Pientä piristystä kaipais 1.9 TDI 90 hp, käytössä jo PSI PowerBox. Mikä olis järkevin/ edullisin lisäys kyseiseen koneeseen PSI:n lisäksi? Vai joutuuko tekemään jotain suurempia muutoksia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 -95 1.9 TDI 90 hp piristys!
Collapse
X
-
Aiheeseen löytyy varmasti todella paljon tietoa haulla, ja vielä enemmän ffp foorumilta. Yksi suosituimpia virittelyn kohteita kuitenki diesel puolella.
Lyhykäisyydessään, isommat suuttimet ja ahtimen vaihto, sillä pääsee jo jonkin verran pidemmälle. Sen jälkeen putkisto, dp + välijäähdytin vaihtoon, kantta kairaukseen ja taas vähä isompaa ahdinta :) Kyllä se siittä, tavoitteet kun esittelee, alkaa löytymään ratkaisuja.
ACF:
90 1Z viritys
FFP:
AHU koneen vireistystä
teholukemia erilaisilla muokkauksilla
90 heppanen pykälän isommilla suuttimilla
Ja haulla paljon, paljon lisää. Enemmänkin olisin huolissanu tuon automaattilaatikon kestosta, jos enemmän voimaa ottaa ulos.Viimeksi muokannut Razur; 26.11.2009, 22:05.
-
Toki tuo "autom." tuolla profiilissa nostaa vähän karvoja pystyyn, mitenköhän lienee nuo vanhemmat tomaatit kestää väännön alla? Voimaahan tuosta koneesta kyllä saa, Ville nuo temput pääpiirteissään jo esittelikin. Ohjelma kannattaa toki teettää hardismuutosten jälkeen kunnollinen, tuskin tuo PSI on ihan kaikkein paras siinä vaiheessa.
Tehotavoite ja käytettävissä olevan lompakon paksuus on se mistä kannattaa lähteä miettimään.
Comment
-
Aivan, toki kunnon ohjelma. Tuo PSI kun vain lisää soppaa kautta alueen, välittämättä mistään. Mutta ohjelmaa vasta kun palikkaa vaihdettu, jos meinaa enemmänki tehoa ottaa. Paljon enempää ei vakio osilla varmaankaan saa, kuin mitä tuo PSI tarjoaa. Oikealla ohjelmalla toki turvallisemmin.
Comment
-
"Pieni" piristys on kovin laaja käsite. Oma AFN-koneinen karkasi "pikkupiristyksillä" 200hp -tilaan. Joten listaveljienkin yllä todistamana, voimaa kyllä saa. Itse ottaisin aihioksi kuitenkin jotain muuta, kuin automaatin. Btdt.
Comment
-
Niinhän siinä käy, kun se 200hv tulee niin helposti...
Käyttöauton pikkupiristyksessä kannattaisi valita semmoset osat että käytettävyys ei juurikaan kärsi. Tietysti nälkä kasvaa syödessä ja usein homma karkaa käsistä. Siinä mielessä on edullisempa tehdä heti kerralla vähän enempi. Ja eihän se pienen lisävoiman saanti tosiaan ole ongelma, mut ongelma tulee siinä että kuinka voiman saa välitettyä tiehen asti invaliidilaatikolla. Budjetti ja toiveet pöydälle ja sitten vaan hämmästelemään että kohtaako ne toisensa.
Comment
-
Laatikon kestävyydestä kertonee varmaan se että jos yrität tuota automaatti lootaa ettiä jostain, niin moni tarjoaa ei oo:ta. Kaverilla passatissa meni laatikko, onneksi sai liikkeen piikkiin. Uusi marmorilla 4600€, kunnostettu 2300€, ja 1 käytetty 1800€. Siinnä oli laatikot mitä noin kuukaisi sitten löytyi Suomesta.
Noihin laatikoihinhan ei saa muita osia kuin suodattimen ja tiivisteen.
Sitten mitä noihin tehoihin tulee, niin tiedän tapauksen jossa penkitetty toledosta 260hv. , no tosin sitten oikealla penkillä ei löytynnytkään kuin 213hv.
Comment
-
-95 A4 Tdi automaatilla on vaihtomarkkinoilla arvoltaan x €. Virityspotentiaalia koneessa on, mutta laatikossa moottoriin nähden ei. Piste.
Pyjiksen tuntemassa Toledossa tuskin oli tomaatti?
Joten mieluiten manuaaliaski, jos vähänkään tehoa kaipaa. Se mitä tarkoitin = automaatti tuolta ajalta + viritetty diesel -> epäsuhta. Vaihda automaatti manuaaliin, viritä sitten.
MiettisJarmo kohta väntää kahvaa toiseen suuntaan ;-)Viimeksi muokannut Jari Kanerva; 3.12.2009, 23:08.
Comment
-
Kyllähän tuolla ffp:n puolella ainakin nimimerkki rane_69 on saanut suhteellisen pienillä muutoksilla AG 4 lootan kestämään ainakin suhteellisen hyvin isompiakin voimia ja vääntöjä. Itselle ei VAG ja automaatti sovi kyllä samaan lauseeseen ainakaan jos jotain hyvää sanottavaa pitäisi keksiä...
Häneltä voisi hyviä vinkkejä saada jos oikeista haluaa tuota yhdistelmää alkaa vireistämään.
Comment
-
MiettisJarmo kohta väntää kahvaa toiseen suuntaan ;-)
Tuon oman AFN:n takana on kova aski...
Mahtimoottorin perässä oleva ketsuppi on toista maata! Voit Jari saada joskus kokeillakin, jos olet hyvin kilttinä :)
Siekkisten kanssa kannattaa jutella, saattavat tietää mihin pääsee vahvistamalla 4-koneisen laatikkoa. Voisi olla mielenkiintoinen tieto tällä foorumilla.
Comment
Comment