Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 -95 1.9 TDI 90 hp piristys!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 -95 1.9 TDI 90 hp piristys!

    Pientä piristystä kaipais 1.9 TDI 90 hp, käytössä jo PSI PowerBox. Mikä olis järkevin/ edullisin lisäys kyseiseen koneeseen PSI:n lisäksi? Vai joutuuko tekemään jotain suurempia muutoksia?

  • #2
    Aiheeseen löytyy varmasti todella paljon tietoa haulla, ja vielä enemmän ffp foorumilta. Yksi suosituimpia virittelyn kohteita kuitenki diesel puolella.

    Lyhykäisyydessään, isommat suuttimet ja ahtimen vaihto, sillä pääsee jo jonkin verran pidemmälle. Sen jälkeen putkisto, dp + välijäähdytin vaihtoon, kantta kairaukseen ja taas vähä isompaa ahdinta :) Kyllä se siittä, tavoitteet kun esittelee, alkaa löytymään ratkaisuja.

    ACF:
    90 1Z viritys


    FFP:
    AHU koneen vireistystä
    teholukemia erilaisilla muokkauksilla
    90 heppanen pykälän isommilla suuttimilla

    Ja haulla paljon, paljon lisää. Enemmänkin olisin huolissanu tuon automaattilaatikon kestosta, jos enemmän voimaa ottaa ulos.
    Viimeksi muokannut Razur; 26.11.2009, 22:05.

    Comment


      #3
      Toki tuo "autom." tuolla profiilissa nostaa vähän karvoja pystyyn, mitenköhän lienee nuo vanhemmat tomaatit kestää väännön alla? Voimaahan tuosta koneesta kyllä saa, Ville nuo temput pääpiirteissään jo esittelikin. Ohjelma kannattaa toki teettää hardismuutosten jälkeen kunnollinen, tuskin tuo PSI on ihan kaikkein paras siinä vaiheessa.

      Tehotavoite ja käytettävissä olevan lompakon paksuus on se mistä kannattaa lähteä miettimään.

      Comment


      • #4
        Aivan, toki kunnon ohjelma. Tuo PSI kun vain lisää soppaa kautta alueen, välittämättä mistään. Mutta ohjelmaa vasta kun palikkaa vaihdettu, jos meinaa enemmänki tehoa ottaa. Paljon enempää ei vakio osilla varmaankaan saa, kuin mitä tuo PSI tarjoaa. Oikealla ohjelmalla toki turvallisemmin.

        Comment


          #5
          "Pieni" piristys on kovin laaja käsite. Oma AFN-koneinen karkasi "pikkupiristyksillä" 200hp -tilaan. Joten listaveljienkin yllä todistamana, voimaa kyllä saa. Itse ottaisin aihioksi kuitenkin jotain muuta, kuin automaatin. Btdt.

          Comment


          • #6
            Niinhän siinä käy, kun se 200hv tulee niin helposti...
            Käyttöauton pikkupiristyksessä kannattaisi valita semmoset osat että käytettävyys ei juurikaan kärsi. Tietysti nälkä kasvaa syödessä ja usein homma karkaa käsistä. Siinä mielessä on edullisempa tehdä heti kerralla vähän enempi. Ja eihän se pienen lisävoiman saanti tosiaan ole ongelma, mut ongelma tulee siinä että kuinka voiman saa välitettyä tiehen asti invaliidilaatikolla. Budjetti ja toiveet pöydälle ja sitten vaan hämmästelemään että kohtaako ne toisensa.

            Comment


            • #7
              Ja halvin ratkaisu on liian usein tdi:n virityksessä loppupeleissä se kallein.

              Jarin afn oli kokonaisuutena varsin vaikuttava paketti, tehokas, taloudellinen ja luotettava. Käyttöautosta kun puhutaan niin em. ominaisuuksien ei juuri soisi virityksessä pahasti kärsivän.

              Comment


              • #8
                Autom. laatikon väännön kestävyys???

                Kuinkahan paljon tuo autom. laatikko kestää vääntöä, mikähän on max nm lukema? Olisko jollain kokemusta/ tietoa asiasta? Siksi autom. vaihteinen, kun se vaan on niin mukava käytössä...

                Comment


                  #9
                  Kaiva se laatikon malli siitä varustetarrasta, niin voidaan ruveta arvailemaan. Tuossa ikäluokassa se on joku ZF:n 4-vaihteinen tod.näk., mutta mitä mallisarjaa..?

                  Comment


                  • #10
                    No minäpä katson sen laatikon tyypin ja palaan asiaan sitten. On se ZF 4-vaihteinen mutta tyyppi selviää varmaan huomenissa...

                    Comment


                    • #11
                      Laatikon kestävyydestä kertonee varmaan se että jos yrität tuota automaatti lootaa ettiä jostain, niin moni tarjoaa ei oo:ta. Kaverilla passatissa meni laatikko, onneksi sai liikkeen piikkiin. Uusi marmorilla 4600€, kunnostettu 2300€, ja 1 käytetty 1800€. Siinnä oli laatikot mitä noin kuukaisi sitten löytyi Suomesta.
                      Noihin laatikoihinhan ei saa muita osia kuin suodattimen ja tiivisteen.
                      Sitten mitä noihin tehoihin tulee, niin tiedän tapauksen jossa penkitetty toledosta 260hv. , no tosin sitten oikealla penkillä ei löytynnytkään kuin 213hv.

                      Comment


                        #12
                        -95 A4 Tdi automaatilla on vaihtomarkkinoilla arvoltaan x €. Virityspotentiaalia koneessa on, mutta laatikossa moottoriin nähden ei. Piste.

                        Pyjiksen tuntemassa Toledossa tuskin oli tomaatti?

                        Joten mieluiten manuaaliaski, jos vähänkään tehoa kaipaa. Se mitä tarkoitin = automaatti tuolta ajalta + viritetty diesel -> epäsuhta. Vaihda automaatti manuaaliin, viritä sitten.

                        MiettisJarmo kohta väntää kahvaa toiseen suuntaan ;-)
                        Viimeksi muokannut Jari Kanerva; 3.12.2009, 23:08.

                        Comment


                          #13
                          Itse sanoisin, että selvitä se laatikon tyyppi ja katsotaan sitten, minkä verran sitä voisi kehdata kiusata.

                          Comment


                          • #14
                            Kyllähän tuolla ffp:n puolella ainakin nimimerkki rane_69 on saanut suhteellisen pienillä muutoksilla AG 4 lootan kestämään ainakin suhteellisen hyvin isompiakin voimia ja vääntöjä. Itselle ei VAG ja automaatti sovi kyllä samaan lauseeseen ainakaan jos jotain hyvää sanottavaa pitäisi keksiä...

                            Häneltä voisi hyviä vinkkejä saada jos oikeista haluaa tuota yhdistelmää alkaa vireistämään.

                            Comment


                            • #15
                              MiettisJarmo kohta väntää kahvaa toiseen suuntaan ;-)
                              Jari, olet hyvin pitkälti oikeassa 4-koneisen tomaatista. Se hajoaa yleensä 350tkm:ssa ilman virittämistäkin. Jos vielä on toteutettu longlifeä, niin huuhtelu dieselillä monesti pelastaa takkuilevan askin. Disot sisään ja hyvin varovainen muutaman kilsan lenkki lähes ilman kuormitusta mutta kaikkia vaihteita rumpaten. Sitten disot pois ja keltaiset sisään. Vanha konsti toimii, puhdistaa pienet öljykanavat.

                              Tuon oman AFN:n takana on kova aski...

                              Mahtimoottorin perässä oleva ketsuppi on toista maata! Voit Jari saada joskus kokeillakin, jos olet hyvin kilttinä :)

                              Siekkisten kanssa kannattaa jutella, saattavat tietää mihin pääsee vahvistamalla 4-koneisen laatikkoa. Voisi olla mielenkiintoinen tieto tällä foorumilla.

                              Comment

                              Working...
                              X