Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Karkea käynti ja vähän muutakin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Karkea käynti ja vähän muutakin

    Hei, vika alkoi eilen illalla sillä että auton kulku loppu siinä satasen paikkeilla. Saatto olla hetken mittari paikalla ja sitte meno taas jatkuu jne.. Tänään meno on ollutkin sitte tahmeaa koko ajan. Tuntuu kuin sdi:llä ajelis. Käynti ääni on myös ko traktorissa välillä ja välillä taas ihan normaali.
    Aamupäivällä huomasin suuttimelle menevien mustien letkujen liitoksien valskaavan. laitoin niihin klemmarit ja ei vuoda enää mutta meno on samanlaista ja tuntuu että pahenee koko ajan.

    Olisko jotain vinkkiä mikä autossa on vikana tai mitä pitäisi tehdä? Onko mahdollista että ilmaa on päässy järjestelmään ja jos niin on niin miten siitä pääsee eroon?

    Ja auto on afn koneella oleva a6.

    Olen kiitollinen kaikista neuvoista.

  • #2
    Oireet on semmoset, että kannattaa enempiä ajelematta tarkistaa kampuran hihnapyörän kireys. Kun pyörä on löystynyt, niin ajoitus pääsee vaeltelemaan ja siitä aiheutuu tuo käyntiäänen vaihtelu.

    Comment


    • #3
      Jep, pitääpä käskiä jonku tarkastaa se ko kuitenkaan ite en ymmärrä tuommosten päälle.

      Jotenkin vaan tuntuis että se vika liittyy siihen että sitä diisseliä puski tuleen siitä putkesta ulos mutta empä tosiaan tiiä....

      Comment


      • #4
        Osaako joku sanoa, että vaikuttaako mahdollisesti tuohon käyntiin ja menohaluttomuuteen jonkin suuttimen vika?

        Aluksi oli kuitenkin havaittavissa että meno loppuu vasta jos hetken aikaa kiihdyttää ja koko ajan vähemmän aikaa kulki normaalisti. En myöskään havainnut, että karu käyntiääni olisi ollut aluksi vaan tuli vasta esille ko meno halut paheni entisestään.

        Comment


        • #5
          vaihdappa kaikki ylivuoto putket uusiin.
          eli ne mustat putket mihin oot laittanu klemmarit

          Comment


          • #6
            joo pitääpä kokeilla tuotakin. ei kyllä oo enää havaintoja että vuotais mistään mutta eihän sitä varmuudella voi sanoa

            Pitäis jotenki saada selvyyttä että onko vika sielä ajoituksessa vai tuola suutin puolella. Se tieto olisi tervetullutta että onko mahdollista että viallinen suutin aiheuttaa tuollaisia onkelmia? Jos se on mahdollista niin varastossa olisi racet oottamassa kevättä niin voisin kokeilla ne vaihtaa.

            Comment


            • #7
              Tuo alaratas on jo kerrottu, joten pohditaan vaihtoehtoja.
              Voi siellä olla myös ennakonsäädin pumpusta joka temppuilee.

              Suutinvikaa se tuskin on, ellei sitten 3:s suuttimen elektroniikkaan ole tullut jotain hikkaa.
              Ilmaa en siellä usko olevan, suodattimelta tulevasta letkusta näet kuplien määrän. Jos haluat ilmata niin ei muuta kuin ruiskutusputkia löysäilemään koneen käynnissä.

              Käynnistyykö normaalisti kylmänä ja kuumana? Savuttaako?
              Hyvä olis kattoa josko vikakoodia olis tullu.

              Comment


              • #8
                mielestäni ei savutus on normaalia. eilen kokeilin vain vähän käyttää niin kylmänä sai pari sekuntia startata ettei ihan normaalisti lähteny käyntiin.
                Itellä ei vaan ole laitetta millä vikakoodit vois lukea ja ei tiiä uskaltaako tuolla miten ajella.

                Ja jos se mitenkään asiaan liittyy niin kolmannesta suuttimesta matkustamosta päin kahtottuna molemman puolen paluu letkun juuri vuosi.
                Tämähän voi kyllä liittyä ihan eria asiaankin.

                Miten tuo ilmaus hoituu? Löysäänkö vain aivaimella sitä suutinputkia vai otanko kokonaan irti? ja sitte auto käyntiin?

                Ja mainitaan nyt varmuuden vuoksi että autossa on evry. Tämä ei kuitenkaan ole mitään rynkyttämistä mikä kuuluis sen ominaisuuksiin.

                Vaikuttaako rikkinäiset maf tai ahtopaineen säätö käyntiin?
                Viimeksi muokannut A6tonen; 2.11.2009, 12:35. Perustelu: yhdistetty

                Comment


                • #9
                  Jos putket/letkut ei vuoda ja suodattimessa vaan on löpöä, niin tuo ilmaantuu kyllä itsekseen.

                  Comment


                  • #10
                    nonnii, tais vika löytyä. Kolmen johdon liitin (olisko joku ahtopaineeseen liittyvä) oli haurastunu ja 2 pinniä oli katkennu. Nyt pitäis varmaa apikoilla korvata tuo.

                    Kiitos kaikille vinkeistä
                    .

                    Comment


                    • #11
                      Missä kohtaa tarkalleen tuo liitin sijaitsi? Edestäpäin katsottuna vasemmalla vai tulipellin luona jne?

                      Comment


                      • #12
                        Se liitin oli siittä ahtoputkesta vähän eteenpäin, sen oikea paikka varmaan oli siinä ahtoputken alla kun se lähtee kääntymään eteenpäin. Mulla se oli irrallaan niin sen takia oli varmaan kulunutkin.

                        Sattumalta huomasin sen ko kokeilin evryn "tinauksia" että onko niissä jotain niin osu tuo käteen ko oli siinä ihan vieressä.

                        Comment

                        Working...