Mitenköhän onnistuu koneen ja laatikon vaihto vaihto -98 2.5tdi tiptronic>1.9tdi manuaali. Onko mahdoton urakka, jos johtosarjat, apulaitteet yms löytyy? Onko joku suorittanut vastaavan operaation?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Koneen vaihto 2.5tdi>1.9tdi
Collapse
X
-
Onhan noita joku joskus mielessään pyöritellyt V6 TDI:n vaihtoa luotettavampaan 1.9TDI:hin, varsinkin C5 ympäristössä, jossa TDIq on aina V6. Joku tainnut ääneenkin lausua ajatoksiaan, mutta itselleni ei ole vielätullut vastaan yhtään toteutusta.
Mahtavimmat vaikeudet taitaa olla laatikon kanssa taistellessa. Pedaalit menee uusiksi ja varmaan keskikonsoli. ECU on myös erilainen, mutta se nyt vaihtuu joka tapauksessa. Ongelmia voi olla odotettavissa ajoneston kanssa, mutta ei kai mitään ylitse pääsemätöntä.
Comment
-
Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta V6 2.5TDI-koneesta, mutta en lukemani perusteella pidä sitä kuitenkaan niin sutena että siitä pitäisi päästä hinnalla millä hyvänsä eroon. Jos joku on eri mieltä ja haluaa tuohon hommaan alkaa, niin kannattaisi varmasti katsella vähintään kokonainen keulapala esim. Ruotsista. Siitä on helpompi nostella osia korista toiseen kuin yksitellen alkaa niitä haalimaan.
Onkos mittaristo sama automaatissa ja manuaalissa? Ajoneston ei kai pitäisi aiheuttaa mitään suurempaan ongelmaa, mikäli ovat samaa sukupolvea luovuttajassa ja kohteessa.
Comment
-
En väitä, että se mikään ehdottomasti hävitettävä pata olisi. Luotettavuudessa se vaan häviää niinikään jakajapumpulliselle neloskoneelle merkittävästi. Ymmärrän kyllä hyvin, mistä moiset aatokset, varsinkin tuossa C5 TDIq -ympäristössä. Tuskin tuo tekemätön paikka on, mutta olettaisin töitä olevan tiedossa siinä määrin, etten viitsisi itse ruveta varsinkaan vajaa vetoiseen pikkukoppaan ruveta tuota tekemään.
Comment
-
Luotettavuudessa se vaan häviää niinikään jakajapumpulliselle neloskoneelle merkittävästi
Comment
-
Tuota c5:sta on etuvetoisena 1.9:nä myyty, joten jos ei ole Q:ta niin eiköhän tuo mene aika nätisti teknisesti tilalle. Apurunko varmasti eri ja tip->manuaali muutos vaatii jotain mekaanosta.
Järkeä ei ole ehjää mennä vaihtamaan, ja 1.9tdi on varmasti hieman nuhainen vakiona. Onneksi AFN on suht helposti ja halvalla viritettävissä sinne 150hp luokkaan.
Tuo v6 150hpnä ei ole kyllä mikää tajunnan räjäyttäjä tipillä, kun se ei ole sitä manuaalinakaan.
Silti tuollaisen konversion hinta voi kyllä pompsahtaa, samalla kun auton hinta romahtaa.
Comment
-
Lisätietoa
Eli tuossa 2.5 myllyssä edessä yläkerran remppa. Ainakin keinuvivut+ nostimet uusittava. Lisäksi laatikossa on jotain vikaa, koska se vaihtaa venyttäen kuin kytkin luistaisi. Elit käytännössä edessä on useamman tonnin remppa ja auton hinta on korjattuna luokkaa 7000e. Nyt olis tarjolla kohtuuhintainen 1.9 kone oheislaitteineen ja siksi asiaa harkitsen. 2.5 koneeseen mulla ei ole mitään luottoa, sen verran siitä olen pahaa kuullut. Mielummin tietysti vaihtaisin kuitenkin tilalle samanlaisen. Onko tiedossa luotettavaa maahantuojaa ulkomailta?
Comment
-
Jos ei lootasta selviä öljynvaihdolla.
Se täytyy kyllä sanoa, että 150hp keppivaihteinen B5 TDIq liikkuu kyllä oikein kivasti ainakin arjen tarpeisiin, ei käy kieltäminen. Pikkujutuilla vielä paremmin. Ne on vaan nuo kalliit peruskohteet, mitkä kallistaa kuppia sen neloskoneen puolelle. Nokkaremontin hinta on onneksi romahtanut tässä ihan viimeisen vuoden sisään ja pumpullekin on olemassa erinäisiä peliliikkeitä, joilla sen elinkaarelle saadaan lisää mittaa.
Kyllä se tavallaan himottaisi itseänikin josku kokeilla harrastaa tuollaisen kanssa, mutta kun konsernilla on tarjota harrastamiseen muitakin ratkaisuja..
Comment
-
Tuolla toisessa topikissahan tuosta on puhetta ollut.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=75828
Comment
-
2.5 koneeseen mulla ei ole mitään luottoa, sen verran siitä olen pahaa kuullut
Comment
-
Laitetaan kuule Tero kimppatilaus vetämään kun kerran melkeen naapureitakin ollaan. Täällä hiukka samaa ongelmaa, kuten varmaan olet nettiautossa huomannutkin. Olen tässä aika paljon autoja nyt syynännyt, ja alkaa tuntumaan että ei ole mitään järkeä tuota A6:sta hävittää... On se kyllä niin kiva laitos (ja vielä 6-v manuaali! :D )
Comment
-
Saattaapi olla että on, mutta saattaapi olla että ei ole. Yhden kaverin tiedän töistä (tämä Vaasalainen moottoritehdas) joka omaansa tuollasen teki ja lupasi kyllä tehdä minullekkin. Pitääpä huomenna kysästä hiukan hintaa mitä tuollasesta hommasta haluais. Ainut että asuu tuolla E-P:llä, mutta äkkiähän auton sinne trailerilla nakkaa jos ajaa ei tohi.
Juu, ollaan vissiin tuttuja, oi perehdyttäjäni? Luulin vaan että olit tuonne Pirkanmaalle muutellut niin et olis vaan joku saman niminen.
Comment
-
Koneita ja muitakin osia olen löytännyt suht edullisesti tuolta----> http://www.bildelsbasen.se/ . Rahtikaan nyt ei mielestäni hirveitä tee.
Comment
-
Laulajan autokorjaamo Laihialla tekee asiallista jälkeä ei ihan se _halvin_ mutta kokemusta noista V6 koneista kaikella lailla ja varmasti tulee kuntoon
Comment
-
Tuolla tämä minunkin Audini useaan otteeseen on ollut, mutta mielestäni viimeiset kerrat oli hinta noussut aika huimasti ja olen kuullut myös juttua että ehkä jopa hiukan laatukin on heikentynyt. On kasvanut pikkasen liian isoksi paikaksi jo nykyään. Ainakin mitä tuollainen remontti tuli maksamaan viime kesänä eräälle kaverille, niin hinta oli aika huikea, tosin siinä nyt tuli hiukan ylimääräistä työtä noin muutenkin.
Comment
-
Taitaa vähän riippua kuka sen teke, jos Matti tai Jarkko ottaa sen työn alle, niin väittäisin että ei pitäisi mennä kauaa ja on kunnossa. Mutta tosiaankin, sielä on jo muutama renkikin töissä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pyjis Näytä viestiKoneita ja muitakin osia olen löytännyt suht edullisesti tuolta----> http://www.bildelsbasen.se/ . Rahtikaan nyt ei mielestäni hirveitä tee.
Comment
-
Ootkos Jani nyt varma tuosta valuutasta?
Edit: Sorry, siis rahdin hinta. Päissäni mietin koneen hinnaksi...
Comment
Comment