Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.5TDI AKE hehkut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A6 2.5TDI AKE hehkut

    - Tervehdys foorumin väki!

    Pitäisi omaan rotteloon hehkut vaihtaa...
    Onko joku kysellyt lähiaikoina hintoja?
    Itse tiedän että Motonet myy Bosch hehkuja 16.90e kpl hintaan ja on varmaan alkuperäisiä?
    Onko jossain halvempia?
    Sinänsä ei suuri ongelma koska webasto on, mutta joskus voi olla kiire lähtee liikenteeseen=)
    0 asteessa tekee välillä tiukkaaa kun olen kokeillut...

    Toinen asia jakopään vaihtoväli?
    Onko 120TKm jo on Long life huollettu?
    Itse kyllä vaihtelen 7-10TKm välein Formula 3000:sia?
    Onko huonoa öljyä?
    Viimeksi muokannut A6tonen; 18.11.2009, 08:27.

    #2
    Vastataan tuohon hehkuasiaan silleen, että jos ongelmia käynnistämisessä on 0 asteen tuntumassa niin vika on kyllä muualla kuin hehkuissa.
    Noissa asteissa ei vielä hehkuteta, ja sen huomaa hehkun valosta joka vain vilkahtaa mittaristossa.

    Tuollaisesta oireesta AKE:ssa on juteltu juuri toisessa threadissa, joten ehkä sinne kannatta jatkaa asiassa.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=81202

    Long Life ei ole kilometrimääreinen huolto, mutta 120tkm jos on ajettu, ja huollettu ajallaan, pitäs myös hihna olla vaihdettu. Vaihtoväli 90tkm tai 120tkm.

    Comment


    • #3
      Kyllä mulla ainakin jos auto seisoo esim yön yli, niin aina hekuttaa n.3-4 s vaikka ois pikaksen plusankin puolella. Tai ainakin valo palaa sen verran. Sen jälkeen sitten vaa vilkahtaa mittariostossa.

      Comment


        #4
        Suorasuihku lähtee kyllä käyntiin ilman hehkua ihan oikeilla pakkasillakin.

        Kyllä tuon pitäis lähteä käytiin ilman yhtään ehjää hehkua 0:ssa ilman suurempia sahailuja.
        Jos on vaikeuksia niin toisessa ketjussa niistä keskustellaan jo mahdollisista oireista.
        Vaihdoin edelliseen passattiin Hehkut, kun ei tuntunut auttavan tuplahehkutuskaan pakkasilla, mutta ei se asiaa muutanut. Vika siis oli jossain muualla, mutta aina se lähti käyntiin silti vaikka oli -30 pakkasta. Hieman vaikeasti toki.

        Comment


        • #5
          V6 saattaa tarvita hehkuja enemmän kuin rivikoneet. Anturisuuttimen toimimattomuus voi myös vaikuttaa käynnistymiseen.

          Tässä oli nimittäin yksi AKE jossa oli kaikki hehkut pimeänä, anturisuutin rikki ja ehjällä suuttimella todettuna pumppu aika lähelle oikein ajoitettuna niin ei meinannut lähteä +15 hallista käyntiin ja sitten kun monen pitkän sahauksen jälkeen lähti niin valkoista savua tuli paljon. Lämpimänä lähti hyvin käyntiin. Ilmavaivaa ei tässä ollut kun nyt pelaa hyvin uusilla hehkuilla ja pumppu aavistuksen aikaiselle ajoitettuna.

          Comment


          • #6
            Kun tuota hehkutustakin saa VCDS:llä säädettyä, niin tokihan niissäkin on eroja.

            Mulla edellinen rivinelonen (Passat siis) oli sellainen, että heti alle +10 asteen näki että alkoi hehkuttamaan.
            Moista en ole vielä yhdessäkään mun dieselissä tavannu.

            Tuntuis kuitenkin, että jos diesel plussakeleillä hehkutusta tarvitsee, niin jossain muualla kuin hehkuissa täytyy olla mätää.
            Toisaalta voisin vain pähkinöidä tätä rivinelosten osalta, koska niitä olen dieseleinä omistanut.

            Comment


              #7
              Miksi alkuperäinen viesti on poistettu ?

              (Saman) auton myynti-ilmoituksessa voisi myös vuosimalli olla oleellinen tieto... Noita A6 2.5 dieseleitä kun on aika montaa mallia.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen viesti palautettu.

                Comment


                  #9
                  (Saman) auton myynti-ilmoituksessa voisi myös vuosimalli olla oleellinen tieto... Noita A6 2.5 dieseleitä kun on aika montaa mallia.
                  Ajattelin, että nettiautosta näkee kaiken olennaisen?
                  Kuka ostaa autoa näkemättä sitä?
                  Ajattelin tuota hehku vikaa sillä, että pölläyttää jonkin verran sankkaa savua, kun auto lähtee käyntiin...

                  Pääsekö tuolla VAG com:lla kiinni noihin hehkuihin?

                  Anturisuuttimen
                  Mikäs kapistus tuollainen on?

                  Comment


                  • #10
                    oisko tää se kuuluisa 3 suutin?

                    Comment


                      #11
                      oisko tää se kuuluisa 3 suutin?
                      Kyllä menee korkealta ja kovaa ohi=)

                      Onko joku kysellyt noita hehkujen hintoja?
                      Mistä lähtisin helpoiten/viisaiten "vikaa" etsimään?

                      Comment


                        #12
                        Ajoitushan on noissa v6:ssa aika tarkaa, joten se on yksi tarkastuskohde.
                        Kyllä siellä voi olla myös hehkuja pimeenä ja parempi nekin on olla kunnossa. Mittaamalla resistanssit niistä saa jotain kuvaa niiden kunnosta, mutta ei täyttä totuutta.
                        Ja sitten nuo lämpöanturit voi myös olla syynä.

                        Ei nuo Motonetin hehkut mulla ole huonosti toiminut ja ovat laatikon mukaan ihan orggis Boscheja.

                        Comment


                          #13
                          Ajoitukseen en kyllä usko...
                          Tänään äsken kun lähdin töihin hehkuvalo paloi 4-5sek (keli 0 astetta) ja sammui -> käynnistin auton. Ei ole mielestäni mitään sahamista avaimesta 2sek ja hurahti käyntiin. mutta lähtee hieman epätasaisesti käyntiin ihan kuin 5:llä pytyllä rykisi muutaman sekuntin... sitten käy tasaisesti...

                          Onko jossain halvemmalla myynnissä noita hehkuja?
                          Kuitenkin pitää kaikki 6 vaihtaa...
                          Paljonko resistanssi pitää olla 1-2 Ohm?
                          Niin ja Veden lämpötila näyttäisi olevan n.+80C vain? Normaalia?
                          Öljyt on kuitenkin n.+75C astetta...
                          Viimeksi muokannut GTI 2.0; 19.11.2009, 12:18. Perustelu: Tarkennusta

                          Comment


                          • #14
                            Mulla lähtee kanssa käyntiin ihan hyvin, mutta on tuollainen "käy alle 6-pytyllä pikku hetken"- fiilis.

                            Vaihdan hehkut ensi viikolla sitten selviää oliko niissä vikaa.

                            200 000 tuli täyteen voisko suuttimet olla jo vähän epävireessä?

                            Comment


                            • #15
                              Jos haluat hehkut testata toimiiko, ota liittimet irti ja vedä akulta suoraan plussasta johto ja käy sillä hehkujen päät läpi. jos kipinöi, toimii. Jos ei, niin ei toimi. Ja jätät sen yleismittarin tallin pöydälle.

                              Se aluksi vajailla pytyillä käynti voisi viitata polttoainelinjassa olevaan ilmaan. Afb-koneen päällä on ainakin sellainen läpinäkyvä pätkä naftalinjasta, ja siellä ei saisi näkyä ilmaa edes pieniä kuplia.

                              Comment


                                #16
                                200 tkm ajetussa kannattaa jo putsata Forte-käsittelyllä suuttimet.
                                Maksaa jotain (<100), mutta ei se ihan täyttä humpuukia ole.
                                Paljon ajetun koneen suuttimiin kertyy kuitenkin ajan mittaan kaikenlaista ja Fortella ne taitaa irrota. Tietty ollaan samalla siinä VP-pumpun kestoiän rajalla muutenkin.

                                Tilkka 2T-öljyä tankkiin ei tee varmasti pahaa ainakaan sen ruiskupumpun kannalta.

                                Comment


                                • #17
                                  Lainataas hieman topiccia.

                                  Eli "potilaana" tuollainen BDH-koneinen kansanauto.

                                  Ongelmana on "puolilämpimänä" heikohko käynnistyvyys.
                                  Kylmänä/aamuisin lähtee hienosti, samoin kun on "kunnolla" lämmin ja seisoo hetken niin lähtee hienosti.

                                  Esimerkiksi jos aamulla käynnistän auton, ajan sen verran että juuri mittarista huomaa koneen aavistuksen lämmenneen, sammuttaa auton 5minuutiksi niin saa sahata käyntiin, ja tuntuu että käy ihan hetken vajailla.
                                  Ajoitus on kohdallaan, suuttimet noin 600km ajetut.
                                  Ilmavaivoilta tuo ei oikeen haiskahda kun aamuisin kuitenkin lähtee hienosti.
                                  Hehkut on mitä ilmeisimmin alkuperäiset ja mitä ilmeisimmin ainakin yksi on "valmis".

                                  Kysymys kuuluukin, voiko "kuluneet" hehkut tehdä sitä että kun moottorin ohjaus käskee hehkuttamaan esim. 1sec niin "kuluneet" hehkut ei siinä ajassa vielä jaksakkaan lämmetä riittävästi?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X