Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat v6 2.5 Tdi 4Motion, toinen "Katti" tuhoutunut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Volkswagen Passat v6 2.5 Tdi 4Motion, toinen "Katti" tuhoutunut

    Tervehdys kaikille!

    Nyt tuli uusi brobleeeema tänään vastaan, kun kaverin kanssa otettiin päivällä koko putkisto alas autosta, ja stekattiin "katit" tai miksi nyt niitä haluaa dieselissä kutsua, (samapa tuo kaiketi tiedätte mitä asialla tarkoitan) niin vasemmalle haarautuvassa "katissa" huomattiin tukkeuma, ja niin paha että kaikki sen "sisäkalut" oli tuhoutunut muusiksi...
    Kyllä oli tosi pahasti menny että, varmasti oli vaikuttanut liikkumiseen, ja sitä kautta auton suorituskykyyn heikentävästi.

    Ps. Samalla huomattiin turbon lähdöltä yhdistävässä kumissa repeymä, joka yhdistää turbon sekä alumiinisen ahtopaineputken. Korjattiin sekin vika samalla, asentamalla tilalle silikoniletkun palanen tilalle. :) Nyt pysyy paineet paremmin siellä, missä ne kuuluukin olla/mennä. :D

    Eli kysymys kuuluu, pääseekö autoni päästöistä läpi kunnialla, ilman näitä "pakokaasun kiusaajia"?!?
    Kysyin eräältä tutulta ammattikorjaajalta, joka sanoi että joskus on päässyt läpi, mutta suositteli jättämään sen toisen ehjän "katin" sinne. Eli toisesta ainakin tulee "lailliset arvot" ja toisesta putkesta ei.

    Tietty kun joudun huollon jälkeen katsastamaan autoni, käyn ennen katsastusta hakemassa tutulta kaverilta päästölapun mittauttamalla auton "molemmat pakoputket", ja voisi samalla mitauttaa sekä vasemman ja oikean puolen, ja siten pystyn vertaamaan ihan oikeilla dokumenteilla tuloksia keskenään.

    Kertokaa omia mielipiteitä, ja ennen kaikkea omia kokemuksia. :)

    Kiitos vastauksista etukäteen!

    #2
    Ei o diisselissä mitään väliä et onks ne siel vai ei.

    Comment


    • #3
      pöntöt tyhjiks vaan, leimalla katotaan noen määrää, mihin ei katti vaikuta mitenkään

      Comment


        #4
        Kuoret tai niitä muistuttavat pöntöt pitää olla paikallaan molemmat, tai vaihtoehtoisesti sokea katsastusmies. Itse katin sisukset eivät tosiaan vaikuta dieselistä mitattavaan noen määrään mitenkään, joten sama jos tyhjää samalla sen toisenkin.

        Comment


        • #5
          "katissa" huomattiin tukkeuma, ja niin paha että kaikki sen "sisäkalut" oli tuhoutunut muusiksi...
          Saisiko tuosta kuvan, olisi mielenkiintoista!

          Comment


          • #6
            Saan otettua kuvat, haluatko että laitan mailinä sulle sähköpostiin?

            Kaveri tossa sanoi mulle samaa mulle, et tyhjäksi vaan molemmat "pöntöt".
            Virtaa jatkossa putket paremmin. :)

            Ja itsekin mietin, et jos ei jatkossa menis läpi auto, niin hakis päästöarvot yhdeltä tutulta, jollain toisella autolla. ;)

            Kiitos kaikille vastanneille!
            Viimeksi muokannut Jussi_VaG_15; 18.9.2009, 15:46. Perustelu: korjaus

            Comment


            • #7
              Laita kuvat nettiin, niin me muutkin nähdään.

              Comment


              • #8
                Joo, kiinnostaa myös kovasti, koska tuli tuollainen 2.5 tdi hommattua ja tarkoitus olisi sitä hieman piristää, ja katithan joutuu tyhjäämään.....

                Comment


                • #9
                  Tää nyt liittyy katteihin niin voiko 2003 tyhjätä katit ilman että tulee ongelmia,
                  Esim. Katsastuksessa tai vikakoodeja.
                  (katti entinen)

                  Comment


                  • #10
                    Tyhjäks vaan.

                    Comment

                    Working...
                    X