Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Quattro dieselinä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja germancar Näytä viesti
    Eikö se ole tuo v6 mikä vie ainetta aika paljon? 5,7-6,3 ei kuulosta kovin paljolta :)
    Oma vajaavetonen -03 mallin A4 B6 2,5TDI avant (multitronic) kuluttaa keskimäärin 7 litraa satasella, "valmistaja lupaa" 6,9...

    Comment


      #32
      Parhaillaan on tuo oma 2.5tdi tarjonnu reissuajossa 5.3 kulutuksia. Vielä maltillisemalla kaasujalalla vois mennä viiteenkin. Se on tosiaan hieman piristetty etuvetonen A4. Kaupungissa sitten vähä keleistä riippuen kasin pintaan.

      Comment


      • #33
        Eikai tuo nokka-ongelma ole niin iso, kun niistä aika harvakseltaan kuulee. Tuo viittaa siihen ennemmin, että vika ei ole itse nokissa, vaan öljyissä mitä on käytetty tai huoltovälillä.
        Tossa ffp:n puolelta pumppareiden nokkajuttua.
        http://www.ffp-motorsport.com/bb/vie...8c2f6db32644eb

        Comment


        • #34
          Itellä on A4 -02 2,5 V6 etuveto kiisseli. Talvella kulutus on 6,4-7,2 luokkaa ja kesällä sit vähän enempi. Suoraan verrannollinen kaasujalan asentoon :) Meikäläisellä tulee 75% kilometreistä moottoritiellä niin siellä kulutuksen saa (hyvinkin) helposti tehtaan ilmoittamia ylemmäs.

          Hallittavuus on talvella hyvä. Tosin ei nelivetoisen veroinen. Renkaat toki vaikuttaa mutta maltti on aina valttia vaikka panssarivaunulla ajelisi...

          Nokkavammaista sukupolvea tuon pitäisi olla. Toistaiseksi ei ole nokkien kanssa ongelmia ollut. Erään kansan kertoman mukaan kaikki A-alkuiset koneet ja BFC (mikä on itsellä) olisi noita potentiaalisia nokkaremppa pannuja. Toisen tarinan mukaan taas BFC-koneissa nokkien materiaali olisi matkan varrella muuttunut paremmaksi. Näitä urbaaneja legendoja en lähde kommentoimaan. Helpointa lienee hankkia BFC:n jälkeistä generaatiota niin ongelmat jää enää nokkaremmin vaihtamattomuuden piikkiin.

          Tähän mennessä vaihdettu etupyörien laakerit, moniurahihnankiristimen jalka?! + vähän kaikkea siitä ympäriltä, hihna pomppasi pois ja rikkoi tehostimen samalla... eli isohko remppa tehtiin :) Muuten on öljyjä vaihdeltu ja kilmotrejä syöty vajaassa vuodessa 42tkm.

          Puuta koputtaen...

          Comment


            #35
            FFP:llä ei ollut mainintaa yhdestäkään Bxx 1.9:stä. Skoda Roomsterissa olettaisi sellaisen ehkä olevan.
            Enpä viitsi Caddyn venttiilikoppaa aukasta, hyvä se on :)

            Comment


              #36
              Oma V6q on mennyt talven seka-ajossa alta seiskan, paras lukema tähän mennessä ollut 6,4l/100km tankillisella. Kovat pakkaset tuntuvat nostavan kulutusta n. 0,5l/100km ja q-kelit saman verran.

              Comment


                #37
                Tuo oma -02 V6 quattro automaatilla tarjoaa nyt ensimmäisten 2tkm keskikulutukseksi 8.6L/100km. Kaupunkiajossa vie reippaanlaisesti dieseliä. Maltillisella matka-ajolla saa pysymään 6,5L/100 tuntumassa.

                Comment


                • #38
                  1.9 tdiq viikonloppuna vakkari päällä ajellessa meni 5,8lit/100km puhtaassa matka-ajossa. Kulutus matkamittarin ja bensa-aseman löpömittarin mukaan. Ajotietokone väitti 5,5lit/100km. Jos tuo tie olisi ihan tasaista ja nopeus vaikka tasan 90km/h, niin voisi ilmoitettuun 5,1lit/100km hyvällä tuurilla myötätuuleen päästä... ajotietokoneen mukaan.

                  Kaupungissa on mennyt semmoista 8-9lit/100km ja keskikulutus on pyörinyt 7-8lit/100km välillä.

                  Nykyisillä hinnoilla ja co2 verotuksella 1.9tdiq taitaa tulla löpökustannuksiltaan halvemmaksi ajaa jo 10tkm/v kohdalla 1.8tq verrattuna. Etenkin jos ajelisi 1.8tq 98:lla/V-powerilla.

                  Mitä nokkaongelmiin tulee, niin en jaksa usko niiden olevan kovin yleisiä näissä 1.9tdi:ssä. Suomi on pullollaan täysin vastaavalla koneella olevia passateja yli 300-400tkm mittarissa ja niistä on muutamasta tullut nokka-akselivauriotapauksia ffp:lle ja niilläkin ajettu juuri tyyliin yli 300tkm. En kutsuisi tuota silloin ongelmaksi. Jos sattuu omalle kohdalle, niin sitten se oli sitä huonoa tuuria. Se voi sattua minkä tahansa auton kanssa kohdalla (ja manasin tässä varmaan itselleni kuluneen nokan sitten). Nämä 60tkm:ssa lahoavat poikittaiskoneiden nokat taas ovat jo ihan oikea ongelma.

                  Ei tämä 1.9tdi miltään tykiltä vaikuta vakiona, en ainakaan laiskempaa peliä itselle ottaisi. Silti ihan riittävä ja vääntö on toki muikea sen 2000-3000rpm ajan. Eli jos kulkupuoli mietityttää, niin 2.5v6.

                  Comment


                  • #39
                    Toisaalta, miksi miettiä vaihtoehtoja kun ratkaisu kaikkeen on 3.0tdiq;) On sekä voimaa että kulutusta. Ite vaihan semmosen seuraavaksi, kunhan tuohon yksysiin saadaan ensin kunnon metrit mittariin..

                    Comment


                      #40
                      Ei oo päivääkään harmittanut tuollaisen ostos.

                      Comment


                      • #41
                        Alle 3.0 on starttimoottoreita.. :-)

                        Comment


                          #42
                          Minkä verran muuten 3.0Tdi normiajossa kuluttaa? Kiinnostaisi tiedot A4/A6 kohdalta ja se onko kyseessä manuaali vai tomaatti.

                          Comment


                          • #43
                            varovasti ajellen vajaa 7l/100km, "normaali" ajossa 7-8l/100km olen kuullut kerrottavan

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                              Minkä verran muuten 3.0Tdi normiajossa kuluttaa? Kiinnostaisi tiedot A4/A6 kohdalta ja se onko kyseessä manuaali vai tomaatti.
                              Omani vei 7.4L/100km maantiellä kun auto oli täynnä (3 isoa miestä+kontti täynnä+boxi katolla). Ja automaattihan tuo..
                              Viimeksi muokannut tailax; 7.2.2010, 19:24.

                              Comment


                                #45
                                Matka ajossa minulla vienyt 5,8-6,5l/100km. Toisaalta edellinen tankkaus oli 12,8l/100km. Seka ajossa n.8l

                                Comment


                                • #46
                                  Jep. Noita 2,0tdi on sekä 16v että 8v hatulla. Itseasiassa ihan yleinenkin tuo 16v noissa. Moottorikoodi ei pelkästään kerro venttiilien määrää. Esim. BKD mosaa on tehty molempina versioina.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja haraldh
                                    muoks: 3.0 TDI on myös neliventtiilinen, kuten 120 kW ja 132 kW 2.5 V6 (2002).
                                    Kyllä taitaa kaikki V6 TDit olla 24V vehkeitä ihan 110kw versiosta lähtien.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Jos kutoskonetta tekis mieli, niin sillon BMW tai Mersu olis valinta. Audin V6 viritykset kuulostavat massikalta suoriin kuutosiin verrattuna. Lisäsynteinä korkea kulutus seka-ajossa ja ensimmäisten mallien tekniikkaongelmat.

                                      -98 Passat 1.9 tdi syncho ja 320 tkm ajettu. Nokka akseli meni uuteen kanteen kansirempan yhteydessä koskapa oli virheetön. Moottori vanha kunnon jakajapumpullinen AFN. On myös kiitollinen kohde piristettäväksi. Suunnilleen 200 hp tällissä kulutus n. 5.5 sisältäen suurimmaksi osaksi reipasta matka-ajoa.

                                      Nelkkukelkuissa taitaa 1.9 tdi nelikot alkaa vasta B6 malleista eli pumpparikoneita ? 2.5 V6 tdi quattroja kukaan täysjärkinen tuskin riesakseen huolii.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kulutus: Kaupunki 10.3 l/100km, Maantie 6.3 l/100km, Yhdistetty 7.8 l/100km
                                        -Siinä esim. BMW 330xd touring -01 kulutuslukemia. -Toki kone on kolmilitrainen mutta teho vastaa aikalailla AKE-kutosta.
                                        Kulutus: Kaupunki 10.5 l/100km, Maantie 6.4 l/100km, Yhdistetty 7.9 l/100km
                                        -Ja tossa Mersu veekutosella nelikkona, valitettavasti 320 cdi vm.2007 eli aika kaukana a4 quattrosta. Mutta niin on toisaalta joku miljoonan ajettu kolmisatanen mannelavettikin.
                                        Eli jos autossa pitää olla mukavan kokoinen diisseli nokalla, se ei hajulla kulje. -Oli sitten merkki mikä hyvänsä. Tottavie tuo 2,5 kutonen on rämistin commonraileihin verrattuna, mutta eipä se nelkkukaan vissiin singeriltä kuulosta. Uudemmat kutoset ovat sitten oma lukunsa.
                                        Ja ihan loppuun on pakko todeta että nämä nykyiset volkkarin koneet alkaa olla ihan samanlaisia sohloja mallista riipumatta jotta on ihan sama minkä vaivoikseen ottaa. -Turbot jumii, egr-venttiilit tukkeutuu ja jumittelee, imusarjan läppäsolenoidit hirttää, egr-coolerit puhkeilee, suuttimet renaa, tandemit porsii, maffeja hajoilee tämän tästä...
                                        Listaa piisaa vaikka loputtomiin, mutta silti näitä aina joku ostaa vaivoikseen,eikä muuhun vaihtais.
                                        Viimeksi muokannut vitonen; 15.2.2010, 18:26.

                                        Comment


                                        • #50
                                          A4 B5 1.9tdi:tä saa quattrona, esim faceliftissä ATJ moottorikoodilla 115hv pumppari, pelkällä softalla 150hv/370nm tienoille. 6 vaihteinen manuaali aina. Kulutus käytännössä hieman 6l/100km molemmin puolin ajosta riippuen. Mekaanisen EGR tulppauksen vielä kun tekee.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nelkkukelkuissa taitaa 1.9 tdi nelikot alkaa vasta B6 malleista eli pumpparikoneita ?
                                            1.9tdiQ löytyy myös B5-sarjasta, harvinaisia ovat sekä B5 että B6.

                                            Comment


                                              #52
                                              Harvinaiseksi en vielä olisi sanonut, mutta ilmeisen haluttuja ja siten hinnakkaita. Kelpais muuten mullekkin.. =)

                                              Nettiautosta löytyy tällä hetkellä 17kpl myynnistä. Näistä 7 kpl on B5-korisia.

                                              Comment


                                              • #53
                                                No hintataso ei ainakaan tunnu siltä, että B6 1,9tdiq:t olisivat kysyttyjä saati sitten harvinaisia.

                                                Nimim. halvalla meni oma.

                                                Auton arvo laski neljässä vuodessa ja 80tkm matkalla 56%

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jos ne rinkulat keulalla ja ahdas takapenkki ei ole välttämättömyys niin 3B 1.9 tdi 110hp passatteja on tehty synchrona ainakin -98 alkaen. Sedanina ainakin ja luultavasti myös farkkuna. Comfortline varusteltuna myös miellyttävän hiljainen auto ikäisekseen. Sleepperiainesta.

                                                  Karsean kuuloinenhan tuo 1.9 tdi moottori on kiihdyttäessä (kuten kaikki konsernin vanhemmat neloset), mut piristettynä siitä ei käyttöominaisuuksista suurempaa sanomista löydy.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    "No hintataso ei ainakaan tunnu siltä, että B6 1,9tdiq:t olisivat kysyttyjä saati sitten harvinaisia. Nimim. halvalla meni oma. Auton arvo laski neljässä vuodessa ja 80tkm matkalla 56%"

                                                    Hyvin sä sait omastas jos melkein puolet ostohinnasta vielä 4v/80tkm... kun tuohon 4v aikajänteeseen mahtui ainakin yksi hintojen alennus veron kautta ja yksi lamankin tuoma autokaupan pysähtyminen.

                                                    Mun mielestä tällaisista "vähän kalliimista autoista" sulaa nykyään melkein 50% kahdessa vuodessa ja alle 50tkm matkalla...eikä tämä kosketa pelkästään Audia :)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Turbo^T Näytä viesti
                                                      Jep. Noita 2,0tdi on sekä 16v että 8v hatulla. Itseasiassa ihan yleinenkin tuo 16v noissa. Moottorikoodi ei pelkästään kerro venttiilien määrää. Esim. BKD mosaa on tehty molempina versioina.
                                                      Mielestäni moottorin tyyppi kertoo kyllä onko 16v vai ei. BKD moottori on aina 16v.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jos ne rinkulat keulalla ja ahdas takapenkki ei ole välttämättömyys niin 3B 1.9 tdi 110hp passatteja on tehty synchrona ainakin -98 alkaen. Sedanina ainakin ja luultavasti myös farkkuna. Comfortline varusteltuna myös miellyttävän hiljainen auto ikäisekseen. Sleepperiainesta.
                                                        Varmasti tuo pasuuna on oiva kampe hinta-laatusuhteeltaan ja toimii normikäytössä vallan mainiosti, mutta on noissa vanhemman pään Haldexeissa jonkin verran eroa käytöksessä torseeniin verrattuna. Ja bonuksena mahdolliset ohjainlaiteviat joita on kuitenkin jonkin verran paukkunut. Enkä tarkoita just Passateista, vaan vanhemmista Haldex-vehkeistä yleensä. Vaikutti vaan nuo ylläpitokulut topicin aloittajalle olevan aika keskeisiä ja nuo ohjainlaitteethan ei mitään ihan ilmaisia ole...

                                                        Ei nyt kuitenkaan tehdä tästä Haldex vs. Torsen vääntöä, kun niitäkin topicceja täältä foorumilta löytyy.

                                                        Omaan profiilin kuljettimeen olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, mutta sitä nyt ei voikaan verrata 1.9tdi:hin hankintahinnaltaan, joskaan ei myös kulutukseltaankaan. :) Mulla mennyt n.7L satasella seka-ajossa, (manuaali) talvella aika paljon enemmän. Johtunee vissiin pakkasista... ;)

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          3B/3BG Passatista ja A4:stä ei saa torsen-haldex -vääntöä sillä tuossa Passatissahan on torsen.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Taitaa tuo pakkanen olla melkoista myrkkyä quattron kulutukselle kaupunkiajossa. Ensinnäkin kun tuota voimansiirtoa on melkein 2x mitä kaksivetoisessa niin onhan sitä tönkkönä olevaa öljyäkin reilusti. Sitten kun nuo dieselit lämpenee hitaasti niin taitaa olla tuo palotapahtuma vähän rikkaan puolella ja pitkään....tai ainakin kaukana "optimaalisesta". Ja vielä päälle tulee sitten vähän tyhjäkäytettyä ja kaasuteltua enemmän :) Kaiken kukkuraksi jos on DPF-katti niin sen toimintakunto vaatii oman lämpönsä...ja polttoaineestahan sekin otetaan :/ Niin ja painoahan on se 150kg enemmän mitä vastaavassa 2wd laitteessa...huoh!

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Eiköhän tuo lisäkulutus tule muualta, kuin jäykistä öljyistä ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X