Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT koneesta meni nokkahinna poikki!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    just tuommosen suunnittelin omaan. mutta ulkohalkasia 65mm niin tulee tiiviimpi.
    huomenna meen tekemään ja saan toivon mukaan motin kasaan. kiitos kuitenki.

    keula on purettu huolto asentoon ja kennoja ei paljoo mahu vääntelee ku automaattiöljyjen lauhdutin on ja ilmastointi... mutta sen verran on tilaa että se pultti saahaan auki.

    onneks tämmösiä foorumeita on keksitty niin saa apua ja nopeasti.

    Comment


    • #32
      tänä iltana pääsin tarttaamaan autoa mutta ei hörähtäny käyntiin. harmaata savua tuli putkesta sahatessa.
      pitänee huomenna ehtiä kello millä kahtoo ajotus...

      Comment


      • #33
        kone hörähti tulille ku säädettiin ajotusta muutamaan otteeseen.
        kylmänäki hyvin käynistyy eli ajotus ei voi olla hirveesti kai pielessä?
        mutta savuttaa hullun lailla sinistä ja harmaata. miksi näin?
        oisiko ajotus vielä niin paljo väärässä.?

        Comment


        • #34
          Harmaa savu voisi olla merkki ajoituksen heitosta. Suositeltavaa iskeä VAG-Comiin ja tarkistaa ajoitus sillä. Sininen taas viimeaikaiset tapahtumat huomioden taas himppasen huolestuttaa. Mitä niille kannen hiluille tehtiin?

          Comment


          • #35
            mistäs minä vag comin saan?

            kannelle ei tehty mitään ku mua suorastaan kiellettiin avaamasta kantta!
            itse sanoin että se käytetään auki ja isäni otti vastuun jos joku hajoo.

            ens kerralla ku alotan remontin niin vien auton 300km päähän ettei kukaan tietämätön tule neuvomaan :)

            Comment


            • #36
              Minulta löytyy ainakin sopiva kaapeli, 2x2-obd+obd-rs232(+rs232-usb). Onko sinulla PC ja softa?
              Tarvittaessa saa lainaan.

              Comment


              • #37
                pc on jos tarkoitetaa tietokonetta muttei ole järin hyvä ilman laturia. softaa ei ole?
                kiitos lainasta.
                otan yhteyttä alkuviikosta sinuun sitte.

                Comment


                • #38
                  Syöttö on liian aikasella. Eikö ole terävä käyntiääni, varsinkin kymänä? Kannattaa säätää vaikka summassa vähän kerralllaan myöhälle ja kun savut normalisoituu niin voi ajella, kunnes saa tarkasti perusennakon oikein.

                  Käynnissä ollessaan ennakko säätyy itse, mutta tuo mekaaninen ennakko vaikuttaa juuri käynnistymiseen. Jos hihna on uusi, niin toimii hyvin, kun laittaa mekaanisen ennakon himpun aikaselle, niin hihnan venyessä menee kohdilleen melko pian, eikä ole tarvetta säätää uudelleen.
                  Viimeksi muokannut jamietti; 26.11.2009, 20:22. Perustelu: syytön

                  Comment


                  • #39
                    moottoriin saatiin ajotukset. mutta hehkut hävis johonki siinä ajotuksia sääjellessä.? varmaan jostain vaan johto pois liittimestä?

                    ensimmäisellä koe ajolla tuntu auto hirveen laiskalta. onneks kiihdytin ikkuna auki niin kuulin suhinaa ja muistin että turbon paineputkee en laittanu kiinni ku lemmari oli puonnu johonki.
                    sen jälkeen meni ilta loistavasti. auto toimii niin hyvin ku voi vaan toimia ilman lämmityslaitteen puhallinta.
                    ensi viikolla rupeaa myös kaupungissa tarkenemaan autossa. maantiellä ajoviima tuo lämmintä kapiniin sen verran että tarkenee.

                    Comment


                    • #40
                      vika vai ominaisuus?

                      ennen tämä hehkutti jokaisella käynnistys kerralla hirveen pitkään. noin 20s.
                      remontin aikana hehkut herkesi toimimasta ja mietin miten auton saa aamulla käyntiin.
                      aamulla kummiski hehkun valo välähti ja kone hörähti hyvin tulille.

                      voisiko olla et joku hehku johto on ollu irti ennen remonttia ja sillä ollu pitkä hehkutus?
                      nyt pitäisi olla kaikki johot kiinni.

                      Comment


                      • #41
                        Pitkä hehku riippumatta lämpötiloista viittaa yleensä lämpöanturiin.

                        Comment


                        • #42
                          vika vai ominaisuus?

                          ennen tämä hehkutti jokaisella käynnistys kerralla hirveen pitkään. noin 20s.
                          remontin aikana hehkut herkesi toimimasta ja mietin miten auton saa aamulla käyntiin.
                          aamulla kummiski hehkun valo välähti ja kone hörähti hyvin tulille.

                          voisiko olla et joku hehku johto on ollu irti ennen remonttia ja sillä ollu pitkä hehkutus?
                          nyt pitäisi olla kaikki johot kiinni.
                          Vaikuttais juurikin siltä että joku "vika" korjaantui, ja nyt toimii kuten pitää. Voisi olla joku löysä liitos tms, kuten aavistelitkin (jos siis mitään anturia ei vaihdettu tms?).

                          Normaalisti itellä ainakin AATussa tuo hehkutus toimii siten, että ns. kesäkelillä hehkun valo ei edes vilahda koskaan. Sitten syksyn tullen, lämpötilan pudotessa esim. +5 asteen hujakoille, alkaa hehkuttelemaan lyhyesti, nollan tuntumassa hehkuvalo palaa jotain muutaman sekunnin luokkaa.

                          Comment


                          • #43
                            laitoin öljyn paine mittarin alkuperäisen kellon tilalle. siis siihen alempaan.
                            kylmänä ku käynnistää koneen niin paineet on 4 bar mutta lämpimällä koneella on hädin tuskin 0,5bar, siis tyhjäkäynnillä. lämpimilläki öljyillä on kierroksilla kuitenki 5bar.
                            samalla vaihoin 5w-40 öljyt koneeseen.
                            onko tuo alhasen paineen syynä öljy vai pumppu.?
                            vanhoilla öljyillä en tiedä paljo ollu paine ku vaihoin ne samalla kertaa.

                            Comment


                            • #44
                              Saattaa hyvinkin toimia pitkään noillakin paineilla, koska kierroksilla on painetta. Ajoin yli 180tkm sellaisella TD:llä, jossa oli tyhjäkäynnillä 0.8, kierroksilla 2.5 ja kylmänä 4.8 ja menoa on jatkunut seuraavalla omistajalla yli 100tkm. Kyseisessä koneessa oli kyllä hyvin leveät laakerikaulat, Opel 2.3DTR.

                              Jos painetta haluaa nostaa, niin tarkistettavia ainakin öljypumppu, alakerran laakerit ja turbo, öljynpaineen rajoitusventtiili (ettei takertele, roska välissä) jne.

                              Ja mutut: halvat ja sellin öljyt ruohonleikkuriin...

                              Comment


                              • #45
                                nyt on motul öljyt, kaveri suositteli kun harrastaa 2 pyöräsiä ja muita pienempiä koneita.
                                kerto olevan hyvää öljyä. ja suosittuja niissä piireissä.
                                ei ollu vaikutusta öljynpaineisiin. kai tässä pitää rueta tilaamaan pumppu ja toivoo paineiden nousevan..
                                mutta eihän sitä tiiä näyttääkö se mittarikaan oikein.?
                                oispa jollaki mekaaninen toimiva mittari millä vois testata asian...

                                Comment


                                • #46
                                  pystyykö sillä vag comilla laittaa ajotuksen kohilleen vai onko se semmonen että siitä vaan näkee se ajotuksen?
                                  kysyin yhestä paikasta pumpun ajottamista niin kuulema 2viikon päästä ois aikaa niillä siihen hommaan.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ei sillä tietääkseni ajoitusta muuteta, mutta erittäin hyvä mittari se on.
                                    Neljä pulttia löysälle, pumpun kääntelyä ja koneelta katsot ajoituksen. Ei ole paha homma. Kaverista on hyötyä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      tuli mieleen tuosta öljyn paineesta että paljoko venttilin nostimet tarvitsevat painetta toimiakseen? että jos ois tuo 0,2bar niin eikö ne rupais jo naputtamaan?

                                      taitaa näyttää tuo mittari vaan väärin.

                                      Comment


                                      • #49
                                        katsottiin vag comilla ajotuksia audista. paljoko se saa heilua käydessää? välillä näytti liian myöhästä ja toisinaan liian aikasta.
                                        mistä ajotuksen heittäminen voi johtua?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Silloin kun moottori oli "alilämpöinen", ajoituksessa oli isoa vaihtelua eli myöhäisestä liian aikaiseen. Harvemmin oli kohdillaan.

                                          Sitten kun moottori oli normilämmöissä, ilmoitteli pääasiassa myöhäisestä, toisinaan myös ok. Graafi http://kuvablogi.com/nayta/2353783/. Pilven keskiarvo ymmärtääkseni kertoo että myöhäsellä olisi.

                                          Hyvin moottori tuntui kuitenkin käyvän. Nätti käyntiääni ja tasaisesti. Ei enää käryttänyt niin kuin aikaisemmin. Hyvin tuntui kiertävänkin ja voimasavuakin pukkasi ihan miehekkäästi.

                                          Katellaan jossain vaiheessa lisää, jos vielä säädättää.

                                          Pari kysymystä minullakin:

                                          Onko TDIGraph -ohjelman oikeassa alakulmassa olevan valikon oikea valinta asetukselle 100 AAT>6.94ver D.14+ .... ? (Petjan auto siis kyseessä.)

                                          Pitääkö TDIGraph -ohjelmassa 80astetta täppä ruksittaa jos kone on yli sen lämpöinen?
                                          Viimeksi muokannut Rusty; 15.11.2009, 10:35.

                                          Comment


                                          • #51
                                            hieno homma.
                                            tänään meni pumpun hihna rikki. puolet hampaista lähti kävelee.
                                            huomenna pitää heti aamusta mennä varaosaliikkeeseen ja vaatia uus hihna.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Uus hihna ja nyt jo lähti hampaat? Ettei olis pumppu jumittanu/jumahtanu.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kannattaa myös tarkistaa hihnapyörät, joskus kuluu hampaat teräviksi.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  pumppu kyllä pyöri käsin mutta oli pirun raskas? mutta eikai se ihan tyhjää pidäkkään pyöriä.
                                                  hampaat ja hihna oli hyvännäköisiä muuten paisti siitä lähti ihan luiskana sisä puoli irti.
                                                  http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2356822.jpg

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    mitenkäs nuihin Rusty kysymyksiin löytyykö vastauksia?
                                                    itseäni mietityttää tuo ajotuksen vaihtelu kun vaikuttas aika suurelta heittelyltä?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      onko muilla heittäny tarkastessa ajotukset nuin?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kylmällä koneella heittää, kuten mikä tahansa (jäiset kumiset hihnat jne.)
                                                        Silloin kun moottori oli "alilämpöinen", ajoituksessa oli isoa vaihtelua eli myöhäisestä liian aikaiseen. Harvemmin oli kohdillaan.
                                                        Jokin lämpötilatieto siis ei liene kohdallaan?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kun ohjeita lukee; sanotaan että ennakko mitattava ainoastaan normaalilämpöisenä VCDS:llä.

                                                          Kylmänä voi mittailla heittokellolla ja saa oikeita tuloksia.

                                                          Lämpöanturista aatu ei taida osata herjata, ennen kuin se sekoaa täysin, kuten ei paljon mistään muustakaan lähes merkityksettömästä pikkuasiasta :)

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Tuon tiesinkin, että moottorin pitää olla oikea lämpöinen eli normaali käyntilämpöinen jotta saadaan oikea tilanne ajoituksesta.

                                                            Entäs tuo 80*C=HOT -täppä? Silläkin oli jonkinlaista merkitystä mittaustulokseen. Myös moottorin ollessa normaali lämpötilassa.

                                                            Minusta tuossa normaalilämmössäkin mitatussa on paljon (liikaa?) hajontaa. Moottori oli kyllä mittariston, ilmastoinnin näytön ja käsituntuman mukaan oikeissa lämmöissä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Kun moottori on saavuttanut yli 80C lämmön, esim. klimatronicista kanava 51, niin sitten täppä siihen HOT boksiin. Kannattaa lämmittää reilusti yli, koska on tapuvainen nopeasti jäähtymään, että ehtii mitata.

                                                              Näyttäisi, että hihnoillasi on ajettu 30tkm+, mikäli lähtötilanne on ollut sopivasti aikasella. Aika reilusti kyllä vaihtelee, mekaaninen syy voisi olla hieman nykivästi pyörivä nokka-akseli, eli hihnoissa, hihnapyörässä, tms. En tiedä voisko tulla pumpustakin.
                                                              Viimeksi muokannut jamietti; 7.12.2009, 07:30.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X