Eli näin tällä kertaa. Ahdot nousee 0,2 mutta ei sen ylemmäs. Mistähän johtuis? Kaiken PITÄISI olla kunnossa, mutta ilmeesesti näin ei aivan oo. Auto on -94 vm. 80 ja koneena toi 1Z 1.9 tdi. Mistä kannattais aloittaa ettimään tota ongelmaa...?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1Z lopetti ahtamisen?
Collapse
X
-
-
Mistä lähteä liikkeelle kun ei ole vetoja TDI:ssä? Vag-com tms käteen ja kattomaan mitä koodeja löytyy.
Ilman vakkomia lähtisin tarkistamaan pikkuletkut, eli N75:lle jne menevät, ettei ole päässy joku irti tai muuten rikki.
Ahtovuoto se tuskin on, jos ei tule savua normaalisti enempää.
Comment
-
-
Ja tukkoinen toi ei varmasti oo
Tostahan lähtee kolme letkua N75 eteenpäin. Punainen jonnekkin turbon alle, sininen hukkaportille, mutta entäs se viimeinen?
Comment
-
Kirjotellaan nyt vaihteeksi tännekin.
Ahtovuoto paljastu vaivaksi pitkällisten selvitysten jälkeen. Nyt pelittää!
Tuli siinä mm. ruuvailtua hukkista, katottua katti ja sitte viimesenä tietysti toi "helpoin" homma eli painetesti ahtopuolle + N75 venttiilin letkujen läpikäynti.
Yks pikkuletkuusta vuoti ja mittarille menevä letku vuoti vähä lisää = Tuskaa..
Nyt ahtaa semmosta 0.9 luokkaa ja tuli tehtyä samalla se köyhän miehen lastu eli evry, joka sitte auttaaki jo ohitus kiihtyvyyttä jo paljo. En olis kyllä uskonu notta noin suuri vaikutus max 5 euron viritelmällä.
Comment
-
Mulla suht samat oireet AEL:ssä. Aikaisemmin ahti 0,9 mutta vasta pidemmän vedätyksen jälkeen isommilla vaihteilla ja n 3000 rpm kohdalla. Eli ahdot nousi hitaasti.
Nyt sitten alko kulkupuoli hyytymään, 0,5 max ahdot ja pahimmillaan jo 2800 kierrosta (pidemmän vedätyksen aikana) alkaa ahdot laskemaan ja menevät nollaan viimeistään 3500 kohdalla. Meno sitten sen mukaista.
Ei savuta, ei virhekoodeja ja mikäli osasin IQ:n katsoa oikein niin oli 3,5.
Katteja epäilen, ovat jossain vaiheessa saaneet osumaa , täytyy irrotella noin viikonloppuna, ja samalla tietenkin katsoa konehuoneen puoli että kaikki letku yms ovat kunnossa
Comment
Comment