Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1Z lopetti ahtamisen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1Z lopetti ahtamisen?

    Eli näin tällä kertaa. Ahdot nousee 0,2 mutta ei sen ylemmäs. Mistähän johtuis? Kaiken PITÄISI olla kunnossa, mutta ilmeesesti näin ei aivan oo. Auto on -94 vm. 80 ja koneena toi 1Z 1.9 tdi. Mistä kannattais aloittaa ettimään tota ongelmaa...?

    #2
    Ahto vuoto? Savuttaako? Suhiseeko?

    Comment


      #3
      ei savuta.. Turbo ääntää suht normaalisti, enkä oikein vuotoakaan ole kuullut. Pitää viikonloppuna käydä tota tarkemmin läpi...

      Comment


        #4
        No eiks siin käy niin, et kun ei ahtoja ole ei koneelle anneta ruokakaan -> ei savuile?

        Comment


          #5
          Mistä lähteä liikkeelle kun ei ole vetoja TDI:ssä? Vag-com tms käteen ja kattomaan mitä koodeja löytyy.

          Ilman vakkomia lähtisin tarkistamaan pikkuletkut, eli N75:lle jne menevät, ettei ole päässy joku irti tai muuten rikki.

          Ahtovuoto se tuskin on, jos ei tule savua normaalisti enempää.

          Comment


            #6
            Josko meno tuntuu oikein tosi tukkoiselta, kannattanee vilkaista onko katti ok.

            Comment


              #7
              Vag-commia ei löydy... Ja tukkoinen toi ei varmasti oo. Tostahan lähtee kolme letkua N75 eteenpäin. Punainen jonnekkin turbon alle, sininen hukkaportille, mutta entäs se viimeinen?

              Comment


                #8
                Ja tukkoinen toi ei varmasti oo
                Olet siis kokeillu ilman kattia ajaa?

                Tostahan lähtee kolme letkua N75 eteenpäin. Punainen jonnekkin turbon alle, sininen hukkaportille, mutta entäs se viimeinen?
                yhdestä tulee paine venttiilille jostain kohtaa ahtoputkee, yksi menee tosiaan hukkikselle ja yksi menee maffin ja turbon väliin jos ei pura ulko-ilmaan

                Comment


                  #9
                  Kirjotellaan nyt vaihteeksi tännekin.
                  Ahtovuoto paljastu vaivaksi pitkällisten selvitysten jälkeen. Nyt pelittää!

                  Tuli siinä mm. ruuvailtua hukkista, katottua katti ja sitte viimesenä tietysti toi "helpoin" homma eli painetesti ahtopuolle + N75 venttiilin letkujen läpikäynti.

                  Yks pikkuletkuusta vuoti ja mittarille menevä letku vuoti vähä lisää = Tuskaa..

                  Nyt ahtaa semmosta 0.9 luokkaa ja tuli tehtyä samalla se köyhän miehen lastu eli evry, joka sitte auttaaki jo ohitus kiihtyvyyttä jo paljo. En olis kyllä uskonu notta noin suuri vaikutus max 5 euron viritelmällä.

                  Comment


                    #10
                    Sitten vielä siihen Hammermodi, ja saa taas vähän lisää. Eikä maksa mitään :)
                    Tai haet ne isommat suuttinkärjet tuohon.

                    Comment


                      #11
                      Suuttimet juu.
                      Ja kytkin, ja turbo ja ja ja.. :D

                      Ei vais, suuttimet pitäis kyl seuraavaksi hommata.
                      Jos ei nyt sitte rupee riisseliä hotimaan mahdottomasti jo tuolla evryllä.. :D

                      Comment


                        #12
                        Mulla suht samat oireet AEL:ssä. Aikaisemmin ahti 0,9 mutta vasta pidemmän vedätyksen jälkeen isommilla vaihteilla ja n 3000 rpm kohdalla. Eli ahdot nousi hitaasti.
                        Nyt sitten alko kulkupuoli hyytymään, 0,5 max ahdot ja pahimmillaan jo 2800 kierrosta (pidemmän vedätyksen aikana) alkaa ahdot laskemaan ja menevät nollaan viimeistään 3500 kohdalla. Meno sitten sen mukaista.
                        Ei savuta, ei virhekoodeja ja mikäli osasin IQ:n katsoa oikein niin oli 3,5.
                        Katteja epäilen, ovat jossain vaiheessa saaneet osumaa , täytyy irrotella noin viikonloppuna, ja samalla tietenkin katsoa konehuoneen puoli että kaikki letku yms ovat kunnossa

                        Comment

                        Working...
                        X