Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysnesteen kierto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jäähdytysnesteen kierto.

    Mites tossa r5 koneessa kiertää nuo nesteet?
    Eli meneekö ne kannen peräpäästä lämppärin kennolle ja poispäin sitten taas tuohon termostaatille. Pitäs vaan ruveta asentelemaan tuota polttoaineen lämmitintä, kun noita pakkasiakin piisaa. Motonetistä löyty kyseinen vekotin, joka liitetään lämppärin kennolta tulevaan vesiletkuun ja toinen putki taas polttoaineletkuun ennen suodatinta. Eikä tuolla hintaakaan ollu kun vajaan vitosen verran.

    #2
    Oikein. Kannen perästä lähtevä menee lämppärin kennolle ja palaa kennolta termostaattikotelon liepeille.

    Comment


    • #3
      Minkälainen/minkä näköinen laite tuollainen on?

      Comment


      • #4
        tuo on kyllä ehoton peli dieselissä. itseäni rupes kiinostamaan tämä värkki

        Comment


        • #5
          Hyvin yksinkertainen systeemi. 2 kupariputkea toisiinsa juotettu kiinni rinnakkain. Toisessa kiertää jäähdytysneste ja toisessapolttoaine,oiskoon pituutta joku 50cm, semmosella mutkalla kun on, ni hankala sanoa. Suojattu vaan tommosella putkieristeellä. Ovh. oli 30?, nyt motonetissä poistossa.
          Sitä en oikein keksinny että miksi pitää olla polttoaineen ja jäähdytysnesteen kulkusuunnat eriävät. Motonetin varaosanumero on 19-5001

          Comment


          • #6
            tuo on kyllä ehoton peli dieselissä.
            Ei millään pahalla, mutta mitäs se nyt sitten oikein loppupeleissä auttaa..?

            Comment


            • #7
              //Ei millään pahalla, mutta mitäs se nyt sitten oikein loppupeleissä auttaa..?

              Moottorinlämmittimellä, varsinkin lohkolämmittimellä, lämmitetty neste lämmittää polttoainetta mahdollisesti sen verran ettei polttoaine/polttoaineen parafiinit jähmety suodattimeen?
              Viimeksi muokannut Rusty; 10.1.2010, 17:25. Perustelu: ajatusvirhe ja tarkennus

              Comment


              • #8
                Niinpä, mutta lähtökohtaisesti itse käytän talvisin talvilaatua, mikä ei jähmety.

                Comment


                  #9
                  Miksihän ihan ehdotonta 30e kampetta myydään motonetin poistokorissa alle vitosella? Aika jännä.

                  Comment


                  • #10
                    Juu tottakait ilmastoon sopivaa polttoainetta pitää olla, talvella talvilaatua. Ajatushan on kuitenkin periaatteessa ihan ok ja hinta 5e paremmin kohdallaan kuin 30e.

                    Comment


                    • #11
                      täällä päin on talvi laadun suodatettavuus 32 astetta joka voi jo periaatteessa jähmettyä 35 joka on ollu jo monena aamuna pakkas mittarissa.
                      tietenki autonsa voi varmistaa ettei hyydy kovallakaan pakkasella on että käyttää jään estoo sopivin väli ajoin mikä heikentää voitelua polttoaine pumpuissa ja vaihtaa suodattimen sopivin ajoin.

                      aikoinaan johonki sisu kuorma autoon on tehty niin jykevä takasi kierrätys tankkiin että koneen jos saa käyntiin pakkasella ku pakkasella niin tankissakin oleva aine alkaa lämmetä moottori mukana.

                      Comment


                      • #12
                        Juu jos talvilaadun pakkasen kesto on -32 ja pakkasta on se -30 siihen kun vielä tulee ajoviima lisäksi ni rupeaa jo olemaan melko viileää se polttoaine kun se auton pohjan alla tulee suodattimelle. Suodattimeenhan se parafiini hyytyy, ja ainut apu sen sulatukseen on lämpö. Ja toden näköisesti tuokin tuote on joutunnut poistoon kun nyt ei ole ollut useaan talveen pakkasia, se kun se ilmasto lämpenee...

                        Comment


                        • #13
                          Rakensin 90-luvun alussa vastaavan, kun 23TD-Rekordissa ei ollut mitään lämmitystä polttoaineelle. Kovajuotteella putket kiinni ja eristeet päälle. Toiminta oli laihaa, koska mitään lämmintä kennolta ei enää jatkunut eteenpäin ja kabiinikin oli niukasti plussan puolella, kun ulkona -20. Kori oli saksanmalli (2.2E) pienellä sisäkennolla.

                          Comment


                            #14
                            Eikä mahda auttaa asiaa yhtään, että polttoainelinjassa ja tässä "lämmittimessä" oleva diesel ei liiku mihinkään silloin kun käytetään webastoa/eberiä.

                            Comment


                            • #15
                              Juuri tuossa alkuviikosta traktori sippas pihaan kesälaadulla, ja hyytymä oli tankin ja suodattimien välissä. Joten ei olisi auttanut lämppäri ei. Oli kesälaadut tankissa kun on niin vähän käyttöä.

                              Comment


                              • #16
                                isäukko aikoinaan pihisteli Valmettinsa kanssa ja ajeli kesät talvet kesälaadulla. Kovimmilla pakkasilla piti lämmitellä putkia ennen starttia. Ylisuuri siirtopumppu ja runkona toimiva tankki sitten hoiti lopun lämmityksen

                                Comment

                                Working...
                                X