Tervehdys jälleen arvon audistit. Tarvisin taas expertin tietämystä ongelmassani. Eli auto on A4 1,9TDI 1z -96 ja ongelma on alaväännön puute. Tämä on vaivannut jo jonkin aikaa ja tuntuu menevän pahemmaksi "hitaasti mutta varmasti". Väännön puute alakierroksilla. Kierrosväli 1500-2000 alkaa olla melko hengetön jos tekee pientäkin kiihdytystä niin kone käyttäytyy niinkuin vedättäisi todella matalilla kierroksilla. Täristää eikä tahdo ottaa kaasuun. Vasta kun kierrokset menevät yli 2000rpm alkaa tapahtua ja auto liikahtaa.
Autoon on vaihdettu 1000km sitten katti eli koko alkupään pakoputki turbolta lähtien joustin palkeen hajoiltua. Uskoin ensin että tämä olisi ongelma, mutta ei. Koneella ajettu n. 278tkm ja käytössä on PSI-boxi. Vag-comilla yritin saada tietoja, mutta ei ilmoittanut mitään. Ja tuon Vag-comin käyttö vistassa on vähän epävakaata muutenkin. Mieleen tuli että voisiko olla vaan että imusarja on paskan peitossa ja aiheuttaisi alakierroksilla tehottomuutta. Toisin sanoen kun kierroksia ei ole paljon tuo ilma ei tahdo päästä virtaamaan sylintereihin ja kone ei tahdo reagoida. Toisin kun kierroksilla se menee sinne sylintereihin väkisin ja suuremmalla paineella. Turbo "kuulostaa" hyvältä eikä ääntele mitenkään erikoisesti. Itse en ole imusarjaa tarkistanut ja Egr ei ole tulpattu.
Luulen vaan että nämä kilometrit ja "se" karsta alkaa tehdä temppuja. Tämä on vain oma spekulaatio. Muuten kone toimii mukavasti ja siitä löytyy menohaluja, mutta nyt kun saisi vielä herätettyä tuon alaväännön niin täällä olisi tyytyväinen sovinisti-audisti :D hatun nosto Esko Kiesille. http://naurunappula.com/501525
Autoon on vaihdettu 1000km sitten katti eli koko alkupään pakoputki turbolta lähtien joustin palkeen hajoiltua. Uskoin ensin että tämä olisi ongelma, mutta ei. Koneella ajettu n. 278tkm ja käytössä on PSI-boxi. Vag-comilla yritin saada tietoja, mutta ei ilmoittanut mitään. Ja tuon Vag-comin käyttö vistassa on vähän epävakaata muutenkin. Mieleen tuli että voisiko olla vaan että imusarja on paskan peitossa ja aiheuttaisi alakierroksilla tehottomuutta. Toisin sanoen kun kierroksia ei ole paljon tuo ilma ei tahdo päästä virtaamaan sylintereihin ja kone ei tahdo reagoida. Toisin kun kierroksilla se menee sinne sylintereihin väkisin ja suuremmalla paineella. Turbo "kuulostaa" hyvältä eikä ääntele mitenkään erikoisesti. Itse en ole imusarjaa tarkistanut ja Egr ei ole tulpattu.
Luulen vaan että nämä kilometrit ja "se" karsta alkaa tehdä temppuja. Tämä on vain oma spekulaatio. Muuten kone toimii mukavasti ja siitä löytyy menohaluja, mutta nyt kun saisi vielä herätettyä tuon alaväännön niin täällä olisi tyytyväinen sovinisti-audisti :D hatun nosto Esko Kiesille. http://naurunappula.com/501525
Comment