Oletko kokeillut työntää quattroa kun se on seissyt 20 asteen pakkasessa yön? Niinkuin käsijarru päällä.... :) Toki varmasti suurin osa tulee muualta kuin jähmeistä öljyistä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 Quattro dieselinä
Collapse
X
-
Oma kulkine A4 2,0 TDIq B7 manuaalin kulutus maantiellä jos pitää nopeuden alle 90 niin jää kulutus tietäjäkoneen mukaan 5,5. Laskettu kulutus viimeiset 829 km josta väliä Oulu hki maantietä, loput kilsat kehä 3 sisäpuolella on 6,2. Ei mielestäni kovin paha. Sen huomasin nyt pitempää reissua ensimmäsitä kertaa ajellessa niin jos nopeuden nostaa, siellä missä sallittua, 100 km/h niin kulutus pomppaa tietokoneen mukaan 6,2:een!!
Comment
-
Diffas...taidan olla erimieltä tuosta sudittelun kulutuksesta. Etuvetoisella on niin ärsyttävä suttauttaa talvella, että ei tee yhtään mieli leikkiä ylimääräistä...kun taas 4wd:llä pitää kokoajan räpätä...liikennevaloissa jättää muut seisomaan, kiillottuneissa motarin rampeissa pitää vetää maksimaalisen pitkää yhtenäistä liippaa harva se kerta jne...;)
Comment
-
3B/3BG Passatista ja A4:stä ei saa torsen-haldex -vääntöä sillä tuossa Passatissahan on torsen.
Comment
-
Olen ajellut omalla (-04 1.9 TDI 130 hv 6-v. manuaali) quattrolla täysin huoletta 0-230 tkm. Vain normihuollot keskim. 28 tkm:n välein, eikä mitään murheita tekniikassa ole ollut. Laakerit, tukivarret, kone, pakoputket, iskarit, laturit, akku, jarrupalatkin alkuperäiset. Ei öljynkulutusta. Paljon olen vetäny peräkärryäkin mukana, kun olen kuljettanu polttopuita ja kelkkaa, eikä ole yhdistelmä enää jääny kiinni mäkiin... Nelivedosta en enää hevillä luopuis.
Keskim. kulutus ilman kärryä n. 6,0 l (pienimmillään 5,4 l) ja kärryn kans 6,8 l.
Ja mitä tulee aikaisempiin kokemuksiin diisseliautoihin (volkkari-pösö -linjalta), niin auto lämpiää aivan hyvin kylmästäkin.
Ainut -ominaisuus on ajoittain takkuileva vaihteensiirto (1. vaihde), senkin kans on tottunu elämään. ;)
Autoon olen ollu älyttömän tyytyväinen! Häätyy kyllä vissiin koputtaa puuta...
Comment
-
Oma autoni (B7 3.0tdiq tiptronic -05) On nyt 7000km:n matkalla vienyt keskimäärin 8,5 litran luokkaa. Ajosta arviolta 80% on ollut hyvin kaupunkipainotteista seka-ajoa ja auto on ruuvattu joka kelillä kylmänä käymään, lämmittimiä kun en ole vieläkään saanut aikaiseksi laitettua. Maantiellä sillä pääsee kyllä helpostikin lähelle kuutta, kun ajelee alle 120km/h tasaisesti. Konehan kiertää satasen nopeudessa n. 1600r/min, eli eipä se koville joudu tasaisessa matkavauhdissa. Ensin alkuun tuntui polttoainemittaria katsomalla että se vie aivan helvetisti ainetta, kun oli tottunut vanhaan b6 vajaavetoisen 1.9tdi:n mittarinliikkeisiin, mutta sitten kun äkkäsin, että tuossa q:ssa on pienempi tankki ja aloin laskemaan kulutusta, niin eipä se niin iso olekaan, varsinkin kun teholuokka on on aivan eri 1.9:ään verrattuna. Takaisin pienempään dieseliin en enää vaihda, on tuo niin hieno moottori kaiken kaikkiaan.
Comment
-
Sainkin koeajaa kaverin äsken ostamaa tuollaista 3.0 TDI + tip. Oli kyllä erilainen, sanotaan näin. Vakavasti voisi sittenkin miettiä automaattiauton ostamista.
Oma kinneri liikkuu tällä hetkellä helsingin läpi 80% ajasta keskinopeuden ollessa vain vähän päälle 20 km/h (muut himmailee) ja tankkaus.com kertoo keskikulutukseksi minulle 8.7 l/100 km. Edellinen BEX 1.8Tq liikkui noin litran verran ilmoitetun kaupunkikulutuksen alle nintendon mukaan, tämä litran verran ilmoitetun päälle. Tämä nyt kokeiltu muutamalla eri ajotyylillä, joista ainakin yksi hämää kyllä ex. bensakuskia. No, eiköhän tuo laske reippaastikin kun lämpenee, webaston käyttö vähenee ja keskinopeudet hiukankin nousevat.
Muuten olen kyllä erittäin tyytyväinen, tuo vääntö 1200-3000 rpm helpottaa kyllä kaupungissa ajamista. Tosin, keppiä saa kyllä vatkatakin sen edestä. Tästä syystä, ja jos tuo 3.0 TDI on tosiaan noin pihi niin automaatti sopii kyllä siihen paremmin kuin hyvin.
muoks: -03, AVF, lastu, egr tulpattu, 212 tkm takana
Comment
-
Keskimäärin itsellä taitaa opiskelijavalo syttyä noin 840km paikkeilla, jolloin tankkiin lorotellaan noin 53 litraa. Identtinen vekotin korin/moottorin/voimansiirron suhteen. Paras kulutus/100km on ollut tankkaamalla mitattuna viimeisen 100tkm aikana 5,5l, huonoin jotain 7,5l autotraileri perässä ja E30 buimuri kyydissä. Yleensä melko tarkasti 6,3l kesät talvet.
Optimoitu moottorinohjaus, tosin pieniä epäilyksiä on että miten hyvin... Eberi näin talvella ahkerasti käytössä, kesällä ilmastointi päällä ja 18" tonnin painavat vanteet alla.
Comment
-
Mietin tässä ite että josko availis imusarjan ja höönais siellä tuliluikun kanssa hetken, egr samalla umpeen ja varmaan maffikin vois olla paikallaan mittailla.
Suoraansanoen vituttaa, edellinen AFN etuvetari vetäs tosiaan 1000+ samalla määrällä. Ja tässä sentään on vielä kutosvaihdekin ultimate pappa-ajoa varten.. ;
Onhan tuo toki 31snt/l edullisempaa vrt bensiini, mutta edellinen kulkine oli myös 70heppaa sutjakampi kulkemaan, ja silläkin pääsi seitsemäänsataan tankillisella. Sniff.
Comment
-
Pääasiassa työmatkaa ajelen, 37km suuntaansa josta varmaan 33-34km 80 rajoituksella näin talvisin, kesällä noin puolet on 100 rajoituksella. Vakkari aika paljon päällä, ja Pohojammaallahan on tasaasia nämä lakiat... :) Ja pitkät välimatkat, paitsi ajallisesti.
Olen kuitenkin Oton kanssa samaa mieltä, että jakajapumpullisella on kyllä huomattavasti helpompi päästä pienempiin kulutuslukemiin kuin pumppareilla. Tiedä sitten mitää hyvää tuossa pumppusuutinkoneessa oikein olisi, mutta kun faceliftiä ei oikein löytynyt AFN+quattro-yhdistelmällä ainakaan... Onko jakajapumppuja ollut enää faceliftissä?
Comment
-
Taustatietoja omasta kulutuksesta niin 10 km matkalla on 28 liikennevaloa. Alla on 225/45R17 nastat, auto on lastutettu ja EGR laipattu. Ilmavuotoja ei ole, ilmansuodattimet uusittu eikä vikakoodejakaan ole. Kulkee ihan hyvin.
Seuraavaksi pitänee aukaista venttiilikoppa ja katsastaa paininkupit ja nokka sekä "tarkastaa" katti.
Jos luvataan karkeasti 6/7/8 l/100km (maantie/yhd./kaup.) on mielestäni vähän liikaa että se vie yli 9.
http://tankkaus.com/cardata.php?nr=35530
Comment
-
Se on niin suhteellista. Luvataanhan tuon
Audi A6(C4) 2.5tdiq A menevän 5.2:lla maantiellä :)
Caddy pitäs mennä myös 5:n pintaan, mutta kyllä se 6-6.5l pintaan menee maantiellä.
Mutta ei mun aavistuksen kulahtanut vajaaveto automaatti passatti AJM koneella edes vienyt 9l kaupungissa.Viimeksi muokannut 8866; 20.3.2010, 17:55. Perustelu: Ei käytetä profiilin autoja, muuttuu kuitenkin ajan saatossa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ilkkapoika Näytä viestiOma autoni (B7 3.0tdiq tiptronic -05) On nyt 7000km:n matkalla vienyt keskimäärin 8,5 litran luokkaa. Ajosta arviolta 80% on ollut hyvin kaupunkipainotteista seka-ajoa ja auto on ruuvattu joka kelillä kylmänä käymään, lämmittimiä kun en ole vieläkään saanut aikaiseksi laitettua. Maantiellä sillä pääsee kyllä helpostikin lähelle kuutta, kun ajelee alle 120km/h tasaisesti.
Comment
Comment