Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT koneesta meni nokkahinna poikki!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    hihnalla oli ajettu 4tkm kun säädettiin. seuraavana päivänä sitte tuli hihna rikko mutta sain laitettua uuden hihnan samoille hampaille niin ei tarvinnu uudestaan vag comilla kahtoa.
    ebaystä on nyt tilattu kaapilit ja vag comin ohjelma itelle. vähä jännittää saako sillä edes yhteyttä autoon
    tosin ei siihen iso raha hukkaan menny vaikka ei halvinta mahollista kaapelia otettu :)

    tuosta klimatronicista kun kahtoo lämpöjä niin se ei yllä kuin reiluun 70 niin flekti lähtee pyörimään.
    sillon koelaudassa näkyy noin 90.
    näillä ilmeisesti omat anturit ja mittaus paikka?

    Comment


    • #62
      Anturi mitä ilmastointi käyttää löytyy kannelta lähtevästä vesiletkusta, eli kannen ja rintapellin välistä. Sellainen sokka kiinnitteinen O-rengas tiivisteinen. Kaksi kertaa tuon jo joutunut 2,5 vuoden aikana vaihtaan, toinen vaihto meni kyllä takkuun piikkiin.

      Jos anturi on hajalla niin mulla on aina näyttänyt pahasti alilämpöö.

      Comment


      • #63
        senhän vois melkeen ostaa uuden. ei se taija kuitenkaan vaikuttaa mihinkään pumpun tai muun toimintaan?

        Comment


        • #64
          Ei ainakaan tuntunu vaikuttavan mihinkään muuhun ku just automaatti-ilmastoinnin toimivuuteen.

          Oliskohan ollu joku parinkympin osa, no rahalla kuitenkin selvisin!

          Comment


          • #65
            jep. kyllä mulla tuntuu näillä keleillä vielä lämmintä kopissa olevan joten jää kesälle jos sillon tulee tarvetta.

            Comment


            • #66
              Ellen väärin muista niin siellähän taisi olla G62-anturista virheilmoitus.

              Comment


              • #67
                niinhän se oli.

                Comment


                • #68
                  huomasin tuossa ku käynnissä ollessa käyttää öljy korkkia pois niin kuuluu semmonen tuputus sieltä mitä ei ennen kuulunu. ja huomasin että sinne tulee jostain alipainetta joka imasee korkkia ku käyttää hollilla.
                  saisko alipaine pumppu niin ison paineen tehtyä sinne että se imasee ihan korkkia kiinni jos se vuotaa kun tuntuu ettei jarrutkaan olisi hirveen herkät?

                  Comment


                  • #69
                    Ei ihan näin, mutta jotain sattui, kun kainuusta kotiin ajelin -30 lämpötiloissa. Auto vei polttoainetta hitosti ja savutteli kovasti. kotona ei tahtonut lähtä käyntiin tai ainakaan tuntunut kaikilla käyvän. Sammui ja seuraavana päivänä ei sitten käyntiin. Vaihdoin polttoaineen suodattimen ja se oli aivan käsin pyöräyttämällä löysässä. joko syöttöpumppu tai sitten jako hypännyt... Mutta kumpi?? Vagcom-kaapeli tilasin kiinasta 1-2kk sitten, mutta vielä ei ole tullut ja korjaamoihin ei autoa saanut, eikä lähikaupasta testeriä ostettua. Huomenna pitäisi saada kaapelin ja testata vagcom-ilmaisohjelmalla, mitä näyttää, jos osaan sitä oikein käyttää.

                    Comment


                      #70
                      Äkkiä vois veikata että pumpun remmi olis loikannut. Nokkaremmin ei tarvi paljoa heittää niin johan kolisee yhteen. Vakkomi tarvittavine adaptereineen löytyy täältäkin tarvittaessa.

                      Comment


                      • #71
                        pumpun hihnaa veikkaan itekki. mutta sillä vag comilla sen voi tarkastaa jos saa käyntiin.
                        sen voi kokeilla ihan että otat työ kaluja ja käännät pumppua aikasemmalle.

                        Comment


                        • #72
                          Taitaa jäädä sunnuntaille tuo kahtelu, kun täällä pohjolan tallissa on -34 astetta ja huomiselle luvataan kylmempää... Pitää ajella Citikalla. Kiitos tarjouksesta MJF, tässähän se auto lepää matkasi varrella?
                          Yritän tässä illall kahtella linkkejä, mistä löytyy kuvat tuolle pumpun säädölle. Meinaa lähtä käyntiin, mutta ei ja savua tulee runsaasti. Että pumppu ainakin on ilmattuna ja pitäisi saada polttoainetta. Missää on hehkun lämpötilan tunnistimen johto, että jos lämmitän koneen ja nyppäsen sen johdn irti ja saa koneen hehkuttaan, niin silloin uskoisin polttoaineen syttyvän ja auton käynnistyvän. Taitaa olla remmit liian löysällä... Ainakin nokkaremmi, kun sitä jo käsin kokeilin.

                          Comment


                          • #73
                            Hehkuja ohjaava lmpötila-anturi on siinä kannelta lähtevässä ylävesiletkun yhteessä päälipuolella, liitin vaan pois ja hehkuttaa!

                            Comment


                            • #74
                              Ei saisi nokkaremmi olla yhtään löysällä, siellä pitäisi olla automaattikiristin koska AEL:ssä sellainen on. Näkyy kun ottaa muovikopan yläpalan irti, viisari pitäisi näyttää viivaan (ja heiluu käydessä)

                              Pumpun hihnan saa kireälle kun löystyttää ylimmän kiristinpyörän akselipulttia ja auttaa sormella vieterin tapista, mikäli vieteri tallella. (2min homma) Kannattaa vaihtaa hihna, tämän ei pitäisikään kestää samaa matkaa kuin nokkahihna.

                              Comment


                                #75
                                Eipä ole AATuissa kaikissa automaattikiristintä. Omassa ainakin on ihan tavallinen manuaalikiristin.

                                Nelioviveto: Aikaisemmin tuli kuljettua päivittäin siitä ohi, mutta ei ole tarvinnut hetkeen kulkea Raahessa. Niin pirun kylmää on kyllä ettei taida omallakaan Audilla päästä liikkeelle ennen kevättä :(

                                Comment


                                • #76
                                  jep mullakin aatussa ihan manuaali kiristin. ja se kannattaa tarkistaa 30tkm välein ellei useamminki onko hihna löystyny.

                                  pumppua on helppo säätää kun otat takaa suojan pois ja 21 ja 22 milliset lenkkiavaimet ja pidät toisella pumppua paikallaan ja toisella avaat nokan päästä pultin.
                                  sitte käännät pumppua edestä päin katottuna myötä päivään niin se menee aikasemmalle ja kirit nokan päästä pultin.

                                  toinen vaihto ehto on että löysää 3 pulttia millä on pumppu kiinni ja kääntää koko pumppua samaan suuntaan mutta itse en saanu yhtä pulttia auki tai yritin väärää.

                                  kuhan saa ajotuksen sen verran kohilleen että pysyy käynnissä niin kahtoo sitte vag comilla tarkaksi.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Vai olisko tuo automaattikiristin vain A6:ssa C4 koppasissa koska minullakin on mekaaninen kiristin ja tuon C4 100.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Saattaa olla juuri niin, ts. samaan aikaan valmistetuissa AAT ja AEL oli automaattikiristin? Minulla oli -94 A6 AAT+6v ja siinä oli automaattikiristin, tuskin oli päivitetty jälkeenpäin. Oli moottorissa muutenkin vorsprungia entiseen AAS:n verrattuna (ja sitä ennen DE :)

                                      Comment


                                      • #79
                                        minun aatu on 94 ja siellä on mekaaninen. onko niin että 100 ei ole käytetty ollenkaan automaattista?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Alkuperäinen kirjoittaja smgt
                                          toinen vaihto ehto on että löysää 3 pulttia millä on pumppu kiinni ja kääntää koko pumppua samaan suuntaan mutta itse en saanu yhtä pulttia auki tai yritin väärää.
                                          Olisin itse väittänyt niitä pultteja olevan 4. Yksi on tosiaan vähän ikävässä paikassa pumpun ja moottorin välissä. Käsiksi olen muistaakseni päässyt tarpeeksi pitkällä (monella) jatkolla pikkuräikässä. Olikohan vielä 6-kolopultti..

                                          Comment


                                          • #81
                                            minun aatu on 94 ja siellä on mekaaninen. onko niin että 100 ei ole käytetty ollenkaan automaattista?
                                            Juurikin näin. Tätä vielä tukee tuo Jarmon A6:nen AAT:llä joka myös -94 mallinen mutta oli automaattikiristimellä!

                                            Comment


                                            • #82
                                              minä luulin ettei a6 ole aatulla ollenkaan vaan että ne olisi kaikki ael malleja jo.

                                              saattoi siellä pumpussa olla neljäkin mutta sitä yhtä en saanu ja se tosiaan oli kuusiokolo pultti siellä välissä.
                                              meinasin tehä "audi" tuökalun siihen että oisin katkassu sopivan kuusiokolo avaimen ja hitsannu jatkon siihen että olisi ollut juuri sopivan mittanen.

                                              alkaa hyllyssä olla nuita "audi" työ kaluja ku talossa ollu volkkareita ja audeja jo usemamman vuoden ajan.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Pitäs käydä smgt:n hyllyllä lainassa tekemässä omat huoltovälineet.
                                                Ei ollut pumpun remmi edes löysällä, mutta jakopää sitäkin enemmän. Oliskos sittenkin hypännyt jakoremmi, kun ei lähde käyntiin, vaan meinaa vain?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  vaikuttas jako remmi hypänneen. jos tartatessa ei kuulu kilikoli niin sinä voit hampaan kerrallaan laittaa aikasemmalle jakoa. piirrät tussilla merkin hihnaan ja pyörään niin et mene sekasin.
                                                  tuossakin on vaara jos sulla on hihna pyörä päässy pyörähtää nokka akselista mutta siinä päässä on muistaakseni kartio niin luulisin sen pysyneen paikallaan

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Ehkä kannattaa tarkistaa miksi se jakoremmi on löysällä, eikä lähde siirtelemään hampaan verran vain.

                                                    Ei ne itsestään löysyttele normaalisti.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Pyörittele vaan merkit ensin kohalleen, älä nyt summassa mene hyppäyttelemään. Tulee vaan vahinkoa jos ei vielä ole kerennyt tulla.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Tuskin on hypänny. Taitaa olla sama juttu kun kaverilla oli et jako hihna vaan on löystynyt liikaa ja lopettaa sen vuoksi käymisen.

                                                        Kiristä ensin se jakohihna oikeeseen kireyteen, tarkasta nokkapyörien kireys ja kaikki rullat ja pyörittele sitten kampura ja nokkakeppi merkkeihin ja tarkasta mihinkohtaa pumpun merkit asettuu, jos kaikki kohallaan niin kone tulille!

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Hemmetti, kun hinasin sen jo huoltoaseman pihaan, että saavat katsella sen jaon kohdilleen... No kävin siinä kokeilemassa lukea vikakoodit, mutta ei se niitä saanut luettua, kun autosta on jostakin syystä virrat kokonaan loppu??
                                                          Taidan ensiviikolla käydä itse kiristelemässä sen remmin ja yrittään käyntiin, kun ei tiedä milloin ne ehtivät sen tehdä. Vein vain varalta siihen, että laittavat jos jossain välissä ehtivät. Jos näin helpolla pääsee, että kiristää vain remmin, niin se on pullamössöt, jos kohdataan.

                                                          Saako näihin aat koneisiin laitettua sen uudemman mallin automaattisen hihnankiristimen ihan plg'n play entisen vanhan mallin tilalle?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Niin, kertokaas vielä mitkä avaimet mun pitää ottaa mukaan, että saan sen kiristimen auki ja kiristettyä. Millä työkalulla sen kiristää helpoiten, kun se taisi olla erikoistyökalua tartteva epäkeskorulla.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Olisko ollut 13mm kiinto/lenkki avain. Papukaija pihdeillä voi saada rullan päästä kiinni mut pitäis sen käsinkin kiristämällä/kääntämällä onnistua! Ota 30 vai 32 avain kans mukaan niin saat pyöriteltyä konetta siitä apulaitehihnan välipyörältä.

                                                              Olisko ollut 13mm kiinto/lenkki avain.
                                                              Vai olikos se mutteri upotettu? nyt en muistakkaan
                                                              Viimeksi muokannut retulainen; 18.1.2010, 18:40. Perustelu: lisäys

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X