Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Letkulämppäri 2.5tdi V6 koneeseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Letkulämppäri 2.5tdi V6 koneeseen

    Tommosta olen ajatellut, kun ei oikein raaskisi Webastoa / Eberiä hankkia. Defalla olisi kivoja, termarilla varustettuja lämmittimiä tarjolla. Onko kukaan asentanut letkulämppäriä kyseiseen koneeseen? Sotkeeko koneen käynnistystä?

  • #2
    Eikö ne silleen osa ole saanut sekasi ne kun vääriin letkuihin laittaneet sen letkulämmittimen ja näin ollen anturi menee sekali. Näin muistan lukeneeni.

    Comment


    • #3
      Yhteen kyseiseen autoon on tullut asennettua lämmitin ja mitää ongelmaa ei ole tullut.

      Comment


      • #4
        Tuohon taannoiseen Audiini asennutin juuri tuon Defan (letku)lämmittimen, ei sotke käytettäessä kuin hehkun merkkivalon. Kylmällä kannattaa muistaa esilämmitetyn koneen kanssa odotella ennen kuin starttaa vaikka hehkun merkkivalo sammuukin, mitä ilmeisimmin hehkut kyllä lämpenivät vaikka merkkivalo sammuikin.

        Näin siis ainakin vanhemman generaation AFB:n kanssa.

        Comment


        • #5
          BAU moottorin yhteydessä defan letkulämppäri toimii moitteetta.
          Hehkun merkkivalo sammuu myös tässä suht nopeasti riippuen lämmitysajasta mutta mitään käynnistysongelmia ei ole ollut millään lämmitysajalla.

          Comment


          • #6
            Minun autossa on myös AKE-moottorissa letkulämppäri ja ei sen käytöstä ole mitään ongelmia ainakaan vielä aiheutunut. En kyllä myöskään osaa sanoa juuri mitään sen lämmitystehoista, kun ei kovia pakkasia vielä ole ollut. Aika sitten näyttää saako paukkupaukkaset moottorin aivolaatikon luulemaan koneen lämmön olevan ihan puutaheinää.

            Comment


            • #7
              Omaani laitoin säteilylämmitimen pelaa moitteitta ja melko nopea asentaa.

              Comment


              • #8
                Kiitti vastauksista, täytyy lähteä varaosaliikkeeseen etsimään sopivaa mallia.

                Comment


                • #9
                  Noilla säteilylämmittimillä ei saa kun hyvä mielen itselle, moottorille nyt ei niinkään.

                  Comment


                  • #10
                    Henk.koht. pidän ainakin tärkeänä ton kutosen kohdalla että öljy lähtee pakkasellakin kansia kohti mahd. vilkkaasti. Siihen tuntuu säteilijä auttavan kyllä mukavasti. Ja tosiasiahan on että ehdottomasti parhaat talvifiilikset takaa "webasto". Ei pääse näillä naruvirityksillä lähellekään. -Olkoonkin sitten millainen vedenkeitin hyvänsä :)

                    Comment


                    • #11
                      Eiköhän se säteilylämminkin auta asiassa kun on se 20-30c´pakkasta, oli sitten bensa tai dieselkone. Webasto kyllä päihittää piuha vehkeet... jos vaan toimii (ens viikolla huoltoon), tuntuu joka talvi tulevan jotakin pientä vikaa tohon Webastoonkin. Entisessä autossa oli eberi ja se ei toiminut tuonkaan vertaa.

                      Comment


                      • #12
                        Ainakaan eberi ei tykkää ilmakuplista sitten vähääkään. Sammuttaa liekin sen kohdatessaan. 2 talvea taisteltiin eräässä autossa, akkuakin vaihdettiin. Syy: Asentaja oli laiskuuttaan vuollut T-haaraa, kun ei muuten ollut mahtunut tiettyyn paikaan, ja sieltä sai ilmaa....

                        Comment


                        • #13
                          Joskus törmäsin letkulämppäriin joka myös kierrätti vettä koneessa, taispas olla jossain traktorissa. Henkilöautoissa en ole semmoseen vielä törmännyt, mutta olis varmasti melko näppärä.

                          Comment


                          • #14
                            Niin. Kylläkai sitä lämmin kabiini tuntuu, että "kylläpä nyt on hyvin auto lämmitetty". Ite taas menen kylmempään autoon, mutta öljyt on lämpöset! :)

                            Comment


                            • #15
                              Joskus törmäsin letkulämppäriin joka myös kierrätti vettä koneessa, taispas olla jossain traktorissa. Henkilöautoissa en ole semmoseen vielä törmännyt, mutta olis varmasti melko näppärä.
                              Sinänsä nuo kyllä tekevät näin henkilöautossakin, tosin kiinni oleva termostaatti ehkäisee kiertoa tehokkaasti. Lämmitin asennetaan sellaiseen kohtaan, että lämpeävä vesi aiheuttaa itsessään kiertoliikkeen pyrkiessään ylöspäin.

                              Vielä kun termostaatti saataisiin kunnolla auki lämmityksen ajaksi niin kyllä tuo saisi nesteen kiertämään aivan riittävän tehokkaasti.

                              Comment


                              • #16
                                Tarkoitinkin semmoista missä oli ihan jonkinlainen moottori joka kierrätti nestettä.

                                Comment


                                • #17
                                  "Sinänsä nuo kyllä tekevät näin henkilöautossakin, tosin kiinni oleva termostaatti ehkäisee kiertoa tehokkaasti. Lämmitin asennetaan sellaiseen kohtaan, että lämpeävä vesi aiheuttaa itsessään kiertoliikkeen pyrkiessään ylöspäin."

                                  Mites on, aukaiseeko Webasto / Eberi termostaattia? Ei kai se niin viisas ole? Ton letkulämppärinhän voi asentaa samoihin letkuihin ja jos haluaa, niin vettä voi kierrättää erillisellä pumpulla, Calixilta ainakin löytyy valmis Pump Kit. Eli äkkiseltään ajateltuna toimii kuten W tai E, mutta koneen vedet lämpenee työnantajan kustantamalla sähköllä ja kabiini sillä Terminillä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nuo traktoreiden pumpulla kierrättävät letkulämppärit ovat tehokkaita, puhutaan 1,5kW tehoista, isompiakin on. Asennus tietenkin niin ettei termostaatti estä kiertoja, ja eihän sitä syyläriin haluta lämpöjä?

                                    EDIT:

                                    Näitä lämppäreitä ei vaan taida ihan jokapaikassa olla myynnissä, ja eiköhän niillä olla joitakin tulipaloja saatu aikaiseksi noissa traktoreissa
                                    Viimeksi muokannut wayne; 13.11.2009, 12:42.

                                    Comment

                                    Working...