Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AUDI A4 1,9TDi -02 (ostamassa ohjeita tarvis)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AUDI A4 1,9TDi -02 (ostamassa ohjeita tarvis)

    Moro,

    Heti alkuun tiedän että tuo haku namiska on tuossa ylhäällä, mutta nyt ei yksin kertaisesti ole aikaa sitä käyttää. Linkit on terve tulleita jossa hyvää juttua autoa ostamassa tai jotain. Huomena pitää päättää otanko ton auton ja nytkin kiiressä/viimetingassa pitää kysellä.. Sorry.

    Oli näköjään mun tunnukset kuitenkin voimassa vaikkakin on aikaa siitä kun mulla viimeks audi ollut. Noh nyt voi tää palsta taas tulla ajankohtaiseksi. Ois tossa tiedossa A4 -02 avant TDi 74KW manuaali (5v.). Alkuperänen suomiauto ja ajettu 330thkm. Ensimmäinen omistaja myy. Katsastettu 07/09.

    Täys VAG huoltokirja ja korkeapainepumppu oli viimeksi uusittu. Mites on jakopäänvaihtovälit kun en huomannut kysyä?

    Eniten nyt tossa noi kilometrit pelästyttää mutta tarviiko olla huolissaan? Mikä on turbon keskimääräinen ikä? Ois kohtuu kiirus saada diesel auto ja nyt ois soppeli tarjolla. Väri on mieleinen ja autossa myös Wepasto kellolla jota itselläni ei ikinä ole ollut ja aina oon sen halunnut.

    Seuraavaks tossa kiinnoostaa toi moottori. Onko se lohko sama kuin powerdieselissä? Miten se on "kuristettu"? Lastuttaa tuo on pakko. Edellinen oli MB 200 CDI josta lastulla irtosi mukavasti tehoa.. Audina on ollut B5 Avant 1.8T ja sinnekin oli BSR:ää tukittu ;)

    Ja sitten paljonko mahtaa tätä nykyä olla tuollaisen auton arvo jos yleisilme on siisti. Kait näitä alle 10k€ kuitenkin jo saa..

    ISO Kiitos vaivautuneille.
    Viimeksi muokannut simppa80; 14.9.2009, 22:52.

    #2
    Terve,
    Sen enempää juuri tuosta ei kokemuksia ole mutta ainakin tuo Webasto on kyllä sellainen varuste autossa että kun se kerran on ollut niin ilman sitä ei toimeen enää tule. Sitä eivät monetkaan varusteena niin arvosta, mutta ainakin kun Webastoa käyttää niin kylmäkäynnistykset eivät autoa rassaa.
    Yleisesti ottaen noista 4syl dieseleistä. Omat kokemukset rajoittuvat 81kW Passattiin, jossa oli mittarissa yli 420tkm kun sen myin kolme vuotta sitten. Kansi pahvi siihen vaihdettiin (n. 500€ merkkiliikkeessä) mutta muuten ei vikoja liiemmin ollut.
    Kävin tuossa reipas kuukausi sitten koeajolla samanmoisella Audilla (2003) ja kyllähän tuo 74kW on aika ponneton peli. Vähintäänkin tuon lastun se vaatii, mutta kannattaako sitten katsella jos jostain löytyisi tuo 96kW versio suoraan? Sellaistakin kävin kokeilemassa ja tuntui jo huomattavasti paremmalta.
    Kyllähän hintahaitari alkaa varmasti reilusti alle 10k€ tuollaisilla, mutta tottakai kannattaa jonkin verran laittaa painoa sille kuinka siisti auto yleisilmeeltään on ja onko mahdollisesti tehty jotain isompia remontteja (kuten tuo pumppu vaihdettu).

    Comment


    • #3
      Kiitos vastauksesta. Aina tosiaan oon tuota wepastoa hamunnut ja nyt sen saa :) Kiva lisävaruste näin talvea vasten. Pitäs viritellä sitten vielä se puhelin sinne että saa soittaa sen päälle. Onhan se selvä että aika hengetön tuo 100hp on. Oon nyt oikeastaan jo sopinut kaupat tuosta ja meen huomenna auton koeajamaan vielä.

      Kiinnostais vielä että millä tehdään noi eri teho erot noissa vag moottoreissa?
      Eli onko esim. eri turbo ja meneekö 130 hp turbo ns. bolt on tuohon 100hp:een? Onko suuttimet samat? Paljonko tuosta 5-v. askista uskaltaa vääntöjä ottaa ja meneekö sinne suoraan isompi kytkin ja asetelma?

      MB:stä mulla oli 200 CDI niin se on juuri sama moottori kuin 220 CDI ja samat tehot sieltä ulos saa kun ohjelman muuttaa.

      Comment


        #4
        On tuo 74kw myös powerdiesel eli PD (Pumpeduse) kone ;)

        Turbo on integroitu pakosarjaan joten 130hp ei mene siihen ilman säätämistä. 150hp versiossa taitaa löytyä integroituna.

        Sama lohko periaatteessa noissa kaikissa on.
        Kuristus siis tehty ainakin turbolla ja suuttimilla. Eroja voi olla myös sisuskaluissa.
        Kone sinänsä kestää kyllä, mutta kalliita remonttikohteita voi olla pumppusuuttimet, jos alkavat kenkkuilla. Meikän vanha 115hv PD on nyt rullattu 385tkm ja pelaa ok.

        Nykynen caddy on 77kw koneella, eli ihan sama kuin 74kw joka on vain varustettu hieman eri softalla. Kyllä sillä kerkeää, mutta raketti se ei ole.

        Varaa sitten myös akkukaapelit ja vetoköysi, koska kuitenkin innostut Webastoa käyttämään. Kummasti joku aamu ei starttaakkaan pihasta ;)

        Comment


        • #5
          On tuo 74kw myös powerdiesel eli PD (Pumpeduse) kone ;)

          Turbo on integroitu pakosarjaan joten 130hp ei mene siihen ilman säätämistä. 150hp versiossa taitaa löytyä integroituna.

          Sama lohko periaatteessa noissa kaikissa on.
          Kuristus siis tehty ainakin turbolla ja suuttimilla. Eroja voi olla myös sisuskaluissa.
          Kone sinänsä kestää kyllä, mutta kalliita remonttikohteita voi olla pumppusuuttimet, jos alkavat kenkkuilla. Meikän vanha 115hv PD on nyt rullattu 385tkm ja pelaa ok.

          Nykynen caddy on 77kw koneella, eli ihan sama kuin 74kw joka on vain varustettu hieman eri softalla. Kyllä sillä kerkeää, mutta raketti se ei ole.

          Varaa sitten myös akkukaapelit ja vetoköysi, koska kuitenkin innostut Webastoa käyttämään. Kummasti joku aamu ei starttaakkaan pihasta ;)
          Eli jos pakosarjan vaihtaa ja tuon 130hp:n turbon ni päästään jo pidemmälle? Mihinhän asti noi vakio suuttimet riittää?

          Mites selviää pumppusuuttimien kunto noin pikaisesti chekattuna? Voiko niitä mittoa vag-comilla?

          (kappelit löytyykin jo. Pitää käyttää akkulaturia aina välissä tuo "roikan" sijasta)

          Comment

          Working...
          X