Tarvitset:
*Lyhyen talttapäämeisselin pohjapleksin irroitukseen
*Papukaijapihdit letkuklemmarin avaukseen
*Muistaakseni 5mm kuusiokolon mielellään pitkänmallisensa tai jatkopalaa räikkään ajaa myös asiansa, helpottaa kun saa räikän kauemmas kohteesta. Perus kuusiokoloavain ei oikein riitä, suosittelen räikkämallista kuusiopalaa.
*13mm hylsyn moottorin tukiraudan irroitukseen
*Uuden termostaatin ja tiivisteen (nykyään marmoriltakaan ei saa kuin pyöreää tiivistettä), Motonetin paketti 8€ tms ajaa asiansa.
*Esim Loctiten tiivisteliimaa, kettumainen homma ilman
* uusi ruuvattava letkuklemmari, itse inhoan noita papukaijapihdeillä toimivia.
Eli:
Anna litkujen jäähtyä jonkin aikaa, kuumat nesteet niskassa on epämukava olla.
Auto ylös ja pohjamuovi pois. Termari löytyy kuskin puolelta öljyfiltterin, pyöräkotelon ja syylärin muodostamasta kolmiosta. Tuossa on hyvä kuva välijäähdyttimeltä päin otettuna. http://images43.fotosik.pl/66/13ae572a4033be1d.jpg
Vesiletku irti, itse otin tuosta kuvassa näkyvästä letkuklemmarista auki. Kuitenkin se pitää irroittaa... Jos on jokin fiksumpi paikka ottaa litkut pihalle, saa soveltaa.
Ämpäri alle ja suojalasit päässä sekä suu kiinni, niskaan tulee kuitenkin aina jotain.
13mm hylsyllä tukirauta toisesta päästä irti ja käännä sopivasti sivuun.
Sitten termarin pultit auki, ja kuminuijalla koputellen muovikotelo pois. Älä väännä tms. Kuminuija on pop. Tulee lisää litkua niskaan, kun väännät termarin tod näk jämähtäneen tiivisteen auki ja vedät termarin pois, KATSO MITEN PÄIN SE ON!!
Sitten kotelo kevyesti ruuvipenkkiin, kuivaus, ja tiivisteliimaa reunoille, sekä aseta tiiviste paikalleen. Pyöreä on aika v-mäinen, ilman liimaa mahdoton.
Sitten vähän lisää tiivisteliimaa ja painat termarin _oikein päin_ tiivisteen päälle.Termari "prässää" tiivisteen kotelon päälle näppärästi. Anna paketin kuivua ainakin jokunen tunti, mielellään päivä jos mahdollista.
Sitten hellävaraisesti asettelemaan paketti paikalleen, ja pultit kiinni (älä ylikiristä, oisko ollu 15Nm ohje), (uudella) klemmarilla letku takaisin kiinni ja tukirauta paikalleen.
Uudet jäähdytysnesteet sisään, kone käymään ja todetaan että toimii.
Pohjapleksi paikalleen ja kovaa ajoa.
Ellei ole luottoa, kannattaa ajaa eka päivä ilman pohjamuovia niin huomaa jos vuotaa... =)
*Lyhyen talttapäämeisselin pohjapleksin irroitukseen
*Papukaijapihdit letkuklemmarin avaukseen
*Muistaakseni 5mm kuusiokolon mielellään pitkänmallisensa tai jatkopalaa räikkään ajaa myös asiansa, helpottaa kun saa räikän kauemmas kohteesta. Perus kuusiokoloavain ei oikein riitä, suosittelen räikkämallista kuusiopalaa.
*13mm hylsyn moottorin tukiraudan irroitukseen
*Uuden termostaatin ja tiivisteen (nykyään marmoriltakaan ei saa kuin pyöreää tiivistettä), Motonetin paketti 8€ tms ajaa asiansa.
*Esim Loctiten tiivisteliimaa, kettumainen homma ilman
* uusi ruuvattava letkuklemmari, itse inhoan noita papukaijapihdeillä toimivia.
Eli:
Anna litkujen jäähtyä jonkin aikaa, kuumat nesteet niskassa on epämukava olla.
Auto ylös ja pohjamuovi pois. Termari löytyy kuskin puolelta öljyfiltterin, pyöräkotelon ja syylärin muodostamasta kolmiosta. Tuossa on hyvä kuva välijäähdyttimeltä päin otettuna. http://images43.fotosik.pl/66/13ae572a4033be1d.jpg
Vesiletku irti, itse otin tuosta kuvassa näkyvästä letkuklemmarista auki. Kuitenkin se pitää irroittaa... Jos on jokin fiksumpi paikka ottaa litkut pihalle, saa soveltaa.
Ämpäri alle ja suojalasit päässä sekä suu kiinni, niskaan tulee kuitenkin aina jotain.
13mm hylsyllä tukirauta toisesta päästä irti ja käännä sopivasti sivuun.
Sitten termarin pultit auki, ja kuminuijalla koputellen muovikotelo pois. Älä väännä tms. Kuminuija on pop. Tulee lisää litkua niskaan, kun väännät termarin tod näk jämähtäneen tiivisteen auki ja vedät termarin pois, KATSO MITEN PÄIN SE ON!!
Sitten kotelo kevyesti ruuvipenkkiin, kuivaus, ja tiivisteliimaa reunoille, sekä aseta tiiviste paikalleen. Pyöreä on aika v-mäinen, ilman liimaa mahdoton.
Sitten vähän lisää tiivisteliimaa ja painat termarin _oikein päin_ tiivisteen päälle.Termari "prässää" tiivisteen kotelon päälle näppärästi. Anna paketin kuivua ainakin jokunen tunti, mielellään päivä jos mahdollista.
Sitten hellävaraisesti asettelemaan paketti paikalleen, ja pultit kiinni (älä ylikiristä, oisko ollu 15Nm ohje), (uudella) klemmarilla letku takaisin kiinni ja tukirauta paikalleen.
Uudet jäähdytysnesteet sisään, kone käymään ja todetaan että toimii.
Pohjapleksi paikalleen ja kovaa ajoa.
Ellei ole luottoa, kannattaa ajaa eka päivä ilman pohjamuovia niin huomaa jos vuotaa... =)
Comment