Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

voimakas suhina kiihdyttäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • voimakas suhina kiihdyttäessä

    auto on ruvennu tekemään seuraavanlaista oireilua. Kaasu pohjassa heti kun ahdin herää tulee voimakas suhina ja tuntuu et kierrokset ja ahdot nousee mut auto ei lähe vetää niinkuin pitäisi. Autoon on tehty keulacooleri ja myös ohjelmoitu uudestaan. Olen ponnistanu pelkän coolerin ja putket, eli tulpannu ennen sitä imusarjasta lähtevää muoviputkea ja turbolt lähtevänputken ja se ei vuotanu. voiko jossain muualla oleva vuoto tehä kyseistä oireilua?? auto on a4 avant quattro ja moottori avf

  • #2
    Kokeile koeponnistaa suoraa maffilta lähtevästä letkusta. Näin koko järjestelmä tulee testattua.

    Mutta kyllähän tuo ylimääräinen suhina siihen viittaa, että ilma karkaa jostain eikä kulje, vaikka painetta olisikin.

    Comment


    • #3
      kannattaako se tulpata silti ennen sitä imusarjasta lähtevää muoviputkea?

      Comment


      • #4
        ahtovuoto. Mutka kyllä jaksaa nostaa paineet kun vuoto putkessa ei ole suuri.
        Katteleppa ne ahtoputket ja liitokset.

        Comment


        • #5
          Ei ole ainakaan itsellä ollut tarvetta tulpata mistään. Alle 0,5 barin paineet piisaa kyllä, kuulee jos jossain suhisee. Tietty paine kun ylittyy, voi alkaa öljykorkki / mittatikku suhiseen.

          Comment


          • #6
            voisko n75 tehä kyseistä oiretta?

            Comment


            • #7
              Ei oikein.

              Kyllä siellä se ahtovuoto taitaa jossain olla.

              Comment


              • #8
                nyt on ponnattu maffin jälkeisest putkest eikä mitään suhinaa mistään. mistä sitten sitä lähtis ettii??

                Comment


                • #9
                  DP ja putkisto ehjä, voisi sieltäkin suhistaa? Onko sisälle vedetty ahtomittarille letku, onko kunnolla mittarissa kiinni?

                  Comment


                  • #10
                    putkistossa ei näkyny vuotopaikkoja kun tsekkasin. Voisko se johtua siitä kun egr on suljettu, mut ei oo laippoja välis. Ni se pääsis aukee pakopaineist ja suhisis sitä vasten vai onko kaukaa haettu??

                    Comment


                    • #11
                      Ei se alipaine ole mitenkään yhteydessä imu/pakosarjaan, muuten tuo vuotais käytössä ollessaan melko usein alipainepuolelle.

                      Auki venttiili on voinut osittain jäädä, jos on epäkunnossa. Siitäkään ei kyllä mitään suhinoita pitäisi ilmaantua.

                      Comment


                      • #12
                        Siis kun ahdin alkaa herään, niin silloin on just isoimmat paineet.
                        Mitäs näissä onkaan ahtopaineet?
                        Voishan se olla EGR, mutta se tarkottaa jotta egr:n putken tiivisteistä se vuotais. Äkkiä sen testaa jos laitat pellinpalat laipan väliin.
                        Logittamalla ahtopaineet ja MAF ehkä vois tulkita myös jotain.

                        Toisaalta voi se olla pakopuoleltakin se suhina.

                        Comment


                        • #13
                          mitä tosta ahtoputki testauksesta jää pois sellasta mikä vois vuotoa aiheuttaa mut ei ilmene ponnistuksessa??

                          Comment


                          • #14
                            Terve !!

                            Itselläni samat oireet AYM koneessa, ja testerillä katsottuna näyttää että egr ei sulkeutuu 100% vaan 88% erotus 12% puhaltaa putsarin takaisin eikä menoakaan ole huimavaa samat mainitsemasi asiat tehty lisäksi vaihdettu EGR tunnistin yritetty eliminoida EGR Turbon kello vaihdettu, huohotin kuin myös 75 putsari, ohjaussuutin oireet vaan jatkuu! Samoin vian etsintä.

                            Comment

                            Working...