Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6 2.5tdi -04 tehottomuus/pumppu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a6 2.5tdi -04 tehottomuus/pumppu

    olen kuullut että näistä audeista olisi mennyt jonkun verran pumppuja, miten se oireilee vai meneekö se kertalaakista paskaks?

    Omassa audissa ilmenee pientä tehottomuutta, vikaa ei löydetty liikkeessä muutaku että se ei saa tarpeeksi ruokaa, ahtopaineet ovat kunnossa samoin ilmamäärämittari eikä mitään vikakoodeja paitsi moottorin tukipuslan magneettiventtiilin oikosulku mutta se tuskin liittyy mitenkään tähän... Voiko tehottomuus johtua pumpusta? tietääkseni ei ole koskaan vielä vaihdettu ja ajettu 170000.

  • #2
    Ei itsellä ainakaan pumppu vielä oireile, -03, 220tkm. Suunnilleen noissa kilsoissa (160tkm) tuli vaihdettua ilmamassamittari ja tuntui kuin lastu olis laitettu. Ei silti jättänyt vikakoodeja tms. Jos on alkuperäinen niin ei varmaan uusiminen haittaa. Muuten pumpusta kertokoot kokeneemmat.

    Comment


    • #3
      Ootkos Sami vilkassu liikkuuko siellä pumpun imuputkessa ilmaa? Mites lienee filtterin laita, koska vaihdettu? Näistä kutosdiisseleistä kajahtaa pumppu yleensä kertalaakista aikalailla varottamatta. Yleensä siinä päälle parinsadantuhannen se losahtaa. -Toiset on päässeet neljäkin satkua ilman murheita, mutta mene ja tiedä. Ennakonsäätimen mäntä joskus jumitellessaan aiheuttaa harmia vaikean käynnistymisen muodossa, ja samalla hukkuu tehotkin...

      Comment


      • #4
        ilmamäärät oli ajon aikana mitattuna normaalit, samoin ahtopaineet ajon aikana testerillä katsottu.

        kiihdyttäessä n.1900 kierroksen kohdalla auto hieman nykäisee ja olevinaan tiputtaa hieman tehoja kun tietääkseni pitäisi alkaa vetämään oikeasti enemmän kun kaasu on koko ajan pohjassa... en oo kattonu filtteriä ku arvot oli kuitenki ihan kohdallaan testerillä mutta seki kyllä pitäs kattoa.

        jos vika ei löydy niin koitan laittaa uuden ohjelman eli optimoinnin jos se vois olla ohjelmallinen se vika...

        Comment


        • #5
          niin ja en oo kattonu onko siellä ilmaa.

          Comment


            #6
            Onko ilmamäärämittari vaihdettu vai mistä tiedät että se on kunnossa.
            Oire viittaa kuitenkin vahvasti siihen.

            Comment


            • #7
              -Onkoos tää lastutettu?

              Comment


              • #8
                ei lastutettu. se dieselhuollon kaveri katto sillä sen testerillä ajon aikana paljonko ne ilmamäärät on kiihdyttäessä ja normaaliajossa ja sano että ne on ihan kunnossa eli ilmamäärämittarinki pitäs sillon olla kunnossa.

                Comment


                • #9
                  voishan sen mittarinki koittaa vaihtaa jos se vaikuttais jotain mutta ei viittis turhaan sitä ostaa..Pierburg vissiin kannattais laittaa, onko hinnoista tietoa?

                  Comment


                  • #10
                    150e maksaa merkkitiskillä. Ei ole vaihto-osa.

                    Comment


                    • #11
                      pientä tehottomuutta aiheuttaa myös, jos perus vika eli nokat loppu/ keinuvipuja pois paikaltaan

                      Comment


                        #12
                        Ei oikeastaan. :D

                        Comment


                        • #13
                          Itsellä oireili että oli tehoton ja ei vastannu kaasuun, välillä meni vikatilaan kun vedätti isolla vaihteella pitkänaikaa.
                          No vika kooditkin lopulta tuli pumpusta.
                          ennakon säätömäntä ja aivot mykäksi.
                          Kilometrit oli 230tkm

                          Comment

                          Working...
                          X