Kyllä se syöttöpumpun ajoituksella käyntiin lähti. Edes remmiä eivät huollossa kiristelleet. Ei saaneet säädettyä ohjelmalla, kun oli niin heitellyt, vaan heittokellolla ajoitettu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AAT koneesta meni nokkahinna poikki!
Collapse
X
-
jaa-a... kai se on joku tietty päivämäärä olemassa minkä lakikin sanoo että miltä ajalta ne on korvausvastuullisia. (ehkä 14pv)
ite kun jako hihna meni poikki niin en alkanu kaivamaan korvauksia mistään kun taisi olla 4vuotta vanha ja 60tk ajettu hihna ku katkesi.
mutta sitten euraavalla kerralla ku pumpun hihnasta lähti hampaat irti oli hihna kuukauden vanha ja 4tkm ajettu ja se meni takuuseen.
Comment
-
vaikuttas niinku ois liian kovalla rasituksella tuo hihna ku lähtee ihan levynä irti nuo hampaat
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2475324.jpg
Comment
-
-
tosiaan sen jakohihnanki vois vaihtaa ku sehän ottaa kans saman rasituksen voimakkaammin kun siihen tulee vielä nokan pyörittäminen.
mutta kyllä minä nyt rupean kallistumaan niihin hihnapyöriin kun jako hihna on vielä ehyt.
pitää rueta kyselee pumppujen tarkistus/huoltojen hintoja.
mulla saattaa olla huollettu pumppu paikallaan kun on keltasella maalilla tehty merkit kanteen ja pumpun siihen kiinnitys levyyn.
Comment
-
Aika isothan ne pumpun hihnapyörät ovat, joten harvoin edes kuluvat teräviksi jne. Pyöriihän kiristysrullat herkästi? Erityisesti hihna on ollut riittävän tiukalla (ei anna yhtään periksi kunnolla sormella painamalla) ja pumppua pystyy käsin kääntämään puristuksen yli kun putket eivät ole paikoillaan? Suuttimet varmaan huollettu 300-400tkm välillä?
Comment
-
vois kokeilla pumpun pyöräyttämistä ilman suutin putkia. sitä varmaan tarkoitit?
suutin putket paikallaan sen jaksaa käsin vielä pyörittää mutta on aika raskas.
suuttimen huollosta en tiedä. saattavat olla alkuperäiset mutta katastuksessa oli savutus 0,38 niin ei ne ihan susija voi vielä olla?
Comment
-
hihna pyörät on kulunu. takareunaan on tullu niin terävä reuna että sillä voi vaikka haavan viiltää sormeen.
ihmetellä saa miks sitä ei aikasemmilla kerroilla ole huomannu.?
vaikka kaverina rassatessa on ollu laakkoselta eläkkeelle jääny asentaja joka tuntee kyllä kyseisen moottorin ku omat taskusa.
Comment
-
Jo on ihme homma, kun kaikilla paukkuu vitos koneen koneen hihnat.
Sama vika Rahikaisella ilmeisesti kiristin tai joku muu rulla petti.
Onneksi älysin pistää auton parkkiin kun rupes nykimään.
Hihna oli paikallaa, mutta helkkarin löysällä ja vissiin hypännyt hampaan tai pari. Kovin pahaa ääntä ei kuulunut, mitä nyt pikku narahdus :)
Sammutin kuitenkin virta avaimesta, että vielä on toivoa.
Comment
-
Jos nyt sitä remminvaihtoa alkaisi haaveileen tosissaan, niin edelleen:
"Saako näihin aat koneisiin laitettua sen uudemman mallin automaattisen hihnankiristimen ihan plg'n play entisen vanhan kiinteän mallin tilalle?"
Comment
-
En minä sinne ole kyllä kurkannut, joten korjatkaa nyt äkkiä jos olen väärässä.
Volvon adaptiossa oli kyllä automaattikiristin aivan mekaaninen jousella varustettu epäkesko.
Täten voisi kuvitella, että se automaattikiristinkin sinne sopis, jos vain on saman kokoinen muuten.
Comment
-
-
nyt se teki sitte tekovitun ehjään perseeseen! TAAS! kaupungista kotiin päin ajaessa hyyty mäkeen ja hinaamalla kotiin. ajotukset on pysyny paikoillaan jota ensin epäilin. suutinputkestaki tulee tavaraa tartatessa ja putkesta tulee valkeeta savua joka ei haise millekkään.
rupesin purkamaan kantta pois ja kahtomaan mitä se on syöny mutta en saanu aikaseksi itikoiden takia tehtyä hommaa loppuun. huomenna näkee mikä siellä on menny nyt paskaksi!
miks mun autolle käy näin!?
Comment
-
Lainaan ketjua sen verran kun kansi remontista kyse.
Onkohan tää kansi vielä käyttö kuntoinen kun jokaisessa suuttimen reiässä oli oheisen kuvan mukaisia pieniä halkeamia ? Vaihtokantta kun etsiskelin niin aikamonessa on samanlaisia havaittavissa.
https://www.dropbox.com/sc/bwmn0sn0r...FEbs5BpDChfRSa
Comment
-
Jos se pääsee puhaltamaan venttiilin ohi, sitten se varmaan on ongelma. Jos ei pääse, ei ole ongelma, ainakaan vielä. Voihan ne hitsata täyteen, mutta hintaa alkaa kertyä.
Eipä tullut omasta katsottua. Mulla on yksi kokonainen kansi pöydällä jouten. Siitö voi koittaa tarjota jotain, jos on tarpeita. Minulla ei ole menossa käyttöön.
Comment
Comment