Miten V6:n saisi pienen ajon jälkeen hehkuttamaan? Eli kone ehtii lämmetä kädenlämpöiseksi esim. kauppareissulle ajaessa ja kaupassakäynnin jälkeen auto ei hehkutakaan ja sahauttaa tällöin käyntiin... Rovaniemen Pörhöllä tänään vaihdettiin G62:n anturi mutta sama peli jatkuu... voiko anturia ohittaa mukavasti että hehkuttaisi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Miten AKE:n sais hehkuttamaan
Collapse
X
-
Jaa..No missäs vika sitten olisi? Kyllä se kummalta tuntuu ettei diisseli tartte hehkua jos moottori ei edes lämmin ole...nimittäin silloin paukahtaa käyntiin kun tepselin anturista ottaa irti ja täyden ajan hehkututtaa puolilämpöisenä...Yön yli kyllä kun malttaa antaa seisoa rauhassa niin sitten kyllä itsekseen lähtee käyntiin oikeinkin nätisti.
Comment
-
Totta. Kyllä koneen täytyy olla _kylmä_ ennen kuin hehkutetaan. Näin se vaan kaikissa suoraruiskuissa on. Ja vaikkeivät hehkut, mitkään, toimisikaan, niin yli -10 lämpötiloissa lähtee kyllä suht nätisti käyntiin. Noh, toki muutaman kerran rykii muutama sekuntti käynnistyksestä.
Missä sitten varsinainen vika on, niin kutoskone-gurut voinevat kertoa enemmin.
Comment
-
Onko vellu vikaa löytynyt? Itellä alkoi samat ongelmat muutama päivä sitten, kun pari tuntia seisoo niin saa sahata n.10 sekunnin starttauksella että käynnistyy.
Vielä lisäkysymys: Onko Kyseissä autossani 2 lämpöanturi, jotka keskustelee moottorin kanssa. Siinä moottorin päällä olevan anturin vaihdoin vajaa 4 kuukautta sitten mutta onko koneen alla vielä jossain joku lämpöanturi?
Comment
-
Itsellä oli täysin samaa ongelmaa BDH-koneessa.
Hehkuista 2 oli pimeänä ja yksi "kelvottomassa" kunnossa, resistanssi yli 1000ohm.
Vaihtelin hehkut eilen ja käänsin ajoitusta pumpulta aavistuksen aikaiselle.
Kovin laajaa ja pitkää testiä en ole vielä kerinnyt suorittamaan mutta ainakin yhden käynnistyksen olen päässyt jo kokeilemaan niin että lämpömittari näytti minimiä mutta hehkun valo vain vilkahti, hienosti pamahti käyntiin, aiemmin vastaavissa tilanteissa sai aina hetken sahata käyntiin.
Mitä ilmeisimmin nämä V6-koneet on suht tarkkoja noista hehkuista ja luonnollisesti ajoituksesta, kuten TDIfreak tuolla toisessa threadissa kirjoitti.
Alkuperäinen kirjoittaja TDIfreakV6 saattaa tarvita hehkuja enemmän kuin rivikoneet. Anturisuuttimen toimimattomuus voi myös vaikuttaa käynnistymiseen.
Tässä oli nimittäin yksi AKE jossa oli kaikki hehkut pimeänä, anturisuutin rikki ja ehjällä suuttimella todettuna pumppu aika lähelle oikein ajoitettuna niin ei meinannut lähteä +15 hallista käyntiin ja sitten kun monen pitkän sahauksen jälkeen lähti niin valkoista savua tuli paljon. Lämpimänä lähti hyvin käyntiin. Ilmavaivaa ei tässä ollut kun nyt pelaa hyvin uusilla hehkuilla ja pumppu aavistuksen aikaiselle ajoitettuna.
Comment
-
Millainen homma on mitata hehkut autosta? ovatko ehjiä. Osaako joku vastatta että onko autossa yksi vai kaksi lämpöanturia, jotka vaikuttavat käynnistykseen. Ajoitus on säädetty noin puoli vuotta sitten kohdilleen, eikai se itsestään muutu? Auto lähtee täysin kylmällä moottorilla kun palmun alta käyntiin.
Comment
-
Ei hehkujen mittaus ole sen kummempi asia kuin nykäisee hehkusta hatun irti, lyö yleismittarin toisen johdonpään hehkun päähän ja toisen moottorin kylkeen tai runkoon.
Vastus on luokkaa 1ohm (tai alle) ehjässä hehkussa.
Sitäpä en kyllä osaa sanoa miten helposti V6:ssa hehkut on tavoiteltavissa.
Onhan siitäkin ollut juttua, että vastusmittaus ei välttämättä kertoisi totuutta. Varmin tapa olisi nyppästä hehku irti ja antaa suoraan 12V, jolloin näkee varmuudella hehkuuko.
Comment
Comment