamaan.. Olin työmatkalla keskisuomessa ja tapaamiselle kiire, mutta pysähdyin nopeasti ABC:lla ja lorautin n. 2-3dl lisää öljyä. Lähdettyäni jatkamaan matkaa auto rupesi välittömästi savuttamaan valkoista savua erittäin voimakkaasti. (tosin ulkonakin oli pakkasta -23c) Ajoin motaria pitkin, enkä voinut oikein pysähtyä ja muutaman kilometrin jälkeen savutus väheni ja lopulta lakkasi kokonaan.
En tiedä mikä se oli, öljykin oli ihan sitä oikeaa Castrol 5-30w.
No ajattelin, että jokin pikku ehkä vain, koska loputti savuttamisen ja mikään merkki/häiriövalo ei palanut ja moottori toimi koko ajan moitteettomasti.
Kuitenkin n 50km jälkeen öljyn merkkivalo alkoi taas palamaan...
Nyt laitoin loput siitä litrasta ja taas valot sammui ja kaikki hetkellisesti kunnossa.
Eilen aamulla vuorostaan hehkun häiriövalo alkoi vilkkumaan heti käynnistettyä, mutta kaikki toimi moitteettomasti. Olisin mennyt huoltoon jo eilen mutta eipä ne ole lauantaina auki. Parin kilometrin jälkeen myös öljyvalo alkoi palamaan.
Öljytikun mukaan koneessa ei olllut öljyä edes MIN rajaan asti.
Kävin ostamassa kuitenkin litran lisää öljyä ja laitoin siitä kahdessa osassa yhteensä 0,7l taas lisää öljyä. Tuonkaan jälkeen mielestäni tikun mukaan siellä ei ole edes alaviivaan asti öljyä...Tosin öljyn merkkivalo sammui taas.
No tänä aamuna kaikki näyttikin olevan hyvin, mutta 5 km jälkeen syttyi taas öljyvalo->hehkun häiriövalo->ESP valo... siinä valoloisteessa palasin kotiin ja katsoin tarkemmin tuon parkkipaikan.. ja kyllähän ne öljyt näyttää olevan valuneet tuohon maahan.
Osaisiko joku arvata/tietää mikä mahtaisi olla vikana?
ekana siis sekin suuri savutus ja tuo öljyn tippuminen/valuminen
Siis miten iso (euroa)korjaus olisi edessä.
auto: A4 2.0 tdi avant 125 kw ajettu n 172 000km
Noin viikko sitten ajaessani öljyn merkkivalo syttyi, joten lisäsin moottoriin öljyä n. 0,5l.
Pidin tätä normaalina, koska edelllsestä huollosta matkaa tasan 20 000km. Kuitenkin ajettuani n. 1 000km öljyvalo syttyi taas palamaan.. Olin työmatkalla keskisuomessa ja tapaamiselle kiire, mutta pysähdyin nopeasti ABC:lla ja lorautin n. 2-3dl lisää öljyä. Lähdettyäni jatkamaan matkaa auto rupesi välittömästi savuttamaan valkoista savua erittäin voimakkaasti. (tosin ulkonakin oli pakkasta -23c) Ajoin motaria pitkin, enkä voinut oikein pysähtyä ja muutaman kilometrin jälkeen savutus väheni ja lopulta lakkasi kokonaan.
En tiedä mikä se oli, öljykin oli ihan sitä oikeaa Castrol 5-30w.
No ajattelin, että jokin pikku ehkä vain, koska loputti savuttamisen ja mikään merkki/häiriövalo ei palanut ja moottori toimi koko ajan moitteettomasti.
Kuitenkin n 50km jälkeen öljyn merkkivalo alkoi taas palamaan...
Nyt laitoin loput siitä litrasta ja taas valot sammui ja kaikki hetkellisesti kunnossa.
Eilen aamulla vuorostaan hehkun häiriövalo alkoi vilkkumaan heti käynnistettyä, mutta kaikki toimi moitteettomasti. Olisin mennyt huoltoon jo eilen mutta eipä ne ole lauantaina auki. Parin kilometrin jälkeen myös öljyvalo alkoi palamaan.
Öljytikun mukaan koneessa ei olllut öljyä edes MIN rajaan asti.
Kävin ostamassa kuitenkin litran lisää öljyä ja laitoin siitä kahdessa osassa yhteensä 0,7l taas lisää öljyä. Tuonkaan jälkeen mielestäni tikun mukaan siellä ei ole edes alaviivaan asti öljyä...Tosin öljyn merkkivalo sammui taas.
No tänä aamuna kaikki näyttikin olevan hyvin, mutta 5 km jälkeen syttyi taas öljyvalo->hehkun häiriövalo->ESP valo... siinä valoloisteessa palasin kotiin ja katsoin tarkemmin tuon parkkipaikan.. ja kyllähän ne öljyt näyttää olevan valuneet tuohon maahan.
Osaisiko joku arvata/tietää mikä mahtaisi olla vikana?
ekana siis sekin suuri savutus ja tuo öljyn tippuminen/valuminen
Siis miten iso (euroa)korjaus olisi edessä.
auto: A4 2.0 tdi avant 125 kw ajettu n 172 000km
Comment