Tommosta olen ajatellut, kun ei oikein raaskisi Webastoa / Eberiä hankkia. Defalla olisi kivoja, termarilla varustettuja lämmittimiä tarjolla. Onko kukaan asentanut letkulämppäriä kyseiseen koneeseen? Sotkeeko koneen käynnistystä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Letkulämppäri 2.5tdi V6 koneeseen
Collapse
X
-
Tuohon taannoiseen Audiini asennutin juuri tuon Defan (letku)lämmittimen, ei sotke käytettäessä kuin hehkun merkkivalon. Kylmällä kannattaa muistaa esilämmitetyn koneen kanssa odotella ennen kuin starttaa vaikka hehkun merkkivalo sammuukin, mitä ilmeisimmin hehkut kyllä lämpenivät vaikka merkkivalo sammuikin.
Näin siis ainakin vanhemman generaation AFB:n kanssa.
Comment
-
Minun autossa on myös AKE-moottorissa letkulämppäri ja ei sen käytöstä ole mitään ongelmia ainakaan vielä aiheutunut. En kyllä myöskään osaa sanoa juuri mitään sen lämmitystehoista, kun ei kovia pakkasia vielä ole ollut. Aika sitten näyttää saako paukkupaukkaset moottorin aivolaatikon luulemaan koneen lämmön olevan ihan puutaheinää.
Comment
-
-
Henk.koht. pidän ainakin tärkeänä ton kutosen kohdalla että öljy lähtee pakkasellakin kansia kohti mahd. vilkkaasti. Siihen tuntuu säteilijä auttavan kyllä mukavasti. Ja tosiasiahan on että ehdottomasti parhaat talvifiilikset takaa "webasto". Ei pääse näillä naruvirityksillä lähellekään. -Olkoonkin sitten millainen vedenkeitin hyvänsä :)
Comment
-
Eiköhän se säteilylämminkin auta asiassa kun on se 20-30c´pakkasta, oli sitten bensa tai dieselkone. Webasto kyllä päihittää piuha vehkeet... jos vaan toimii (ens viikolla huoltoon), tuntuu joka talvi tulevan jotakin pientä vikaa tohon Webastoonkin. Entisessä autossa oli eberi ja se ei toiminut tuonkaan vertaa.
Comment
-
Joskus törmäsin letkulämppäriin joka myös kierrätti vettä koneessa, taispas olla jossain traktorissa. Henkilöautoissa en ole semmoseen vielä törmännyt, mutta olis varmasti melko näppärä.
Vielä kun termostaatti saataisiin kunnolla auki lämmityksen ajaksi niin kyllä tuo saisi nesteen kiertämään aivan riittävän tehokkaasti.
Comment
-
"Sinänsä nuo kyllä tekevät näin henkilöautossakin, tosin kiinni oleva termostaatti ehkäisee kiertoa tehokkaasti. Lämmitin asennetaan sellaiseen kohtaan, että lämpeävä vesi aiheuttaa itsessään kiertoliikkeen pyrkiessään ylöspäin."
Mites on, aukaiseeko Webasto / Eberi termostaattia? Ei kai se niin viisas ole? Ton letkulämppärinhän voi asentaa samoihin letkuihin ja jos haluaa, niin vettä voi kierrättää erillisellä pumpulla, Calixilta ainakin löytyy valmis Pump Kit. Eli äkkiseltään ajateltuna toimii kuten W tai E, mutta koneen vedet lämpenee työnantajan kustantamalla sähköllä ja kabiini sillä Terminillä.
Comment
-
Nuo traktoreiden pumpulla kierrättävät letkulämppärit ovat tehokkaita, puhutaan 1,5kW tehoista, isompiakin on. Asennus tietenkin niin ettei termostaatti estä kiertoja, ja eihän sitä syyläriin haluta lämpöjä?
EDIT:
Näitä lämppäreitä ei vaan taida ihan jokapaikassa olla myynnissä, ja eiköhän niillä olla joitakin tulipaloja saatu aikaiseksi noissa traktoreissaViimeksi muokannut wayne; 13.11.2009, 12:42.
Comment
Comment