Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 tdi AAT kone lohkolämmittäjä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5 tdi AAT kone lohkolämmittäjä

    Elikkä otsikonlainen kone.Simahti tässä 3:s defan vastus.Auttasko merkin vaihto.Jokainen kesti yhden lämmityskauden. Vai autaako muu kun asentaa letkulämmitin.Kaksi meni takuuseen,mutta nyt täytyy mennä omalle taskulle.

    #2
    Millanes vastus sulla oikein on? Minullakin tuo defa löytyy jota en ole käyttänyt mutta toimii kuitenkin. Ettei ole väärän mallinen vastus? Omaani kun vaihdoin vastuksen tiivisteen niin se oli sellainen lyhyt kiehkura joka oli vastuksen jalan sisässä eli ei mennyt lohkon sisään ollenkaan.

    Comment


      #3
      Itse tappelin Passatin lohkolämppärin kanssa tässä muutama vuosi sitten. Kolmas Defa taisi jäädä jo paikalleen. Pitäisi tuo Kutosen risa Defa kai vaihtaa Calixiin..

      Comment


        #4
        Miten noissa muuten sopivuus? AEL ja automaattivaihteinen AAT luetteloiden mukaan sama elementti. Manuaalivaihteinen AAT eri....
        Itsellä tosin menossa AEL:ään ihan siihen tarkoitettu Defan elementti- eroa noiden koneiden välillä vaan mietin.

        Comment


          #5
          Manuaalivaihteisissa on ainakin se ero että AAT:ssa ei ollut suodattimenjalassa sitä kennoa ja tilaa enempi kuin AEL-koneessa.

          AEL:n laitoin vastuksen(Calix) ekaan reikään ja silloinkin joutui huohotinkanavia hiukan kääntämään....

          Comment


          • #6
            Mulla oli joskus aikaa sitten ongelmaa galantissa että paloi nuo lohkon vastukset. 5kipaletta meni talvessa, joten vaihto sujui jo 15minuutissa.
            Ilma ei ollut järjestelmässä, ja aina sain takuuseen. Vastus oli yksinkertaisesti väärässä paikassa, oikean paikan huomasin sitten jostain korjaamon ohjeesta, defan lapuissa oli merkattuna 2 paikkaa jossa se voi olla.... Ilmeisesti se pääsi lämpenemään tuossa väärässä paikassa liikaa ja paloi, mutta takuuseen sai kun ei ollut väriä muuttannut se ulkopinta, joka on merkkinä ilmasta lohkolämppärin vastustilassa.

            Comment


            • #7
              työpaikalla oli lämpötolpissa sellainen ohjaus, että pätki virtoja tolpasta ulkolämpötilan mukaan. Tuo pätkiminen aiheutti joko jännitepiikejä tms. joka tappoi vastuksia monen työkaverin autoista. Nyt on kellot joka tolpassa, ja ongelma on poistunut.

              Comment


              • #8
                Mulla palanut AAT:ssä kaksi Temron vastusta. Defa nyt ollu vuoden ja vielä taitaa toimia. Erikoista ettei niissä kestä mikään. Isoon letkuun ei taida letkulämmitinkään onnistua, kun on termostaatti alavesiletkussa. Golf III:sta nyt Defa pimeänä...

                Comment

                Working...
                X