Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auto sammui, A6 2.5 Tdi V6, -00 quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auto sammui, A6 2.5 Tdi V6, -00 quattro

    Ajelin tossa 80 km/h ja yhtäkkiä kierrokset putosivat ja auto sammui. startti pyöri kyllä ja luulin että diesel olisi loppu ja latasin tankkiin 20 l naftaa. Tosiaan ylläri, että nafta mittari näyttää väärin. Ei auttanut. Mitkään varoitus valot ei palaneet. En tiedä että tulisiko järjestelmä ilmata?? Jos tarvitsee, niin miten tapahtuu kyseisessä audissa??
    Oli saatana 20 piirua pakkasta,niin ei viitsinyt tien poskessa jäädä tarkemmin pimeässä tutkimaan =D
    Jos jollain parempaa tietoa, niin olisi oikein ihanaa jos ehtisitte kirjoittaa muutaman rivin apuja =)

    Ja hyvät alkuvuodet vain kaikille...
    Viimeksi muokannut okkim; 8.9.2010, 08:15. Perustelu: Kysymys palautettu

  • #2
    Yksi syy voisi olla mahdollisesti jäätyminen.

    Koska on polttoainesuodatin vaihdettu viimeksi?

    Toki kun katsoo mikä moottori on kyseessä, niin voihan niitä kalliimpiakin vaihtoehtoja olla olemassa.

    Comment


      #3
      Pumppuvika, jos ei oo jo aikaisemmin vaihdettu.

      Comment


      • #4
        oireet ei oikein viitannut, sillä motti oli lämmin ja se sammui ikäänkuin töks... ei mitn nykimisiä, tai kierrosten putoamisia ennenkuin sammui...Tietysti sekin mahdollinen ja olisi varmasti hyvä vaihtaa... missä sijaitsee kyseisessä autossa diesel suodin??

        Comment


        • #5
          Elikä jos ei pumppua vaihdettu, niin se saattaa kajahtaa ihan tosta vain?? suorilta??

          Onko kellään mitn tietoa siitä ilmauksesta?? pitäisi ilmeisesti ilmata automaattisesti?? Mut jos jostain syystä ei toimi niin mistä onnaa manuaalisesti??

          Comment


            #6
            Ei nois mitään automaatti-ilmauksia ole. Aiheesta on n+z topikkia. Pumpun rikkoo viimeistään siinä kun koittaa sitä kuivana pyörittää, jos ei tankista löpöä tule.
            Suutinputket auki ja starttaa, jos ainetta alkaa tulla, niin jättää keskimmäiset kummaltaki lohkolta auki ja sit starttia, jos lähtee käymään vajoilla niin kiinni loputkin putket.
            Toimii joka kerta, kun kerran hoksaa. :) Joskus nähnyt niin et tankis pitäs olla 40l löpöä, mut tankkien välinen pumppu ei siirrä toiselta tankilta toiselle mistä pumppu imee.
            Melkein pitäs vetää tankki täyteen, niin näkee onko tuossa _vika_.

            Comment


            • #7
              n+z topikkia meinaa mitä????

              Kokeilin vain muutaman kerran kun auto sammui ja sitten kokeilin muutaman kerran kun lisäsin naftaa. Muistin jostain lukeneeni, että ei saisi starttailla jos ei käynnisty heti.

              Onko siis suutinputkia kuusi kappaletta?? ne metalliset putket jotka menevät sylinterien päihin??

              Täytyy huomenna kokltata jos vaikka näkisi paremmin =D

              Siis ei toimi välttämättä jos tankissa ainoastaan 20 l ainetta??

              Comment


                #8
                Kuusihan noita tosiaan on, suureksi yllätykseksi. :)
                Ei toimi noin vähällä, jos tosiaan aine on väärällä puolella.

                Selkenee parhaiten, et tuleekö sitä ainetta, niin avamaalla putket.

                Comment


                • #9
                  Sori vaan tyhmistä kysymyksistä...auto tekniikka tietoisuus ihan lasten kengissä =D Mutta yrittää pitää köyhän kuitenkin itse tehdä...

                  Milläs nämä suuttimet kiinni?? jollain lenkki avaimella??

                  Comment


                    #10
                    Avolenkki tuohon on parhain työkalu. Kuskin puolelta yksi suuttimista vaatiin avaamisen
                    putkien alta/välistä, miten sen haluaa sit nähdä. :) Oisko tohon menny 17mm lenkki, ei voi tarkkaan muistaa.

                    Comment


                    • #11
                      Onko tässä operaatiossa mahdollista saada jotain suurta tuhoa aikaiseksi???

                      Comment


                        #12
                        Heh, no tuo on vähä hankala kysymys. Ainaha voi saada tuhoa aikaiseksi, mut jos pitää järjen mukana, niin ei tos mitään niin vaarallista ole. Kannattaa kyllä olla kaveri sitten mukana kun ilmaa, siitä ratin takaa kun ei ite paljoa näe et tuleeko putkista löpöä vai ei.

                        Comment


                        • #13
                          Niinpä joo... kiva puskea tollasia hommia kunnon pakkasessa ja tien varressa =D Nää tiedot oikein hyviä ja kiitoksia vain paljon...pakko koklata tuota...

                          Comment


                            #14
                            Eihä siel o ku -22

                            Comment


                            • #15
                              Helppoa ja hauskaa =D

                              Comment


                                #16
                                Hyvällä tuurilla voi siinä muukin vika olla, mutta ruiskupumppu tyypillisesti laukeaa juuri noin "lennosta". Ei välttämättä ikinä minkäänlaisia ennakko-oireita, meno vaan loppuu kuin seinään.

                                Comment


                                • #17
                                  Avasin tossa tien poskessa ne suutin putket ja niistä tuli kaikista naftaa startatessa...aluksi tuli tihkuttamalla ja sit rupesi tulemaan jokaisesta eri aikaan... ei siltikään starttaa... kuullostaa melko oudolle...olisiko mahdollista, että vika olisi jossain sähkö puolella mahdollisesti??

                                  Vituttaa oikein kunnolla!!!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eli siis ruiskupumppu on eri asia kuin polttoainepumppu??

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos tulee ainetta, niin ruiskupumppu voipi olla kunnossa.
                                      Oliko putket kokonaan irti? Sieltä pistäs kyllä tulla melko suurella paineella sitä ainetta sillon.
                                      Onko tankissa ollu talvilaatua? Jos on ollut välilaatua tms niin voi olla filtteri tukossa.
                                      Tai ettei olis vain jako hypänny remmin löystymisen takia?

                                      Suodattimen vaihto, ajotuksen tarkastus ja samalla sitten jakohihna tulee tarkastettua myös.

                                      Tankissa on siirtopumppu ja moottorilla on ruiskutuspumppu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Putket olivat ihan kokonaan irti...
                                        Mitä tarkoitat melko suurella paineella?? Se ei tiputtanut vaan sitä tuli lähinnä niinkuin norona, siis kuin vesi hansata, mutta pienemmässä mittakaavassa...

                                        juu...talvilaatua oli tankissa..
                                        Mitä meinaat jaon löystymisellä???

                                        Pitää vaihtaa se suodin vaan sit ja kokeilla vielä...

                                        Comment


                                          #21
                                          Sieltä pitääki tulla jokaisesta vähän, kun kaikki putket on irti. Paineella se alkaa tulemaan, ku kone on käynnissä.
                                          Sit lyöt 4 putkea kiinni ja starttia niin kauan ku lähtee neljäl käymään, stoppii ja loput kiinni ja käyntiin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Starttaako "kevyemmin" kuin ennen?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kokeilin tuota neljän putken kiinnittämistä ensiksi, muttei startannut sillä viissiin, en tosin pyöritellyt silleen kovin kauaa... Mun mielestä starttaus tuntuu samanlaiselle... vaikea tosin sanoa, kun aina aikaisemmin hörähtänyt käyntiin heti kun kääntänyt avaimesta...

                                              Mikä siinä on et se pitää saada käymään aluksi neljällä pytyllä?? Hivenen hankalaa nyt sahailla kun akkku aivan tsippi ja nää pakkaset ei helpota asiaa yhtään =D

                                              Comment


                                                #24
                                                Sillä lähtee viimeisetki ilmat. Kerta tonne pumpulle tulee löpöä, niin starttia voi lyödä pidempäänkin, kun se saa ainetta. Kuivana ei kannata pyörittää.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Missä kohtaa ja minkälaisessa kotelossa sijaitsee polttoainesuodatin tässä kyseisessä auto mallissa???

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oukkei.... tuntuu vaan inhottavalle sahata sitä...mistä voisi johtua kun ei siltikään starttaa..tai siis voiko joutua pitkäänkin starttailemaan??.. tosiaan mitkään varo valot ei pala...

                                                    mites se käynnistys avustin jota laitetaan sinne ilman ottoon??

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Apparin puolella akkukaukalon kyljessä, toki moottoritilan puolella. :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        no se varmasti löytyy sieltä....aika vähän tietoa autoista, mut yritys ja mielenkiinto kuitenkin kovaa =)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onks sul auto jo jossain kotipihassa vai jossain tien varrelta datailet? :D

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tien varrella tuo seisoo, ihan hyvässä paikassa... pakko tulla kotiin vaan lämmittelemään välillä ja kyselemään neuvoja =D

                                                            Ja oli tuossa välissä tyttären ristiäisetkin =D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X