Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAT tyhjäkäynti

    Ongelmatapaus, -92 100 AAT koneella. Muuten toimii loistavasti, mutta lämpimälläkin koneella käy aina käynnistyksen jälkeen ~5-10min korotettua tyhjäkäyntiä, jonka jälkeen laskee normaaliin.

    Vag comilla tutkittu, mutta ainoa asia mitä näki, oli pumpun ajoitus, joka oli kohdillaan. Muuten mikään grouppi ei antanut arvoja, mitä lie mätää oli (käytössä tällä kertaa orig hex-can kaapeli).

    Mites näissä on toteutettu tyhjäkäynnin säätö? Mikä anturi voisi häiriköidä, onkos näissä aatu koneissa myös multivika anturi? Jos kone luulee aina startin jälkeen, että on kylymä ja antaa enemmän kierroksia.

    Auto pitäisi leimata ennen maanantaina, tai maanantain aikana. Katsoo nyt mitä inssi sanoo, eipä tuo paha vika pitäisi olla. Onko syy hylsyyn, jos käy ~1000rpm tyhjää? Eikä normaalia 800. Paikalle voi toki ajaa, jolloin tyhjäkäynti jo normaalia, mutta käynnistyksen tekee kuitenkin, jonka jälkeen kierrokset taas pomppaa.

  • #2
    Onko syy hylsyyn, jos käy ~1000rpm tyhjää?
    Vaimon Transporterista olen tyhjäkäynnin nostanut sinne lähemmäs 1000rpm, kun 860rpm aiheutti omituista vapinaa/tärinää.

    Eipä tuo katsastuksessa siitä ainakaan mitään maininnut edes, vaikka itse ajattelin kanssa ihan samoja juttuja kuin Ville.

    Tyhjäkäynnin rukkaus onnistuu TDI vehkeissä VCDS:llä.

    Comment


      #3
      Nuo vanhemmat AATun boxit on niin "tyhmiä" ettei vag-com löydä muuta kuin 000-groupin.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen
        Tyhjäkäynnin rukkaus onnistuu TDI vehkeissä VCDS:llä.
        Tuon olisi toki voinut tehdä, mutta ei kannattanut. Koska hetken kuluttua käynnistyksestä alkaa käymään normaalia tyhjäkäyntiä.

        Alkuperäinen kirjoittaja MJF
        Nuo vanhemmat AATun boxit on niin "tyhmiä" ettei vag-com löydä muuta kuin 000-groupin.
        Näin vähän uumoilinkin, joten ei muutakun leimalle katsomaan :-)

        Comment


          #5
          Saahan se tyhjäkäynti 1000 olla käsittääkseni? eikös 1200 ollu se raja tms. Vikaan en sinänsä osaa ottaa kantaa, oma AEL ei minusta käy korotettua oikein ikinä. Liekö rikki sekin. :D

          Comment


          • #6
            Haetaan vähän etäänpää kun vaivakin eksoottisempi :)

            Kaasupedaalin ja säätöpotikan välinen vaijeri voisi olla tiukalla? Potikkaa pystyy kiertämällä säätämään, on kiinni kuusiokoloilla. Tämä ei ole mikään tyhjäkäynnin säätö. Säätö oikein, kun tyhjäkäynnillä löysänä, mutta saa poljettua täydet.

            Comment


              #7
              Mistäs pääsee tota tyhjäkäntiä säätämään vcds:ällä?

              Comment


              • #8
                Kaikista AAT koneisista ei välttämättä mistään. Noitakin on eri ecuilla. Vanhimmista ei pääse kuin katselemaan ajoitukset ja dataakin saa vain ensimäisen meas blocksin kanavan verran. Uudemmista sitten pystyy adaptaation kautta tuon tekemään.

                Comment

                Working...
                X