Tossakaan ei taida softa siirtyä kaapelia pitkin viel? Ei taida vissiin missään 2.5v6:ssa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lastutuksen kokemuksia, 2.5TDI V6
Collapse
X
-
Oliskohan 6-reikäisistä uusista suuttimista (taitaa olla G-viimeinen kirjain suutinten koodissa) jotain iloa AKN-koneessa?
Olisi monenlaista nypläämistä yläpäässä, kun kelit vähän lauhtuu ja tarkenee tallilla, menisi samaan remppaan hehkujen, nokkien tarkastuksen ja imusarjan puhdistuksen kanssa.
Pitääkö 12-99 rekisteröidyssä A4:ssa olla CAN-väyläinen VAG-COM mollukka, kun en ohjelmalla saa yhteyttä mihinkään moduliin autossa?
Pari eri mollukkaa testattu, mutta ulos saan vaan yleistä OBD-dataa.
Comment
-
-
Tapasimme siis Harisen tiskillä jarppa^. Mietinkin mahdatko olla palastan käyttäjä. Oli auto penkissä ennen sun autoa. Lopputulos: 179,1kw -> 211,2kw ja 494,9Nm -> 579,4Nm. Eli lopputulokseen ihan tyytyväinen. Sinua kävi oikein sääliksi kun pamauttivat sulle laskun täydellä hinnalla! Näki sun ilmeestä ettet mielelläsi kaivellut seteleitä pöytään.. Ei se minunkaan reissuni ihan putkeen mennyt: onnistuivat naarmuttamaan nahkaisen 3-puolaisen S-Line monitoimiratin. PRKL! Todennäköinen syykin selvisi: Ossilla rikkinäinen NAPPI työvaatteissa. Taitaa saada joululahjaksi uudet.. Hoitivat asian kyllä TODELLA asiallisesti. Soittelivat monta kertaa vielä perään ja saimme sovittua asian eli korvaavat uuden.
Comment
-
No terve! no joo, en jaksanu alkaa vänkäämää siitä laskusta, mietityttää nyt vaan mikä helvetti tossa on ku ei saa enempää tehoa.?? Hyvä et sulla sentään tehot nousi.:) Niinkun tossa aikasemmin sanoi, että jos joku on kiinnostunut kokeilemaan saamaan tosta enemmän irti, niin yhteyden ottoa vaan. Jos sitä lähtis puntille vähän purkaa kiukkua.:) Tää päivä alko muutenkin vähän huonosti, nukuin pommiin, automaatti vei 400€ ja sit tää autojuttukin:)Viimeksi muokannut jarppa^; 18.12.2009, 20:45.
Comment
-
Turun Häkkinen kertoi aikoinaan, että noissa on 2- ja 3-mäntäisiä pumppuja. Mikähän versio tuossa sattui olemaan? Häkkinen osaa kertoa Boschin numeron perusteella mäntien lukumäärän.
Häkkisen kanssa oli myös puhetta, että hän voisi kokeilla yhteyttää kolmemäntäisen pumpun alkuperäisen boxin kanssa. Hän ei ollut varma lähteekö käyntiin ilman, että laitetaan samalla uusi softa boxiin.
Joka tapauksessa kyse on ruoan puutteesta. Tiedän kaksi AKE-konetta, joista ei irronnut juurikaan enempää tehoa eikä sitä voimasavua vaikka mitä teki. Noihin projekteihin otti osaa Harinen ja Karala... että silleen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mkurtti Näytä viestiNoissa V6 diesseleissä erilaisia pumppuja.
Pumpun elektroniikkaa ei pääse säätämään moottorinohjauksen kautta, niin siksi sieltä ei sitä tehoa tule.
Comment
-
Lyhyt tarkennus.
V6 TDI-koneissa "pumpun elektroniikan ohjaus" toimii hieman eri tavalla kuin VP37 TDI-koneissa.
V6 TDI:n VP44 päättää itse määränsäätimen jännitteen ruiskutusmäärän suhteen. Eli VP37-systeemeissä ECUssa löytyy pumpun jännitekartta, joka on tehtaalla kalibroitu autossa oleviin suuttimiin, suutinputkiin jne. Eli ECU antaa suoran pumpun määränsäätimelle jännitettä joka vastaa haluttua ruiskutusmäärää.
VP44-pumpulle kerrotaan haluttu ruiskutusmäärä, ja pumppu ohjaa itse määränsäädintä.
Tuo pumpun jännitekartta on vain halpa huijauskeino saada lisää ruiskutusta. Tämä on silkkaa dekalibraatiota, kulutusmittari näyttää mitä sattuu eikä ECU itsekään tiedä miten paljon polttoainetta virtaa suuttimien läpi per isku. Tähän sortuu suurin osa keski-suomalaisista virityspajoista.
VP44 tätä oikotietä onneen ei ole. Lisäksi noissa EDC15 V6 TDI-ecuissa on muutamia limittereitä jotka tuntuu olevan kovin hankalia löytää keskivertotunareille. Ilman näiden limittereiden nostoa, tehoa on tarjolla n. 8-12 heppaa lisää.
Jos katsot VCDS:llä ruiskutusmääriä 8-kanavalta, näet vain ne yleisimmät käytetyt rajoittimet (savu/vääntö) mutta et näe TODELLISTA ruiskutusmäärää. Tämän takia välillä esiintyy huuruisia harhakuvia että pumppu rajoittaa tehot käytännössä vakioksi noissa autoissa.
Comment
-
-Niinhän sitä luulis, näköjään. Tuntuu vaan nykyään olevan kiven alla tuo todellinen tietämys näistä vehkeistä. Rahastuksen tuntuu osaavan vähän joka äijä jolle vaan löytyy sopivan kokoiset haalarit ja toiminimi. Kun vaan uskaltaa lyodä palveluilleen riittävän kovan hinnan, alkaa väki uskoa satuihin ja kohta jossain jo miltei jumalaksi tituleerataan. -Tätä tapahtuu valitettavan paljon. Onneks aina joskus joku tohtii huomauttaa väliin että keisari kulkee nyt oikeasti munasillaan!
PS: En kohdista tätä sitten kehenkään henkilöön, enkä mihinkään nimenomaiseen yritykseen. Joskus vaan alkaa jurppimaan toisten puolesta kun näkee mihin tämä touhu kaikessa pervoudessaan on mennyt.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarppa^ Näytä viestiEli 2.5TDI V6 (AKE) menee 2 viikon päästä hariselle ohjelmointiin, niin kyselisin vaan että minkälaisia kokemuksia ohjelmoinnista on kyseiselle moottorille.(riippuu tietenkin lastusta) Harinen lupaa 211hv/450nm.
Asiasta sen enempää tietämättä, mietin kyllä 2 kertaa minne oman AKE:ni vien lastulle...
Comment
-
VAG VP44 on elektronisesti rajoitettu pumpun sisällä olevan hybridiohjainyksikön kautta. Sitä EI voida huijata moottorinohjauksen kautta !. Rajoitukset ovat 50-65mg A4:sta Allroadiin. Pumpun hybridiohjainyksikkö voidaan
ohjelmoida erikoislaitteistolla pumppu säätöpenkkiin kytkettynä. Lisäksi avattu pumppu voidaan ohjelmoida bootloaderin kautta mutta moottorinohjauksella saa pyytää mitä haluaa mutta pumppu ei toimita. Suuttimetkin voi vaihtaa vaikka puutarhaletkuiksi mutta ruiskutus ei voi kasvaa tuota rajoitusta suuremmaksi, kumma kyllä :-D . Enempää en tähän enään ota kantaa.
Comment
Comment